وقتی بدن از کمبود منیزیم رنج می برد چه اتفاقی می افتد؟

ما از ویتامین های مورد نیاز بدن آگاه هستیم، اما به ندرت اتفاق می افتد که در صورت کمبود مواد معدنی چه اتفاقی می افتد.

در واقع، ممکن است دقیقاً ندانیم که بدن به چه مواد معدنی نیاز دارد. به نظر می رسد افرادی که در صنعت پزشکی و تغذیه نیستند، مواد معدنی را نمی دانند و یا به آن اهمیت نمی دهند.

اگرچه مواد معدنی در مکمل‌هایی که مصرف می‌کنیم وجود دارد، اما به ندرت به این ماده مغذی و تأثیر آن بر بدنمان توجه می‌کنیم. مواد معدنی که معمولا به ذهن می رسد پتاسیم و کلسیم هستند.

وقتی متوجه می شویم که کمبود منیزیم می تواند منجر به برخی از مشکلات سلامتی شود، بسیار شگفت انگیز می شود.

منیزیم یک ماده معدنی بسیار حیاتی و ضروری است. عملکرد اصلی آن تعادل کلسیم، پروتئین، آهن، ویتامین D، مس و منگنزی است که در بدن داریم.

کمبود منیزیم چیست؟

کمبود منیزیم وضعیتی است که زمانی ایجاد می شود که دریافت منیزیم به کمتر از حد لازم برسد. این کمبود احتمالی می تواند منجر به ایجاد چندین بیماری شود.

هنگامی که کمبود منیزیم مشخص شد، بسیار مهم است که رژیم غذایی با غذاهای سرشار از منیزیم افزایش یابد. یا از آنجایی که مکمل هایی در بازار موجود است، می توانیم از این قرص ها برای تامین این ماده معدنی بدن استفاده کنیم.

همانطور که گفتیم، بسیاری از ما چندان به این ماده معدنی اهمیت نمی دهیم و اغلب واقعاً نمی دانیم که بدن ما به چه مقدار از این ماده نیاز دارد که در بسیاری از موارد دلیل اصلی کمبود آن است.

دوز روزانه توصیه شده

مصرف روزانه توصیه شده برای بزرگسالان سالم آمریکایی و اروپایی بین ۱۴۳ تا ۲۶۶ میلی گرم در روز است. این یک هنجار است، اما تحت شرایط خاص، منیزیم مورد نیاز ممکن است از این محدوده منحرف شود. به عنوان مثال، زمانی که بدن غذاهای غنی از کلسیم، پروتئین و ویتامین D مصرف می کند، نیاز به افزایش مصرف منیزیم وجود دارد.

جنسیت همچنین نقشی را ایفا می کند که در آن مردان باید بیشتر از زنان منیزیم مصرف کنند. برای اطمینان از جذب منیزیم توسط بدن، به دوزهای بالای ویتامین D و لاکتوز نیاز دارید.

از آنجایی که شما با منیزیم آشنا نیستید، از غذاهای مختلفی که به احتمال زیاد نیاز شما به منیزیم را برآورده می کنند، نمی دانید. بیایید غذاهای رایجی که غنی از منیزیم هستند را خلاصه کنیم.

غذاهای سرشار از منیزیم

آجیل، سویا و سبوس گندم سرشار از منیزیم هستند. برخی از میوه ها و سبزیجاتی که می توانند منبع منیزیم باشند عبارتند از: بروکلی، هویج، نخود فرنگی، سبزیجات برگ سبز، کرفس، یونجه، سیب، هلو، آووکادو، خرما، موز و غیره.

وقتی از کمبود منیزیم رنج می برید چه اتفاقی برای شما می افتد؟ از آنجایی که این ماده معدنی در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن مورد نیاز است، علائم مختلفی ممکن است ظاهر شود. برخی ممکن است هشدار دهنده باشند و برخی ممکن است مورد توجه قرار نگیرند.

علائم کمبود منیزیم

هشدار دهنده ترین علائم عبارتند از تپش قلب، فشار خون بالا، مشکل در تنفس به دلیل انقباض قفسه سینه، پوکی استخوان و خستگی مفرط.

علائم دیگری که معمولاً ممکن است نادیده بگیرید عبارتند از بیقراری و اضطراب، سردرد و کمردرد، بی خوابی، اسپاسم عضلانی و یبوست.

بیماری های احتمالی ناشی از کمبود منیزیم می تواند جدی باشد. اینها بیماری تیروئید، آریتمی که یک مشکل قلبی است، فشار خون بالا و بسیاری از بیماری های دیگر هستند.

درمانهای خانگی

برخی از درمان های خانگی وجود دارد که می توان از آنها برای معکوس کردن علائم کمبود منیزیم استفاده کرد.

اینها خوردن سبزیجات سبز و خوردن پروبیوتیک ها یا غذاهای تخمیر شده است. شما باید با غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده خداحافظی کنید. هنگامی که درمان های خانگی با شکست مواجه می شوند، می توانید به مکمل های منیزیم متوسل شوید.

رژیم غذایی شما می تواند تاثیر زیادی بر کمبود منیزیم شما داشته باشد. این بیماری به راحتی با رژیم غذایی قابل درمان است. فقط باید غذاهایی را بخورید که سرشار از این ماده معدنی هستند.

خوردن این غذاها نه تنها منیزیم بدن شما را تامین می‌کند، بلکه مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبرهای رژیمی مختلفی را نیز دریافت می‌کنید که برای کل سیستم شما مفید است که می‌تواند برای سلامت شخصی شما معجزه کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

دیدگاهتان را بنویسید