ویتامین C ، فواید آن و مقدار مورد نیاز


ویتامین C یک نیاز ضروری است ، به این معنی که بدن نمی تواند آن را تولید کند. با این حال ، نقش های بیشتر در بدن دارد و با سلامتی مرتبط است. این مصرف محلول در آب است و در میوه ها و سبزیجات ، از جمله پرتقال ، توت فرنگی ، کیوی ، فلفل دلمه ای ، کلم بروکلی ، کلم پیچ و اسفناج یافت می شود.

مصرف روزانه برای مصرف C برای زنان ۷۵ میلی گرم گرم و برای مردان ۹۰ میلی گرم گرم است. در حالتی که معمولاً مصرف C از غذاهای توصیه می شود ، از افرادی که نیازهای خود را به مکمل ها روی می آورند برمی خیزد. در ادامه ۷ فایده اثبات شده علمی از مکمل ویتامین C را توضیح داد داد:

۱ مصرف C ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش دهد:

این ویتامین می تواند سیستم دفاعی طبیعی بدن را تقویت کند. و سیستم آنتی اکسیدانی را بهبود دهد. ویتامین C این کار را با محافظت از سلول ها در برابر مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد انجام می دهد. مطالعات نشان می دهند که مصرف می کنند C می تواند سطح آنتی اکسیدان خون را تا 30 درصد افزایش دهد.

۲.ویتامین C ممکن است به کنترل فشار خون بالا کمک کند: لازم است یک سوم بزرگسالان آمریکایی فشار خون بالا را داشته باشند. فشار خون بالا بدن را در معرض خطر

بیماری قلبی قرار می دهد. مطالعات نشان داده اند که ویتامین C ممکن است به کاهش فشار خون در افراد به فشار خون بالا و بدون فشار خون کمک کند.

۳. ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. عامل بسیار خطرناک بیماری قلبی را افزایش می دهند ، از جمله فشار خون بالا ، سطح بالا

کلسترول بد یا LDL و سطح پایین کلسترول خوب یا HDL. ویتامین C می تواند به کاهش این عامل خطر کمک کند ، که در نتیجه خطر بیماری قلبی را

کاهش دهد.

به طور خلاصه ، به نظر می توانم مصرف کنم که ۵۰۰ میلیون گرم گرم C در روز ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. با این حال ، اگر قبلاً

رژیم غنی از ویتامین C مصرف کرده اید ، مکمل ها ممکن است مزایای اضافی برای سلامت قلب داشته باشند.

۴- ممکن است سطح اسید اوریک خون را کاهش دهد و به حمل از نقرات کمک کند

نقرس یک نوع آرتروز است که تقریباً 4 ٪ از بزرگسالان آمریکا را می توان کند.

شست پا شود. افراد به نقرس تورم و حملات ناگهانی و شدید درد را تجربه می کنند

غذاها و مکمل های غنی از ویتامین C با کاهش سطح اسید اوریک خون و کاهش خطر ابتلا به نقرس ارتباط دارند.

۵ به استفاده از کمبود آهن کمک می کند

آهن ماده مغذی مهمی است که عملکردهای متنوعی در بدن دارد. آهن برای ساخت سلولهای قرمز خون و انتقال اکسیژن به بدن نیاز است. مکمل

های ویتامین C می توان به بهبود آهن از رژیم غذایی کمک کرد. ویتامین C در تبدیل آهن جذب ضعیف ، مانند منابع آهن گیاهی ، به شکلی

که جذب آن آسان تر می شود کمک کند. این حالت به ویژه برای افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند بسیار مفید است ، زیرا گوشت منبع اصلی آهن است

است.

در حقیقت ، فقط ۱۰۰ میلی گرم گرم مصرف C ممکن است ۶۷ ٪ جذب آهن را بهبود بخشد. در نتیجه ، ویتامین C ممکن است به کاهش خطر کم خونی در

افراد مستعد به کمبود آهن کمک کند.

۶.سیستم ایمنی را تقویت می کند

یکی از دلایل اصلی مصرف مکمل های ویتامین C در افراد ، افزایش قدرت بدن است ، زیرا ویتامین C در بسیاری از قسمت های سیستم بدن بدن نقش

دارد اول ، ویتامین C با تشویق تولید گلبول های سفید خون یعنی لنفوسیت ها و فاگوسیت ها کمک می کند که از بدن در برابر عفونت محافظت شود.

دوم ، ویتامین C به این گلبولهای سفید خون کمک می کند تا در عین محافظت از آنها در برابر آسیب مولکولهای مضر مانند رادیکالهای آزاد ، به طور طبیعی تولید شود

عمل کنند. سوم ، ویتامین C بخشی در سیستم دفاعی پوست است. این ماده به طور فعال به پوست منتقل می شود ، جایی که می توانم به

عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به تقویت پوست کمک کند.

۷ با افزایش سن از حافظه و تفکر شما محافظت می کنید زوال عقل اصطلاحی آماده برای توصیف علائم ضاف تفکر و حافظه است. این بیماری بیش از

۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان درگیر می شوند و به طور معمول در میان افراد مسن دیده می شود. مطالعات نشان می دهد که استرس اکسیداتیو و

التهاب نزدیک مغز ، ستون فقرات و اعصاب (که به طور کلی به عنوان سیستم عصبی مرکزی شما می توانید) من خطر ابتلا به زوال عقل را

افزایش دهندگان. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. مقادیر کم این دارو با اختلال در فکر فکر کردن و یادگیری ارتباط دارد.

اگر مصرف C کافی از رژیم غذایی خود را امتحان کنید ، مکمل های ویتامین C ممکن است در برابر بیماری هایی مانند زوال عقل کمک کننده باشند. با این حال ، برای درک تأثیر مکمل های ویتامین C بر سلامت سیستم عصبی ، مطالعات بیشتر در مورد انسان مورد نیاز است.

ادعاهای اثبات نشده در مورد نمونه C

در حالي كه مصرف C از نظر علمي فواید زيادي دارد ، اما ادعاهاي بي اساسي نيز داراي خواسته ضعيف يا هيچ مدريكي تأييد نمي شود. در اینجا به برخی از ادعاهای اثبات نشده در مورد محصول C میپردازیم:

از سرماخوردگی جلوگیری می کند
در حالتی که به نظر می آید خرید C قوی سرماخوردگی و زمان بهبودی را در بزرگسالان ۸ و در کودکان ۱۴ ٪ کاهش می دهد ، اما از ابتدای آن جلوگیری نمی کند

خطر سرطان را کاهش می دهد

تعداد اندکی از مطالعات مصرف دارو C را با کاهش خطر ابتدایی به سرطان متصل دانسته اند. با این حال ، بیشتر مطالعات نشان داده اند که ویتامین C بر خطر ابتلا به سرطان تأثیر نمی گذارد.

از بیماری چشم محافظت می کند

ویتامین C با کاهش خطرات بیماری های چشم مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولای وابسته به سن ارتباط دارد. با این حال ، مکمل های ویتامین C هیچ تاثیری در روند این بیماری ها وجود ندارد یا حتی ممکن است مضراتی هم به همراه داشته باشند

ممکن است مسمومیت با سرب را درمان کند

اگر به نظر می رسد افراد ممکن است به مسمومیت با سرب سطح ویتامین C کمی داشته باشند ، اما هیچ مدرک قوی از مطالعات انسانی نشان نمی دهد که C C می تواند سمیت سرب را درمان کند

در کل مصرف C یک دارو محلول در آب است که باید از رژیم غذایی یا مکمل ها دریافت شود. این ماده با شدت از مزایای چشمگیر سلامتی ، افزایش سطح آنتی اکسیدان ، کاهش فشار خون ، محافظت در برابر حملات نقرس ، تقویت آهن ، تقویت بدن و بیماری های قلبی و خطر زوال عقل مرتبط است.

آیا مصرف C زیاد باعث عوارض جانبی می شود؟

ویتامین C ماده مغذی بسیار مهمی است که در میوه های تازه و سبزیجات به وفور یافت می شود. دریافت کافی این ویتامین برای حفظ سیستم ایمنی بدن بدن بسیار مهم است. همچنین در ترمیم زخم ، استحکام استخوان ها و عملکرد قوی نقش مهمی دارد. جالب اینجاست که برخی ادعا می کنند مکمل های ویتامین C مزایای بیشتر نسبت به این ویتامین از مواد غذایی دارند. یکی از رایج ترین دلایلی که افراد از مکمل های ویتامین C استفاده می کنند.

مصرف بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم گرم C در روز ممکن است به ناراحتی دستگاه گوارش شود ، از جمله علائمی مانند اسهال و حالت تهوع

از آنجا که مصرف C باعث افزایش جذب می شود ، مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلاتی را برای افرادی که به طور طبیعی تجمع آهن در بدن آنها بالا می رود ، مصرف کند.

مصرف بیش از حد مجاز C ممکن است میزان آزمایش در همه موارد را افزایش دهید ، که احتمال دارد به سنگ تمام شود.

چه مقدار مصرف C کافی است؟

از آنجا که مصرف C محلول در آب است و بدن ظرف چند ساعت پس از مصرف مقدار زیادی از آن را دفع می کند ، مصرف زیاد آن به ندرت برای بدن مشکل ایجاد می کند. در حقیقت ، به طور غیر غیرممکن است که ویتامین C اضافی از مواد غذایی مشکل ایجاد می شود. در افراد سالم ، ویتامین C افزودنی که بیش از مقدار خرید روزانه مصرف شود ، به راحتی از بدن دفع می شود. به بیان بهتر ، شما باید 29 پرتقال یا 13 عدد فلفل دلمه ای استفاده کنید تا به بالاترین حد مجاز آن برسید.

با این وجود ، خطرات بیش از حد مصرف C در زمان مصرف مکمل در افراد بیشتر و در برخی شرایط مصرف بیش از حد نیاز است.

به نظر می رسد تمام عوارض جانبی ویتامین C ، از جمله ناراحتی های گوارشی و سنگ همه ، رخ داده است که افراد آن را در دوزهای بیشتر از ۲۰۰۰ میلی گرم گرم مصرف می کنند. بنابراین در شرایطی که فقط پزشک دارو C را تجویز کرده است به صورت مکمل مصرف کنید.

خلاصه

ویتامین C به طور کلی برای افراد مختلف بی خطر است. مخصوصا اگر به جای مکمل از منابع استفاده شود استفاده شود. کسانی که مصرف C را به صورت مکمل مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر مصرف زیاد قرار می دهند و تجربه عوارض جانبی قرار میگیرند که شایع ترین آنها در گوارشی است. با این حال ، عواقب جدی تر ، مانند اضافه شدن بار آهن و سنگ همه ، همچنین ممکن است در اثر مصرف مقادیر زیاد تولید C ایجاد شود.

مژده رحمانیان عضو انجمن تغذیه ایران
کلینیک لاغری و زیبایی آرمونی

دیدگاهتان را بنویسید