پذیرش اساسی زندگی با پسوریازیس


پدر دیزی مک همیشه یک شعار ساده را تکرار می کرد: “تو فقط می توانی باشی.”

او هرگز واقعاً منظور او را نفهمید تا پس از مرگ او. مک ، مربی بهداشت شخصی در لس آنجلس می گوید: “بین مراسم تدفین پدرم و شروع بیماری کووید در سال 2019 6 هفته فاصله داشت.”

“من خیلی خسته شده بودم. من کاملاً انرژی نداشتم ، و یک روز از خواب بیدار شدم و فکر کردم ، “من فقط برای اینکه خودم باشم انرژی دارم.” بالاخره فهمیدم. »

این لحظه ای مهم برای مک بود ، که تمام عمر با استرس و پسوریازیس بالا زندگی می کرد. او می دانست که نمی تواند در دنیای طاقت فرسای ارتقای صنعت موسیقی به کار خود ادامه دهد و خوب باشد.

مک می گوید: “من آنقدر برای اهداف آینده خود تلاش کرده بودم که هرگز خود را در زمان حال قبول نداشتم و تمام زیبایی و قدرت در آنجا نهفته است.” “اگر در حال حاضر خودتان را شروع کنید ، آینده شما به خودی خود رسیدگی می کند.”

آنچه او توصیف می کند اقدامی ساده و در عین حال دشوار برای پذیرش اساسی است.

جنیفر تایتز ، PsyD ، استادیار بالینی روانپزشکی در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس می گوید: “پذیرش بنیادی پذیرفتن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد.” “با هر شرایط سلامتی ، قضاوت یا تنش فیزیکی در اطراف آن می تواند وضعیت را بسیار بدتر کند. پذیرش رادیکال می تواند با نگرانی از هیچ چیز جز این لحظه یا انتظار بدتر شدن آن ، کمی آن را آسان کند. “

پذیرش بنیادی می تواند به طرق مختلف کمک کند ، مانند کنار آمدن با تشخیص پسوریازیس یا بیماری مزمن دیگر. همچنین می تواند از راههای کوچکتر برای شما مفید باشد ، مانند مدیریت استرس ناشی از شعله ور شدن.

پذیرش اساسی تشخیص شما

هدف از پذیرش رادیکال این است که “از جایی بروید این عادلانه نیست به عنوان مکان سپاسگزاری و بهبود زندگی خود حتی در صورت ناعادلانه بودن ، “تایتز می گوید. که البته راحت تر از آنچه هست به نظر می رسد.

تایتز می گوید اولین قدم این است که همه اطلاعاتی را که می توانید در مورد تشخیص خود بدست آورید بدست آورید ، و سپس “به جای تصور بدترین سناریوها ، به چیزهایی که می آیند رسیدگی کنید”. این می تواند زمانی رخ دهد که “سرعت خود را کم کرده و از خود بپرسید: اگر واقعاً این را بپذیرید ، چه خواهید کرد؟”

برخی از گزینه ها عبارتند از:

  • ایجاد تغییرات در شیوه زندگی ، مانند رژیم غذایی ، کاهش استرس و ورزش ، برای کنترل شراره ها
  • با گزینه های درمانی خود آشنا شوید
  • نگاهی به کلاسهای کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی که به طور خاص برای کمک به افراد در مدیریت بیماریهای مزمن طراحی شده است

تمرین پذیرش رادیکال در لحظات کوچک

این یک ایده ساده است ، اما برای یادگیری نیاز به تمرین دارد. در اینجا مراحل Taitz آمده است:

  1. توجه کنید که در حال قضاوت در مورد یک تجربه یا مبارزه با واقعیت هستید. صدای درونی شما ممکن است بگوید: “این نباید این گونه باشد. من نمی توانم آن را بگیرم. این عادلانه نیست.”
  2. به نحوه واکنش بدن خود در برابر این افکار توجه کنید.
  3. افکار و هرگونه تنشی را که در واکنش به آنها در بدن خود دارید ، کنار بگذارید.
  4. برگردید و آنچه را که هست بپذیرید و مبارزه را کنار بگذارید.

مهارت دیگر برای امتحان کردن نیمه لبخند نامیده می شود. تایتز می گوید: “شما هر گونه تنشی را در صورت خود رها می کنید ، و سپس ، به آرامی ، گوشه های بالای لب خود را بالا می آورید.” آن حرکت کوچک یک سیگنال عصبی به ذهن شما می فرستد تا در آرامش باشید.

درمان و سایر ابزارها

روان درمانی و ذهن آگاهی می تواند به شما در پذیرش اساسی کمک کند. این مفهوم توسط روانشناس مارشا لینهان ، دکتری ، که درمان رفتاری دیالکتیکی را توسعه داده بود ، و معلم مدیتیشن تارا براچ ، دکتری ، که مخفف RAIN (تشخیص ، اجازه ، تحقیق و پرورش) را برای یک فرآیند گام به گام برای پذیرش ایجاد کرد. همه چیز را همانطور که هست و از خود در برابر چالش ها حمایت کنید.

به دنبال پزشکانی باشید که از این رویکردها یا روشهای دیگر مانند درمان پذیرش و تعهد و مدیتیشن استفاده می کنند. تایتز می گوید: “بسیاری از کتاب ها ، پادکست ها و برنامه های مدیتیشن بسیار خوب وجود دارد که پذیرش اساسی در شرایط مزمن را اعمال می کند.”

پذیرش رادیکال یک عمل است

مک ، که اخیراً یکی از بدترین دوره های پسوریازیس خود ، از جمله آرتریت پسوریاتیک دردناک ، را تحریک کرده است ، می گوید: “تمام زندگی من به من آموخت که هر زمان که فکر می کنید درس آموخته اید ، دوباره آزمایش می شوید.” قالب در خانه ای که او اجاره می کرد. قبل از اینکه علت را بفهمد و بیرون برود ، مک احساس ناتوانی و ترس کرد.

بنابراین او در جعبه ابزار خود در زمینه رقصیدن در اتاق خواب خود ، نشان دادن دلسوزی خود و ثبت روزنامه “برای خلاص شدن از همه منفی های من در صفحه” وارد شد. همه اینها به او کمک کرد “اساساً خودم باشم”. هنگامی که او توانست بیرون برود ، پوست او به طرز چشمگیری بهبود یافت ، “اما این قطعاً یک آزمایش بود.”

تایتز می گوید: “پذیرش بنیادی نیاز به تمرین زیادی دارد.” “فقط به آن برگردید و از شکست های خود درس بگیرید. هر لحظه هنوز دیر نیست. “

ویژگی WebMD

منابع

اعتبار عکس:

توماس رودریگز / گتی ایماژ

منابع:

دیزی مک ، مربی بهداشت شخصی ، لس آنجلس.

جنیفر تایتز ، PsyD ، استادیار بالینی روانپزشکی ، دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس.


© 2021 WebMD ، LLC. همه حقوق محفوظ است.



دیدگاهتان را بنویسید