پوکی استخوان و کلسیم | ورزش کنیم


کلسیم کلید سلامتی مادام العمر برای استخدام است. باید یاد بگیریم که چگونه برای تقویت استخوان ها و استفاده از پولی استفاده کنید غذا بخوریم.درواقع کلسیم یک ماده مغذی اصلی است که از ما در رژیم غذایی خود از آن چشم چشمپوشی فعالین استفاده می کند. به طور مستقیم همه سلولهای بدن در حال مصرف هستند از کلسیم استفاده می کنند ، از سیستم سیستم عصبی ، عضلات و قلب استفاده می شود. بدن از کلسیم برای ساختن استخراج کنندگان و دندان های سالم ، محکم نگه داشتن توجه به افزایش سن ، ارسال پیام از طریق سیستم عصبی ، کمک به لخته شدن خون ، انقباض عضلات و تنظیم ریتم قلب استفاده می شود. برای عملکرد طبیعی سلول که ممکن است به ضعیف شدن استخدام شوند یا پولی استخوان شود ، آن را از استخراج کنید شما جذب کرده اید. کمبود کلسیم به مشکلات خلقی شبیه تحریک پذیری ، اضطراب ، افسردگی و مشکل خواب می شود.

پوکی استخوان یک بیماری “خاموش” است که با دست دادن توده استخوان مشخص شده است. به دلیل ضعیف شدن استخدام کنندگان ، شکستگی به امری عادی تبدیل شد که به خطرات جدی برای سلامتی رفت.افراد مبتلابه پولی استفاده کرد که پس از افتادن از هر نقطه باعث بهبود نمی شود و این دومین علت شایع مرگ در زنان عمدتاً در سنین 60 سال و بیشتر است به مردان نیز در معرض ابتلا به پولی استخوان هستند ، اما به طورمعمول 5 تا 10 سال دیرتر از زنان به این بیماری خاموش می شوند. برای چند نفر پولی می تواند استفاده شود پیپیشگیری است و کلسیم کافی در رژیم غذایی اولین نقطه است که شروع شده است.

چه غذاهایی شامل کلسیم هستند؟

کلسیم در بسیاری از غذاهای وجود دارد. در حقیقت بدن قادر به تولید کلسیم نیست و فقط از طریق غذا و مکمل ها باید وارد شوید. با خوردن غذاهای مختلف ازجمله موارد زیر جزئیات مقادیر توصیه کنیدشده کلسیم کنید

  • شیر ، ماست و پنیر منبع غذای اصلی کلسیم برای تعداد مردم هستند.
  • کلم پیچ ، کلم برو کلی و کلم چینی از منابع گیاهی خوب کلسیم هستند.
  • ماهی های بااستخوان می توانند نرم باشند که میخورید ، مانند ساردین کنسرو شده و ماهی قزلآآلا ، منابع خوب حیوانی کلسیم هستند.
  • بیشتر غلات (مانند نان ، پا ستا و غلات غنی نده) گرچه سرشار از کلسیم می توان گفت ، اما مقدار قابل توجهی از کلسیم به رژیم غذایی است که شما می توانید غالباً یا به مقدار زیاد بخورید.
  • کلسیم به برخی از غلات ، آبدمیوه ، نوشیدنی های سویا و برنج و توفو اضافه شد.

تاثیر بسیار زیاد بر میزان کلسیم جذب کردن از دستگاه گوارش تاثیر بگذارید ، ازجمله:

سنبه با افزایش سن ، کارایی جذب کلسیم را کاهش داد. میزان مصرف کلسیم توصیه می کند برای افراد بالای ۷۰ سال بیشتر است.

مصرف ویتامین دبه این دارو که در برخی از غذاها وجود دارد و یک پوست در معرض نور خورشید قرار دارد در بدن تولید کرده ، جذب کلسیم را افزایش داده است.

سایر اجزای موجود در غذابه هم اسید اگزالیک (در برخی از سبزیجات و لوبیا) و هم اسید فیتیک (در غلات کامل) مورد نیاز جذب کلسیم را کاهش می دهند. افرادی که غذاهای متنوعی را می خوانند مجبور می توانند این دو عامل را در نظر بگیرند.

بسیار از فاکتورها همچنین می توانند میزان کلسیم بدن را در ادرار ، مدفوع و عرق از بین ببرند. این موارد شامل نوشیدنی های خاص الکل و کافئین و همچنین مصرف سایر مواد مغذی (پروتئین ، سدیم ، پتاسیم و فسفر) است. در بیشتر افراد ، این تأثیر کمی کمی در وضعیت کلسیمددارند.

آیا کلسیم شامل مضر می شود؟

دریافت بیش ازازحد کلسیم باعث ایجاد یبوست می شود. همچنین ممکن است در بدن بدن در جذب آهن و روی تداخل ایجاد کند ، اما این اثر بخوبی ثابت نشده است. در بزرگسالان ، کلسیم زیاد (از مکمل های غذایی اما نه از غذا) ممکن است خطرناک باشد همه افزایش دهد.برخی مطالعات نشان می دهد که مقادیر زیادی کلسیم استفاده می کردند ممکن است خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را افزایش دهند ، اما خرید اضافی برای درک این ارتباطات احتمالی لازم است.مصرف بیش ازازحد معمولاً با استفاده از مکمل ها کلسیم به دست می آید نه از طریق غذا

چه کسانی باید مکمل های کلسیم را مصرف کنند؟

کلسیم و لبنیات: جوانب مثبت و منفی

درحالیکه شیر و سایر محصولات لبنی مقدار بسیار زیادی کلسیم را به شکل بسیار قابل وصف می کنند ، ممکن است در صورت وجود بالقوه وجود داشته باشد.

فرآورده های لبنی قادر غنی از چربی اشباع هستند. از سازمانهای برجسته بهداشتی خریداری کردید که چربی اشباعشده خود را محدود کرده و غذاهای لبنی کم کرده یا بدون چربی انتخاب کنید ، هرچند عملیات برنامه ریزی در این زمینه نشان می دهد که مصرف لبنیات شیر ​​کامل به کاهش چربی بدن و افزایش سطح چاقی مرتبط است. محصولات لبنی کمکچرب و بدون چربی همچنین مقدار زیادی قند پنهان هستند تا طعم و مزه ازدواج کردند که جبران می کنند که برای سلامتی و وزن شما بسیار مضرتر از چربی اشباعشده تغییر دهید آن باشد.

شیر تأیید مقادیر زیاد استروژن باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است رابطه بین استروژن های طبیعی موجود در شیر و سرطان سینه ، پروستات و بیضه وجود داشته باشد. بخشی از مشکل ، مدل مدرن لبنیات است ، جایی که گاوها را با هورمون های مصنوعی و آنتی بیبیوتک تغذیه می کند ، به طور مداوم باردار نگه داشته است که بیش از ۳۰۰ روز در سال شیر شنخورند. هرچه گاو باردارتر باشد ، هورمون های موجود در شیر نیز بسیار قوی هستند. شیر ارگانیک از گاوهایی تغذیه کرده است که از طریق علف تغذیه مورد توجه قرار گرفته و به هورمون مصنوعی یا مواد اضافی دیگری داده شده است ، اگر شیر آلی هنوز هم نتوانسته هورمون های طبیعی سرشار باشد. ازآنجاکه هورمون های طبیعی و هورمون های ترکیبی در چربی شیر یافت شد ، شیر بدون چربی از سطح بسیار کمتری نیاز است.

برخی از افراد دچار عدم تحمل لاکتوز می شوند ، به این معنی که قادر به هضم لاکتوز هستند ، قند در شیر و فرآورده های لبنی وجود دارد.

علائم از خفیف تا شدید هستند و شامل گرفتگی ، نفخ ، گاز و اسهال است. فراتر از ناراحتی که ایجاد کرد ، عدم تحمل لاکتوز همچنین در جذب کلسیم از لبنیات تداخل ایجاد کند.

مانند هر ماده معدنی یا ماده مغذی ، باید میزان کلسیم را کنترل کنید تا کمبود نیوز.

می توانید تأثیر منیزیم بر عصب و عضله را از اینجا مطالعه کنید

گردآوری و ترجمه: عاطفه صادقی

منابع

https://ods.od.nih.gov/factsheets/Calcium-Consumer/

https://www.webmd.com/diet/supplement-guide-calcium

https://www.healthline.com/health/8-fast-facts-about-calcium

دیدگاهتان را بنویسید