چگونه افزایش وزن سریع و سالم داشت


حدود دو سوم مردم ایالات متحده دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. با این حال ، بسیاری از افراد نیز هستند که مشکل لاغری بیش از حد دارند. این موضوع باعث نگرانی می شود زیرا کمبود وزن به اندازه چاقی برای سلامتی شما مضر باشد.

بعضي ها از شخصي كه كمبود وزن دارند نيز ممكن است بخرند عضو شوند. چه مقدار شما کمبود وزن داشته اید و این چه چیزی است که برای افزایش وزن و عضویت در سختی به دنبال تلاش بوده اید ، از اصول مشابه پیروی کنید. این مقاله رائهکارهای ساده و سالمی برای افزایش وزن سریع و سالم پیشنهاد پیشنهاد.

کمبود وزن واقعا به چه معناست؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) به افراد خرید که از شاخص توده بدن (BMI) برای محاسبه کمدوزنی ، وزن مناسب یا اضافه وزن خود استفاده می کنند. این روش معیار خوبی برای اندازه گیری وزن فرد مورد نیاز است که وزن وی را با قد تغییر دهید.

به عنوان مثال ممکن است یک فرد 90 کیلو وزن داشته باشد اما چون قدش بلند اضافه شده است مقدار وزن نشود ؛ اما اگر بسیار کوتاه است ، اضافه کنید وزن مورد نیاز. افراد متضمن شاخص توده بدنی خود را با استفاده از ماشین حساب شاخص توده بدنی موجود در سایت مجله تغذیه و سلامت دکتر دقوقی محاسبه کنند.

دامنه محاسبات شاخص توده بدنی عبارت از:

  • كم‌وزن: كمتر از 18.5
  • وزن طبیعی / سالم: 18.5 تا 24.9
  • اضافه وزن: 25 تا 29.9
  • چاق: 30 یا افزایش

این محاسبات ممکن است برای ورزشکار حرفه ای باشد که بدن بسیار عضلانی است نادرست هستند ، زیرا وزن عضله بیشتر از چربی است.

کمبود وزن چه عوارضی برای سلامتی دارد؟

کمبود وزن باعث کمبود تغذیه ، دیر خوب شدن زخم ، ناهنجاری های هورمونی ، افزایش حساسیت به عفونت و افزایش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مزمن مانند پوکی استخوان استفاده می شود. کودکانی که کمبود وزن ممکن است روند رشد آنها متوقف شود.

شایع ترین علت کمبود وزن ، تغذیه نامناسب است. کمبود وزن به خاطر دلایل دیگری مانند ابتلا به بیماریهای تحلیل شده از جمله سرطان ، مولتیپل اسکلروزیس یا همان اِمِاِس ، سل و اختلال در خوردن باشد. یکی از اختلالات مربوط به خوردن ، بیاشتهایی به دلیل مشکلات روحی و عصبی است.

این بیاشتهایی عصبی را بکشاند باشد که نشانه آن شامل کمخوری و کاهش وزن بیش از حد باشد. وزن ، رژیم غذایی ، کالری و خوردن غذا در افراد مورد نیاز به این اختلال در حد ناسالمی است. شخص به بیاشتهایی عصبی معمولاً خود را به طور طبیعی مکرر وزن ، مقدار غذایی را که میخورند به شدت محدود کرد ، بیش از حد ورزش کرد و یا برای کاهش وزن ممکن است خود را مجبور به استفاده یا استفاده از ملین کرد.

برخی از علائم بی واهتهایی شامل کم غذا خوردن ، ترس از افزایش وزن و ناراضی بودن از اندام مشاهده خود در تصویر است. علائمی که ممکن است به مرور زمان ایجاد شود شامل پوکی استخوان ، شکننده بودن مو و ناخن ، یبوست ، فشار خون پایین و نارسایی چند عضوی است.

چگونه به روش درست افزایش وزن را داشته باشید

اگر قصد افزایش وزن دارید ، مهم است که این کار را به روش صحیح انجام دهید. مصرف نوشابه و دونات ممکن است افزایش وزن شما باشد ، اما برای سلامتی شما مضر هستند. در صورت کمبود وزن متأثر شده ، می توان به مقدار زیاد چربی ناسالم شکم ، مقدار متعادلی توده عضلانی و چربی زیر پوستی به دست آورید اشاره کرد.

افراد زیادی هستند که وزن طبیعی دارند اما از دیابت نوع 2 استفاده می کنند ، بیماریهای قلبی و سایر بیماریهایی هستند که به خاطر چاقی به وجودآمیند. بنابراین خوردن غذاهای سالم و داشتن سبک زندگی سالم کاملاً مورد نیاز است. در ادامه روش روش برای افزایش وزن سریع ، بدون وجود آمدن مشکل برای سلامتی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر از مقداری که بدنتان کالری احساس کنید ، کالری استفاده کنید

مهمترین کاری که ممکن است برای افزایش وزن انجام دهید کالری مازاد است ، یعنی این بیشتر از نیاز بدنتان کالری مصرف کنید. با استفاده از کالریشماری واقعی میزان کالری مورد نیاز خود را مشخص کنید.

اگر قصد دارید به آرامی افزایش وزن داشته باشید ، 300-500 کالری بیشتر از میزان کالری که روزانه میسوزانید مصرف کنید. در صورت درخواست سریع سریع وزن اضافه کنید ، حدود 700-1000 کالری بیشتر از سطح کالری نگهدارنده مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که کالریشمار فقط تخمین امزند دارید.

نیاز شما به کالری ممکن است با توجه به میزان کالری که روزانه یا مصرف متغیر متفاوت باشد ، مورد توجه قرار گیرد. لازم نیست تا پایان عمر کالری خود را بشمارید ، اما نیاز است که چند روز یا چند هفته اول میزان کالری را بشمارید تا حساب کار دستتان بیاید.

مقدار زیاد پروتئین مصرف کنید

مهمترین ماده مغذی که باعث شده به صورت سالم وزنتان زیاد شود پروتئین است. عضله از پروتئین ساخته شده و بدون دیگر کالریهای اضافی بدن ممکن است در نهایت به چربی تبدیل شود. تحقیق نشان می دهد در مدت زمانی که فرد برای اضافه وزن بیش از حد غذا خخخورد ، مصرف غذاهایی که سرشار از پروتئین باعث افزایش بیشتر کالری اضافی به عضو تبدیل می شود.

با این حال به یاد داشته باشید که پروتئین یک شمشیر دو لبه است. همچنین احساس سیری به شدت وجود دارد که ممکن است میزان گرسنگی و اشتهای شما را به میزان قابل توجهی کاهش داده و مصرف کالری اضافی را دشوار کند. اگر بخخواهید وزنتان را افزایش دهید ، به هر کیلوگرم از وزن بدن خود ، 1.5-2.2 گرم پروتئین استفاده کنید.

اگر میزان کالری شما بسیار زیاد است ، از این مقدار نیز بیشتر استفاده کنید. غذاهایی که سرشار از پروتئین هستند عبارتند از گوشت ، ماهی ، تخمممرغ ، برخی از محصولات لبنی ، حبوبات ، آجیل و غیره. در صورت تمایل پروتئین کافی مصرف کنید ، باید از پروتکلهای پروتئینی مانند پروتئین آب پنیر نیز استفاده کنید.

کربوهیدرات و چربی مصرف کنید و حداقل 3 بار در روز غذا بخورید

بسیار از افرادی که قصد دارند وزنشان را کم کنند سعی کردند کربوهیدرات مصرف کنند و چربی را کم کنند. اگر هدف شما افزایش وزن داشته باشد ، از این روش فکر کنید بد نیست ، زیرا کالری بیشتر برای شما مشکل ایجاد کرده است. در صورت وجود خواهخواهی وزنتان زیاد شود ، مقدار متعادلی غذای پر کربوهیدرات و پرچرب بخورید. بهتر است در هر وعده غذایی مقدار زیادی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات مصرف کنید. همچنین خوب نیست که از فستینگ متناوب استفاده کنید. این روش برای کاهش وزن و بهبود سلامتی مفید است اما مصرف کالری کافی برای افزایش وزن را دشوار کند. حداقل سه وعده در روز غذا بخورید و سعی کنید تا حد امکان میان وعده های انرژی مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید