چگونه برای تغذیه غذا بخورم چگونه تغذیه کنم؟


اینکه برای تغذیه چگونه می خوریم سوالی است که با درک تفاوت خوردن با تغذیه می توان به آن پاسخ داد!

روش سنتی خوشمزه خوردن! ما خوشمون میاد! گاهی اوقات زیاد غذا می خوریم و احساس سیری می کنیم، اما هنوز به طور کامل راضی نیستیم. چرا اینطور است؟ اگر این سیگنالی از بدن ما باشد که بگوییم چیزی گم شده است چه؟ اگر این بدان معناست که ما به طور کامل تغذیه نشده ایم چه؟

چگونه غذا تهیه کنم؟

برای پاسخ به این، ابتدا به آنچه برای خوردن انتخاب می کنیم نگاه می کنیم. از نظر فرهنگی ما به ۳ وعده غذایی در روز عادت داریم:

صبحانه – معمولاً خیلی سریع خورده می شود یا از آن صرف نظر می شود.

ناهار – هنگام دویدن یا در عجله خورده می شود.

شام – به طور کلی یک غذای آماده که دیرتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودیم خورده می شود!

بنابراین ما وعده های غذایی منظم می خوریم، اما آیا غذای کافی دریافت می کنیم؟ بیایید نگاهی دقیق‌تر به آنچه که در زمان‌های معمول غذا می‌خوریم و چگونه آنها را می‌خوریم بیندازیم؟

صبحانه

اگر اصلاً خورده شود، صبحانه اغلب یک غلات صبحانه کنسرو شده حاوی قندهای تصفیه شده یا یک تکه نان تست کره‌ای کره‌ای/ کلوچه/ مینی مافین/ کروسانت پرچرب و پر کربوهیدرات است. معمولاً صبحانه به سرعت همراه با دوز سنگین کافئین از قهوه یا چای مصرف می شود.

ناهار

ناهار نیز برای اکثر مردم یک وعده غذایی بسیار سریع است! اغلب، ما یک ساندویچ را در بسته بندی مثلثی یا برای تعویض لفاف از پیش ساخته شده می خریم. اگر در محل کارمان آشپزخانه داریم یا در خانه غذا می خوریم، ممکن است قوطی سوپ یا غذای مایکروویو را انتخاب کنیم. هر چیزی که برای ناهار انتخاب می کنیم، معمولاً به سرعت خورده می شود، چه در حین حرکت از محل کار یا پشت میز شما. در یک مناسبت خاص، ناهار ممکن است یک وعده غذایی رستوران با غذای فراوان و یک دسر خوشمزه باشد، و اغلب ما را برای بقیه روز کاری خسته می کند!

شام

این معمولا وعده غذایی اصلی ما در روز خواهد بود. ممکن است برای سهولت و سرعت، یک وعده غذایی را از قبل پخته و سپس قسمتی از آن را فریز کرده باشیم تا یک روز دیگر بخوریم، اما معمولاً برای سهولت و سرعت بیشتر، یک غذای آماده می‌خریم!

عصرها می‌تواند با فعالیت‌های خانوادگی، ورزش و سرگرمی‌ها شلوغ باشد، بنابراین باز هم، وعده غذایی اصلی ما اغلب دیرتر از آنچه می‌خواهیم خورده می‌شود، یا چیزی را بر اساس سرعت پخت و پز و غذا خوردن انتخاب می‌کنیم، نه به این دلیل که آن چیزی است که می‌خواهیم. خوردن

اگر برای شام بیرون می رویم، بیایید صادق باشیم، همه ما عاشق افراط و تفریط هستیم! پیش غذا، غذای اصلی و جانبی بعد از آن دسر با اینکه سیر شده بودیم! اغلب نتیجه این است که دیر غذا بخوریم و در یک دوره طولانی مدت بخوریم و همچنین غذا خوردن بسیار بیشتر از آنچه در نظر داشتیم.

غذاهای خانگی، سالم هستند؟

حتی زمانی که زمان زیادی داریم، انتخاب ما برای آشپزی خانگی اغلب به دلیل مهارت ها و دانش آشپزی ما محدود می شود.

وقتی آشپزی را یاد می گیریم چند تکنیک اساسی را یاد می گیریم. سپس از این تکنیک‌های ساده برای پختن غذاهایی از دستور العمل‌هایی به نام پیش‌غذا، غذای اصلی، کناره‌ها و دسرها استفاده می‌کنیم تا یک غذای ۳ وعده‌ای تهیه کنیم.

این رویکرد سنتی به ما نمی آموزد که چگونه بدن خود را با مواد غذایی خوشمزه و متنوع تغذیه کنیم. با این حال، آنها به طور کلی یک گزینه سالم برای غذای آماده هستند.

چگونه شروع به تغذیه بدنم کنم؟

خیلی ساده، وقت آن است که در وعده های غذایی خود تجدید نظر کنیم.

من عاشق کتاب های آشپزی هستم و قفسه ها و قفسه هایی از آنها دارم! من عاشق ایده های جدید، تصاویر، تکنیک ها، مواد اولیه جدید هستم و دوست دارم خاطرات غذاهای جدیدی را که در تعطیلات امتحان کرده ام حفظ کنم. کتاب های آشپزی کتاب های مورد علاقه من هستند!

بیایید به کتاب های آشپزی به عنوان معادل آشپزی یک فرهنگ لغت نگاه کنیم. آنها به شما آشپزی را یاد نمی دهند همانطور که یک فرهنگ لغت نمی تواند داستان نوشتن را به شما بیاموزد. زمان آن رسیده که نحوه نگارش و استفاده از کتاب های آشپزی را تغییر دهیم! برای زنده کردن آنها غذا!

زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید چگونه غذاهای شخصی و سالم تر درست کنید. اگر یک دفتر خاطرات بنویسید، از کلمات، تجربیات و داستان های خودتان استفاده می کند. در مورد غذا هم همینطور:

کلمات مانند ترکیبات غذایی هستند که به بهترین وجه برای بدن شما، داستان تغذیه شخصی شما مناسب است. همه ما روش های متمایز خود را برای صحبت کردن داریم. لهجه ها، طنز، کلمات مورد علاقه، و غیره. بدن ما از نظر ژنتیکی متفاوت است، صدای ما شبیه هم است، اما نیازهای غذایی ما می تواند کمی متفاوت باشد.

داستان هایی که شما دوست دارید، که احساسات و عواطف شخصی را ایجاد می کنند، درست مانند دستور العمل هایی هستند که با موادی ساخته شده اند که بدن شما را به بهترین شکل تغذیه می کنند.

برای شروع سفر خود برای درک چگونگی تغذیه برای تغذیه، باید برخی از اصول تغذیه را درک کنیم. سپس می توانیم شروع به پختن غذای متناسب با بدن خود کنیم!

در مورد تغذیه چه احساسی دارید؟

هنگامی که ما یک درک کلی از تغذیه ای که همه به آن نیاز دارند و همچنین برخی از حقایق و قوانین تغذیه ای ساده را درک کردیم، می توانیم تغذیه خود را سفارشی کنیم و وعده های غذایی ایجاد کنیم که به بدن ما کمک می کند تا به خوبی تغذیه و سالم باشد، و سپس شما خواهید فهمید که چگونه برای تغذیه بخورید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/

رژیم لاغری سریع