چگونه به سلامت خانواده خود کمک می کنید؟


به سلامت خانواده خود کمک کنید

(آخرین به روز رسانی: ۵ آگوست ۲۰۱۸)

کودکان به ویژه در برابر اثرات قندهای تصفیه شده آسیب پذیر هستند. هدف هر والدین مسئول این است که به آرامی شروع به کاهش قندهای تصفیه شده در رژیم غذایی کودک خود کرده و آنها را با منابع غذایی کربوهیدرات با قندهای کند رهش جایگزین کنند.

در اینجا چند نکته کاربردی در مورد موضوع امروز در مورد قند وجود دارد که می تواند تأثیرات شگرفی، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی، بر روی فرزند شما داشته باشد.

  1. صبحانه را از دست ندهید. این یک داستان همسران قدیمی نیست که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. پس از یک دوره ناشتا بودن در طول خواب، بدن باید ذخایر حیاتی گلوکز خود را دوباره پر کند. صبحانه وعده غذایی است که به عنوان پایه غذایی برای بقیه روز عمل می کند. یک پایه ضعیف بسازید و اگر دیوارها فرو ریختند تعجب نکنید.
  2. صبحانه مقوی بخورید. برای شروع خوب روز، نان سفید و غلات شیرین را کنار بگذارید و به تبلیغات تبلیغاتی پیرامون کورن فلکس یا پاپ های با روکش قند (با ویتامین های اضافه شده) نپردازید. این مزخرف است همانطور که بعداً در نمونه مورد مطالعه خواهیم دید. ما به زودی به این خواهیم پرداخت که چه مقدار غذاها دارای شاخص گلیسمی هستند و از چه غذاهایی باید اجتناب کرد. در حال حاضر، به کودک خود مقداری میوه تازه و سپس ترکیبی از موارد زیر بدهید: فرنی بلغور جو دوسر، ماهی، تخم مرغ کمی آب پز یا همزده (نه سرخ شده!) و نان قهوه ای، نان تست یا نان تست.
  3. قندهای تصفیه شده را به آرامی با قندهای بهتر جایگزین کنید. فروکتوز یک جایگزین ایده آل برای شکر است و در اکثر داروخانه ها و فروشگاه های بهداشتی موجود است. فروکتوز مولکول پیچیده‌تری نسبت به گلوکز است و اگرچه در نهایت به گلوکز تجزیه می‌شود، اما این کار را به آرامی انجام می‌دهد تا آزادسازی بهتر و پایدارتری ایجاد کند. فروکتوز، به نظر من، شیرین کننده بسیار بهتری نسبت به شکر است. همچنین سعی کنید از سایر قندهای پر اثر مانند عسل و شربت دوری کنید.
  4. زمان ناهار و میوه. دسترسی به غذاهای زباله را محدود کنید. اگر فرزند شما در مدرسه است و پول خرید شکلات و نوشابه را ندارد اما یک ناهار مقوی و خوشمزه دارد، خیلی بهتر است. به جای سرو ساندویچ مربا، یک ساندویچ گندم کامل را با کره بادام زمینی (ترجیحا بدون شیرینی) سرو کنید. در هر وعده غذایی به کودک خود میوه و/یا سبزیجات تازه بدهید. یک نکته در اینجا این است که میوه آخر هفته خود را بخرید، آن را خرد کنید و کمی آب پرتقال اضافه کنید تا آن را ذخیره کنید و در یخچال بگذارید. این به عنوان یک منبع میوه بسیار خوب و مناسب برای کودکان شما عمل می کند و زمان آماده سازی را از تهیه میوه می گیرد.
  5. از نوشیدنی های مصنوعی یا شیرین خودداری کنید. بچه ها معمولاً آب ساده را به انتخاب خود ترجیح می دهند، اما اگر هوس آب میوه دارند، آب میوه ۱۰۰٪ خالص و نیمه رقیق شده با آب ارائه دهید (باید تا حد امکان نگهدارنده کمتری داشته باشد – اگر تاریخ انقضا تا سال ۲۰۱۰ معتبر است، به این معنی است که اینطور نیست. ت).
  6. مراقب علائم عدم تعادل گلوکز باشید. نوزادان، مخصوصاً بچه‌های فعال، ذخایر بزرگ‌سالان را ندارند، و بنابراین اغلب در طول روز مستعد کم شدن غذا هستند. اگر کودک شما یک یا دو ساعت قبل از غذا شروع به بازی کرد و تحریک پذیر شد، او را با مقداری میوه یا تکه ای نان تخمه خوشمزه و کره طبیعی بپوشانید. اغلب میل بدن به گلوکز باعث می شود که کودک آب میوه یا آب نبات بخواهد و این یک علامت هشدار است.
  7. بعد از ورزش آن را بپوشانید. این به خوبی با نقطه ۶ ارتباط دارد، زمانی که کودک خود را از ورزش می گیرید، یک موز یا یک ساندویچ بخورید – این به افزایش ذخایر گلوکز مورد استفاده از ذخایر ماهیچه ای و کبدی کمک می کند و از مشکل عدم تعادل گلوکز جلوگیری می کند.

مقاله قبلیافراد چاق چگونه می توانند ورزش کنند
مقاله بعدیرژیم غذایی پر پروتئین چگونه کار می کند؟

میلی متر

لطفاً درک کنید که ما پزشک نیستیم و تمام اطلاعات این سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است و قرار نیست جایگزین توصیه‌های پزشک یا سایر متخصصان پزشکی شما شود. لطفا از هیچ یک از اطلاعات ارائه شده توسط این وب سایت برای تشخیص، درمان، درمان یا پیشگیری از هر گونه مشکل یا بیماری استفاده نکنید. اگر مشکل پزشکی دارید یا مشکوک هستید که ممکن است مشکل پزشکی داشته باشید، لطفاً فوراً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. همچنین، وقتی پیوندی به یک محصول توصیه شده در اینجا می‌بینید، باید فرض کنید که یک پیوند وابسته است و ممکن است هنگام خرید، غرامت دریافت کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/