چگونه سئوی وب سایت خود را بهبود بخشیم؟


سئوی وب سایت فرآیندی زمان بر است و برای بهبود سئو باید یک استراتژی خوب و صبر زیادی داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که تمام کارهایی که باید در سئو انجام دهید سخت و طاقت فرسا هستند، در واقع سئو یک قانون بسیار ساده اما اساسی دارد: برای همه چیز، اولویت شما باید راحتی کاربر باشد. در این مقاله راهکارهایی را برای بهبود رتبه وب سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل به شما ارائه می دهیم.

استراتژی سئوی وب سایت خود را تعیین کنید

قبل از شروع بهینه سازی وب سایت، بهتر است اهداف خود را مشخص کنید و بدانید کدام صفحات برای شما مهم هستند، مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه کسانی رقبای شما هستند. بنابراین در این مرحله باید پرسونای مخاطب را آماده کنید زیرا شناخت مخاطب تاثیر مستقیمی بر کلمات کلیدی و تعیین صفحات مهم وب سایت دارد.

صفحات مهم خود را مشخص کنید، اگر یک فروشگاه آنلاین هستید، احتمالاً صفحات دسته بندی، برچسب ها یا محصولات پرفروش به عنوان صفحات مهم تری در نظر گرفته می شوند. اگر وب سایت شرکتی یا خدماتی دارید، صفحات خدماتی برای شما در اولویت هستند. همچنین در این مرحله باید تجزیه و تحلیل دقیق رقبا انجام دهید و ببینید رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند و در چه وضعیتی هستند و سئو سایت آنها چقدر استاندارد است؟ برای این کار می توانید از ابزارهای سئو مانند جت سئو و …

پس از تعیین همه این موارد، اهداف بلند مدت و کوتاه مدت وب سایت خود را مشخص کنید.

کلمات کلیدی مهم خود را بشناسید

پس از شناسایی صفحات مهم وب سایت خود، باید تعیین کنید که می خواهید هر صفحه برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی شود. به عنوان مثال، برای صفحه اصلی خود، احتمالاً می خواهید با نام تجاری یا عباراتی مانند فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و غیره در گوگل رتبه بندی کنید. این کار را برای تمام صفحات مهم خود انجام دهید.

در این مرحله می توانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی مانند جت سئو، ابزار کلیدواژه، SEMRush، KWFinder یا… استفاده کنید اما پیشنهاد می کنیم علاوه بر استفاده از ابزارها، خود را به جای مخاطب قرار دهید و ببینید چه کلماتی به کار می روند. پیدا کردن محصول مورد نظر شما به دنبال آن هستید

شناسایی کلمه کلیدی مناسب برای هر یک از صفحات وب سایت نقش مهمی در سئوی وب سایت دارد و می تواند شما را موفق یا ناموفق کند، پس روی این مرحله بسیار حساس باشید.

قوانین فنی سئو سایت را رعایت کنید

سئوی فنی شامل موارد زیادی مانند سرعت سایت، تگ های متعارف، متا تگ های OG، نقشه سایت، فایل robots.txt و غیره است. برای این کار کافی است چک لیستی از موارد فنی سئو را از وب سایت های معتبری مانند web24.ir دانلود کرده و مرحله به مرحله انجام دهید. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، حتما با یک توسعه دهنده وب یا شرکتی که این سرویس را ارائه می دهد مشورت کنید. این موارد را دست کم نگیرید و آنها را در اولویت قرار دهید.

محتوای فعلی وب سایت خود را بررسی کنید

محتوای صفحات مهم و مقالات وب سایت خود را بررسی کنید. قبل از اینکه به سئو محتوا نگاه کنید، از نظر بازاریابی محتوا به آن نگاه کنید. آیا این محتوا به مخاطب نیاز دارد؟ آیا جذابیت کافی برای نگه داشتن مخاطب در صفحه و تشویق آنها به خرید، ثبت نام یا … است؟ در واقع می توان گفت این یکی از مهمترین اصولی است که باید در صفحات رعایت شود.

پس از این کار، محتوای صفحات را با توجه به سئو بررسی کنید. بررسی کنید که آیا کلمات کلیدی که در مرحله قبل استخراج کردید به اندازه کافی در محتوا استفاده شده است و آیا اصول سئو برای آن رعایت شده است یا خیر. کلمات کلیدی اولیه و ثانویه باید به صورت طبیعی در عنوان عنوان، توضیحات متا، عنوان عکس، زیرنویس و در محتوا استفاده شوند. اگر صفحاتی هستند که برای این کار بهینه نشده اند، برنامه خود را طوری تنظیم کنید که همه آنها را به عنوان اولویت ویرایش کنید.

شما بهتر از هر کسی اولویت مهم ترین صفحات خود را می دانید، اما می توانید از کنسول جستجو برای اولویت بندی، اولویت بندی صفحاتی با تعداد بازدید بالا و کلیک کم استفاده کنید زیرا این صفحات پتانسیل بیشتری برای افزایش بازدید دارند.

به Google کمک کنید محتوای شما را فهرست کند و مرتبط ترین صفحات را بخزد

بودجه کرال یکی از مهمترین موارد در سئو است. زمانی که گوگل از وب سایت شما بازدید می کند، برای مدت کوتاهی در آن باقی می ماند، بنابراین باید مطمئن شوید که در این زمان کوتاه، گوگل بیشترین صفحات و مهمترین آنها را بررسی می کند.

برای این کار باید کارهای بسیار مهمی انجام دهید:

از بین بردن آدمخواری

اگر صفحات وب سایت شما در مورد یک موضوع هستند، به این معنی است که یکی از آنها باید حذف شود، هدایت شود یا دوباره فهرست شود. هر کلمه کلیدی باید فقط در یک صفحه کار شود و اگر بیش از یک صفحه باشد به این معنی است که صفحات بی فایده ای وجود دارد که گوگل برای ایندکس کردن آنها وقت تلف می کند.

صفحات زامبی را حذف کنید

صفحاتی که هدف خاصی ندارند و محتوای مفیدی ندارند را پیدا کنید و لیستی از آنها تهیه کنید. این صفحات باید حذف شوند زیرا بودجه خزیدن شما را کاهش می دهند.

صفحاتی که نیازی به دیده شدن در گوگل ندارند را شناسایی کنید

برخی از صفحات مانند صفحه نمایه کاربر یا قوانین و مقررات برای استفاده کاربران ضروری هستند، اما نیازی به دیده شدن در موتورهای جستجو ندارند. این صفحات را پیدا کنید و یکی از کارهای زیر را روی آنها انجام دهید:

  • ایندکس مجدد صفحات
  • صفحات فایل Robots.txt را ببندید

علاوه بر اقدامات فوق، برای ایندکس سریعتر محتوا، یک فایل نقشه سایت مناسب ایجاد کرده و آن را به کنسول جستجو وارد کنید. علاوه بر این، بخش Coverage در کنسول جستجو را برای هر گونه خطا در فهرست صفحه بررسی کنید.

لینک های داخلی و خارجی وب سایت خود را بررسی کنید

لینک های داخلی نقش بسیار زیادی در بهبود سئوی وب سایت دارند. با استفاده از پیوندهای داخلی، تعیین می کنید که کدام صفحات برای شما مهم هستند. صفحاتی که بیشترین لینک داخلی را دارند برای گوگل اهمیت بیشتری دارند. پیوندهای داخلی سایت خود را بررسی کنید و انکر تکست هایی را که به آن پیوند داده اید و مرتبط با صفحه فرود هستند انتخاب کنید.

لینک های خارجی وب سایت خود را بررسی کنید زیرا نقش مهمی در بهبود سئوی وب سایت شما دارند. اما این کار را زمانی انجام دهید که تمام موارد قبلی سایت را دنبال کرده باشید.

در یک کلام سئو را می توان بهینه سازی وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو نامید تا کاربر بتواند به راحتی به هدف خود در وب سایت برسد. سئو حرفه ای ممکن است ساده به نظر برسد، اما در عمل می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. شما می توانید بسیاری از کارهای بالا را خودتان انجام دهید، اما قبل از انجام این کار باید OnPage، OffPage و SEO فنی را به خوبی بشناسید و به این نکته توجه داشته باشید که آزمون و خطا در سئو تنها باعث افزایش حجم کار شما در آینده می شود و می تواند توسط گوگل جریمه شود.

اگر وب سایت شما آنقدر بزرگ است که نمی توانید این کارها را به تنهایی انجام دهید یا زمان کافی برای بهبود سئوی وب سایت خود ندارید، باید از یک شرکت معتبر سئو و متخصصان با تجربه کمک بگیرید. یک شرکت خدمات سئو معتبر مانند وب ۲۴ با بیش از ۱۵ سال سابقه در سئو سایت، نرخ مناسب سئو و داشتن تیمی از مجرب ترین کارشناسان سئو می تواند خیال شما را از حضور در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید وب سایت راحت کند. . . برای دریافت مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت سئو و سفارش سئو می توانید به سایت مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۶۰۸۶۹۰۶ تماس بگیرید.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟