چگونه فروش رستوران را افزایش دهیم؟


با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی کشور، بسیاری از رستوران ها از روش های مختلفی برای افزایش فروش، رونق کسب و کار و بقا استفاده می کنند. جذب مشتری یکی از مهم ترین نکاتی است که برای افزایش فروش در تمامی مشاغل از جمله رستوران داری به عنوان یکی از رقابتی ترین کسب و کارها باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه اکثر مردم به اینترنت دسترسی دارند و با حضور در این فضا نیازهای خود را برآورده می کنند. بنابراین رستوران ها برای جذب حجم قابل توجهی مشتری در اینترنت می توانند از روش های طراحی وب رستوران، سفارش آنلاین، طراحی باشگاه مشتریان و فعالیت در شبکه های مجازی استفاده کنند. در این مقاله در مورد نکات و مزایای طراحی سایت رستوران و سایر روش های افزایش بازدید رستوران صحبت خواهیم کرد. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی سایت رستوران

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی عموم مردم به اینترنت، اکثر کسب و کارها با طراحی وب وارد فضای اینترنت شده اند. در واقع در دنیای امروز داشتن وب سایت یکی از ملزومات کسب و کارهای مختلف محسوب می شود و بسیاری از شرکت های معتبر می توانند با استفاده از وب سایت ساز وب جار بهترین وب سایت ها را برای رستوران ها با قیمت مناسب طراحی کنند. رستوران ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با طراحی سایت رستوران، توجه تعداد زیادی از مشتریان را در فضای مجازی به خود جلب می کنند. انتشار مطالب جذاب و کاربر پسند در طراحی وب رستوران تاثیر زیادی در رونق رستوران ها دارد. مشتریان با ورود به وب سایت رستوران می توانند غذای مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهند و در زمان و هزینه های سفر به رستوران صرفه جویی کنند.

طراحی وب رستوران مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. تبلیغ و برندسازی آسان و سریع یکی از مهم ترین مزیت های طراحی وب رستوران محسوب می شود، امروزه بیشتر افراد قبل از هر کاری برای یافتن رستوران به گوگل مراجعه می کنند. رستوران هایی که وب سایت معتبری در گوگل دارند از اعتبار بیشتری در بین مشتریان برخوردارند. وب سایت هایی که اصول سئو و بهینه سازی را رعایت می کنند در صفحه اول گوگل قرار می گیرند، بیشتر در معرض دید کاربران قرار می گیرند و همین امر باعث موفقیت بیشتر بازاریابی و برندسازی می شود. ارائه اطلاعات در مورد ساعات و روزهای کاری رستوران و میزان تخفیف، ارائه آدرس دقیق رستوران، امکان مقایسه آسان خدمات رستوران های مختلف با هم، امکان خواندن نظرات مشتریان در مورد کیفیت خدمات و غذای یک رستوران ، افزایش تعداد مشتریان و سود بیشتر، امکان ایجاد منوی دیجیتال برای رستوران ها، جایگزینی منوی دیجیتال به جای منوهای کاغذی، افزایش شهرت و اعتبار رستوران در بین کاربران اینترنتی سراسر کشور و… مزایای طراحی وب سایت رستوران با استفاده از سازنده وب سایت رستوران در شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی وب سایت.

برای طراحی سایت رستوران باید به چند نکته مهم توجه کرد. رعایت این نکات تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد رستوران و افزایش فروش دارد.ایجاد صفحه تماس و ارائه آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس شبکه های اجتماعی، آدرس رستوران روی نقشه، ایجاد صفحه درباره برای ارائه اطلاعات در مورد سوابق رستوران و کارمند . دوباره شروع می شود یعنی طراحی و ساخت منوی دیجیتال به صورت حرفه ای، ارائه منظم غذا و نوشیدنی در منوی دیجیتال، آپلود فیلم و تصاویر جذاب و با کیفیت از غذاهای رستوران، آموزش پخت غذا در قالب مقاله در وبلاگ سایت. طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو، امنیت و سرعت بالای وب سایت، توجه به سئو و بهینه سازی وب سایت، انتخاب رنگ بندی جذاب از نکات مهمی هستند که طراحی سایت رستوران باید در نظر گرفته شوند.

یک سفارش آنلاین ایجاد کنید

یکی از مهمترین رازهای رشد ۱۰۰ درصدی رستوران ها یک سفارش آنلاین ایجاد کنید. پس از شیوع بیماری کرونا، استقبال مردم از این روش رستوران‌ها بسیار زیاد شد. سفارش آنلاین باعث افزایش درآمد رستوران ها و گسترش دامنه خدمات رسانی به مشتریان در مکان های مختلف می شود. سفارش آنلاین بسیار دقیق تر از سفارش حضوری یا تلفنی است. امکان تغییر سفارشات و زمان بندی مجدد، محافظت از سود فروش، هماهنگی با سایر وب سایت های رستوران و جمع آوری، ثبت و ذخیره اطلاعات مشتریان برای بازاریابی و تبلیغات از مهم ترین مزایای سفارش آنلاین در رستوران ها است.

طراحی باشگاه مشتریان

یکی دیگر از ابزارهایی که در کنار عوامل دیگری مانند قیمت و کیفیت غذا، موقعیت جغرافیایی رستوران، دکوراسیون داخلی، توجه به نظافت و بهداشت و… به افزایش فروش و سود دهی رستوران ها کمک می کند، طراحی مشتری است. باشگاه. یا باشگاه وفاداری نرم افزار باشگاه مشتریان بر روی رفتار مشتریان رستوران تمرکز دارد و تعداد خرید، فاصله خرید، علاقه مشتریان، میزان خرید و … را تحلیل می کند. مهم ترین مزایای طراحی باشگاه مشتریان عبارتند از: افزایش سود رستوران، جذب مشتریان جدید، جمع آوری و کسب اطلاعات کامل از مشتریان و افزایش وفاداری آنها، ارائه کد شناسایی به مشتریان قدیمی جهت معرفی اقوام و آشنایان و دریافت امتیاز. ، افزایش می یابد. رضایت مشتری، ایجاد حس صمیمیت بین مشتریان و رستوران.

فعالیت در شبکه های مجازی

آخرین راه حلی که در این مقاله برای افزایش رستوران معرفی می کنیم، فعالیت در شبکه های مجازی است. تمامی رستوران ها علاوه بر طراحی وب رستوران، در شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام نیز دارای حساب کاربری هستند و با فعال بودن در شبکه های اجتماعی، مشتریان زیادی را جذب می کنند. در شبکه های اجتماعی به راحتی می توان تعداد زیادی از کاربران را از تعطیلات، تخفیف های ویژه، تعطیلات ناگهانی، قیمت ها و انواع غذاها، نحوه ثبت سفارش و … مطلع کرد. بیشتر رستوران های موفق و معتبر علاوه بر اینستاگرام، در شبکه های اجتماعی دیگری مانند گوگل پلاس، تلگرام، توییتر و واتس اپ نیز فعال هستند و با مشتریان خود در ارتباط هستند. برای جذب کاربران باید محتوای با کیفیت در شبکه های اجتماعی منتشر شود.

نتیجه

در این مقاله سعی کرده ایم روش های افزایش رستوران را توضیح دهیم. اولین روشی که مزایای آن را معرفی کردیم طراحی وب رستوران بود. روش های زیر شامل ایجاد سفارش آنلاین، طراحی باشگاه مشتریان و فعالیت در شبکه های مجازی بود. استفاده از تمامی این روش ها در کنار هم کمک زیادی به کسب و کار رستوران ها می کند و باعث می شود در مدت زمان بسیار کوتاه بیشترین بازدهی و درآمدزایی را داشته باشند. فرقی نمی کند که تازه رستورانی را راه اندازی کرده اید یا مدت زیادی است که در این حرفه بوده اید، می توانید با شرکت Webjar که در زمینه فناوری اطلاعات فعال است، سایت رستوران خود را طراحی کنید. وبسایت رستوران وب جار امکان اتصال به تمامی نرم افزارهای رستوران، اتصال به تمامی درگاه های پرداخت آنلاین، ایجاد منوی دیجیتال و راه اندازی باشگاه مشتریان را دارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۹۱۳۰۶۴۳۰ تماس بگیرید.

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟