چگونه مراقب وعده های کاهش وزن “معجزه” باشیم


13 سپتامبر 2021 – سلام ، آیا در مورد محصول جدید کاهش چربی معجزه آسایی چیزی شنیده اید؟

این یک چای خاص است که ممکن است در مجله تبلیغ شود.

یا یک آبنبات چوبی که توسط کارداشیان تبلیغ می شود.

یا جلیقه ای لاستیکی که دور شکم خود را محکم می بندید و در تبلیغات تلویزیونی نشان داده شده است.

یا… یا… یا…

همه ما محصولات بیشماری “بسیار خوب برای واقعی بودن” را مشاهده کرده ایم که به کاهش وزن کمک می کند. برخی حتی می گویند می توانند چربی را آب کنند.

کلاهبرداری های بهداشتی میلیون ها هزینه برای مصرف کنندگان دارد. از آنجا که چاقی یک مشکل جدی است ، ما در برابر بازاریابی که قول می دهد ما را سالم ، لاغر یا قوی نگه دارد ، آسیب پذیر هستیم. برای اطلاعات و استراتژی های صحیح ، به پزشک خود و سازمان های کاهش وزن قابل اطمینان اعتماد کنید ، نه به کسی که در ازای پول شما راه حل سریع را تبلیغ نمی کند.

در اینجا یک آغازگر در مورد چگونگی تشخیص برخی از ادعاهای مربوط و انتخاب مناسب برای سلامتی ، تناسب اندام و کیف پول شما وجود دارد.

نحوه توصیه دولت به مصرف کنندگان

کمیسیون تجارت فدرال می گوید: “تبلیغ کنندگان ناشایست در مورد هر چیزی می گویند تا شما را مجبور به خرید محصولات کاهش وزن خود کنند.” در اینجا برخی از وعده های دروغین که شرکت ها و افراد اغلب آن را ارائه می دهند آورده شده است:

  • بدون رژیم یا ورزش وزن کم کنید.
  • هرچه می خواهید بخورید و همچنان وزن کم کنید.
  • در 30 روز 30 کیلو وزن کم کنید.
  • این پچ یا کرم چربی را می سوزاند.

FTC می گوید: “هرگونه وعده کاهش وزن معجزه آسا درست نیست.” “هیچ راه جادویی برای کاهش وزن بدون رژیم معقول و ورزش منظم وجود ندارد.”

علاوه بر این ، چنین ادعاهایی همیشه بی ضرر نیستند. به عنوان مثال ، پیشنهادات آزمایشی “رایگان” اغلب باعث می شود که مصرف کنندگان پول خرج کرده و برای حملات مکرر محصولاتی که نمی خواهند هزینه دریافت کنند. و FDA دریافته است که برخی مکمل های غذایی حاوی داروهای بالقوه مضر یا مواد شیمیایی هستند که در برچسب ذکر نشده اند.

قوانین فدرال مستلزم این نیست که مکمل های غذایی قبل از فروش آنها بی خطر باشند یا ادعاهای آنها صادق باشد. FDA می گوید که برخی از ترکیبات مکمل ، از جمله مواد مغذی و اجزای گیاهی ، می توانند سمی باشند.

برای اطمینان از اینکه یک محصول با کیفیت خوب دریافت می کنید ، به دنبال مهر تأییدیه از Pharmacopeia ایالات متحده ، ConsumerLab یا NSF International باشید که محصولات را آزمایش کرده و مواد اولیه را تأیید می کند.

چه چیزی می تواند مضر باشد

پیتر کوهن ، پزشک ، پزشک در اتحادیه بهداشت کمبریج ، می گوید برخی از محصولاتی که باعث کاهش وزن و عملکرد ورزشی می شوند ، حاوی ترکیباتی هستند که در برچسب آنها ذکر نشده است.

در ماه مارس ، او و همکارانش گفتند 17 مارک را آزمایش کردند و 9 محرک ممنوعه در آنها پیدا کردند. تقریباً نیمی از مارک ها حداقل یک محرک ممنوعه داشتند.

در سال 2016 ، Consumer Reports 15 ترکیب مکمل را ذکر کرد که می توانند مضر باشند.

این فهرست شامل موادی است که ادعا می شود به کاهش وزن کمک می کند اما می تواند باعث تشنج ، ایست قلبی ، مشکلات کلیوی و کبدی یا حتی مرگ شود. آنها شامل پودر کافئین ، چپارال ، ژرماندر و پودر عصاره چای سبز هستند.

خطر می تواند به شرایط سلامتی و عوامل دیگر مانند تعامل با داروهای تجویزی یا داروهای بدون نسخه بستگی داشته باشد.

Consumer Reports نوشت: “علاوه بر این ، کارشناسان ما توافق می کنند که هیچ یک از این ترکیبات مکمل مزایای سلامتی کافی برای توجیه خطر را ندارند.”

Satiereal در برخی از محصولات کاهش وزن ، از جمله آبنبات چوبی “Flat Tummy” که توسط کیم کارداشیان تبلیغ شده است ، گنجانده شده است. این عصاره از زعفران است که مدتهاست برای بهبود خلق و خو و علائم قاعدگی ترویج می شود. سازندگان می گویند ثابت شده است که میان وعده را نیز کاهش می دهد ، اما این به طور قطعی نشان داده نشده است.

و سرکوب کننده های اشتها فاقد مواد مغذی هستند – مواد خوبی که همه ما از غذا به آن نیاز داریم ، مانند ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر.

نه فقط برای کاهش وزن

علاوه بر کاهش وزن ، عملکرد ورزشی برای مصرف کنندگانی که خواهان برتری ورزشی هستند جذابیت زیادی دارد. شاید آنها درست غذا می خورند و اغلب تمرین می کنند ، اما آنها نیاز به تقویت بیشتری دارند.

در بهترین حالت ، نتایج در بین افراد متفاوت است و بررسیهای علمی اغلب مخلوط می شوند. قبل از انجام کاری که در مورد آن مطمئن نیستید با پزشک خود مشورت کنید. اگر احساس می کنید برای مثلاً نوار پروتئینی هزینه می کنید ، ممکن است بی ضرر باشد ، اگر اغلب گران باشد. اما ممکن است ضروری یا حتی مفید نباشد.

FDA این پیشنهادات را برای خریدار “مکمل باهوش” ارائه می دهد.

  • از وب سایت های غیر تجاری (مانند FDA و موسسات ملی بهداشت) به جای فروشندگان استفاده کنید.
  • اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر برسد ، احتمالاً چنین است.
  • مراقب ادعاهای “بدون عوارض جانبی” و “بهتر از داروهای تجویزی” باشید.
  • منظور از “طبیعی” لزوما “ایمن نیست.

اسطوره های مورد علاقه مربی

آنتونی ویلکینز ، مالک Alloy Personal Training for Women در نزدیکی آتلانتا می گوید: تمایل ما برای رفع سریع به افسانه ها در مورد چربی سوزی کمک می کند. او می گوید مشتریان اغلب از او در مورد محصول جدیدی که دیده اند تبلیغ می کنند. شاید به آنها گفته شود که باید زیاد عرق کنند یا درد داشته باشند تا ثابت شود که تمرینات خوبی انجام داده اند. تبلیغات دروغین اغلب دروغ های مشابهی را تبلیغ می کنند – به علاوه آن محصولات بی پایان برای چای های چربی و آبنبات چربی.

ویلکینز این راه حل ها را برای اسطوره های پایدار ارائه می دهد.

  • وزن ماهیچه ها بیشتر از چربی نیست. وزن یک پوند چربی دقیقاً برابر یک پوند ماهیچه است. همان پوند ماهیچه نسبت به آن پوند چربی فضای کمتری اشغال می کند. این بدان معناست که شما نمی توانید هیچ وزنی را از دست داده باشید اما همچنان بسیار لاغرتر شده و اینچ را کاهش دهید. “
  • شما نمی توانید “نقطه کاهش” و چربی را دقیقاً در جایی که می خواهید کاهش دهید. ویلکینز می گوید: “شما می توانید قسمت های خاصی از بدن را برای بهبود آنها آموزش دهید ، اما شما هیچ کنترلی بر محل از دست دادن چربی ندارید.” “در عوض بر حفظ سطح ثابت تمرینات قدرتی و عادات تغذیه خوب تمرکز کنید.”
  • پوشیدن “مربی کمر” به شما شکم شش تکه نمی دهد. او می گوید: “به نظر می رسد که هنگام پوشیدن کمر باریکی دارید.” “اما این چربی نمی سوزاند ، عضله نمی سازد یا هر چیز دیگری که مربوط به سلامتی است.”

ورزش منظم و رژیم غذایی سالم چیزی است که شما به آن احتیاج دارید – نه چیزی که در جعبه یا بطری عرضه می شود.

“معجزه” احتمالاً نیست

کورتنی رودز ، سخنگوی FDA می گوید: “بسیاری از مکمل ها و غذاهای به اصطلاح معجزه آسای کاهش وزن (از جمله چای و قهوه) به ادعای آنها عمل نمی کنند و می توانند صدمات جدی ایجاد کنند.”

“محصولاتی که برای این اهداف بی خطر و م effectiveثر نیستند ، نه تنها مصرف کنندگان را از پول کلاهبرداری می کنند ، بلکه می توانند منجر به تاخیر در تشخیص و درمان مناسب یک بیماری بالقوه جدی شوند و می توانند افراد را در معرض آسیب جدی قرار دهند.”

مردم نباید از مکمل ها به جای غذای واقعی استفاده کنند. رودز می گوید ، برخی از آنها دارای ترکیباتی هستند که “اثرات بیولوژیکی قوی دارند و چنین محصولاتی ممکن است در همه افراد بی خطر نباشند.”

FDA می گوید مکمل های غذایی برای درمان یا درمان بیماری نیستند. در صورت استفاده نادرست می توانند مضر باشند. و می توانند عوارض ناخواسته ای قبل ، حین و بعد از جراحی داشته باشند.

غذا خوردن بهتر اغلب راه حل است

آنجل پلانلز ، متخصص تغذیه ، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم درمانی می گوید: “در بیشتر موارد ، اگر فردی طیف گسترده ای از غذاها را بخورد ، ممکن است مکمل غذایی لازم نباشد.”

وی می گوید که مولتی ویتامین می تواند برای افرادی که ممکن است برخی از میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ، دانه ها و فیبر را از دست بدهند مفید باشد. اما مایعات و فیبرهایی را که از این غذاها دریافت می کنیم تامین نمی کند.

در مورد مکمل هایی که در نظر دارید با پزشک خود مشورت کنید.

پلانلز می گوید: “مراقبت از سلامتی ما با تغذیه خوب ، فعالیت بدنی ، مراقبت از سلامت روان و خواب خوب برای استراحت و بهبود ، کار سخت و تلاش زیادی می طلبد.”

“پول خود را در مکمل ها پس انداز کنید ، و سعی کنیم بهتر غذا بخوریم.”

اخبار سلامت WebMD

منابع

کمیسیون تجارت فدرال: “حقیقت تبلیغات مربوط به کاهش وزن”.

FDA: “آنچه باید در مورد مکمل های غذایی بدانید” ، “FDA 101: مکمل های غذایی”.

واشنگتن پست: “مواد ممنوعه ، فهرست نشده و حتی خطرناک در مکمل های غذایی ظاهر می شوند.”

گزارشات مصرف کننده: “15 ماده مکمل که همیشه باید از آنها اجتناب کرد.”

کورتنی رودز ، سخنگوی FDA

آنتونی ویلکینز ، مالک مشترک ، آموزش شخصی آلیاژ برای زنان ، Suwanee ، GA.

آنجل پلانلز ، متخصص تغذیه متخصص تغذیه ، آکادمی تغذیه و رژیم شناسی.


© 2021 WebMD ، LLC. همه حقوق محفوظ است.



دیدگاهتان را بنویسید