چگونه مکانی امن برای مدیتیشن ایجاد می کنید؟


مکانی برای خود هیپنوتیزم یا مدیتیشن

(آخرین به روز رسانی: ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸)

وقتی می خواهید مراقبه یا خود هیپنوتیزمی ایجاد کنید، تمام عناصر مهمی که در مدیتیشن به آن نیاز دارید چیست؟

اول، وضعیت ذهنی که برای این مدیتیشن می خواهید، با ایجاد یک القای آرامش بخش، شاید از طریق استفاده از نوعی آرامش تدریجی که پایه های مدیتیشن را می گذارد. عامل مهم بعدی این است که مطمئن شوید محیطی که برای مدیتیشن ایجاد می کنید برای شما مناسب است. بالا رفتن از یک کوه می تواند یک مراقبه زیبا باشد، اما اگر از ارتفاع می ترسید، آنها پاسخ نمی دهند یا با نقاطی که می خواهید قرار دهید طنین انداز نمی شوند. هنگام ایجاد واقعیت درونی خود، فقط به این فکر کنید که چگونه اطلاعات را از طریق حواس خود دریافت می کنیم. بنابراین ما باید تا حد امکان حواس خود را تحریک کنیم تا مراقبه را به یک واقعیت جایگزین تبدیل کنیم.

بیا شروع کنیم. برای تعیین مکان یا موقعیتی که باعث ایجاد احساسات مورد نظر ما می شود، ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در تمام تجربیات خود تجدید نظر کنید و تشخیص دهید که چه زمانی یا کجا آن احساسات را تجربه کرده اید. ممکن است از سوار شدن بر هالتر لذت برده باشید، و ممکن است باعث افزایش آدرنالین در شما شده باشد، اما احتمالاً مکان آرامی برای کار نیست، مگر اینکه در حال ایجاد یک مدیتیشن چند سطحی بسیار پیچیده باشید. برای اکثر مردم، چیزی در طبیعت مکان خوبی برای شروع است، شاید یک ساحل، یک پارک، مزارع یا یک رودخانه. همه اینها می توانند مکان های غیر بحث انگیزی برای پیش بینی مدیتیشن شما باشند. نکته بعدی که پس از انتخاب محل اقامت خود باید در نظر بگیرید این است که چگونه می توانید احساس امنیت و امنیت را افزایش دهید. چند مثال بشنوید، کاری کنید که دیواری دور باغ شما بچرخد، یا دیوار مرزی ایجاد می کند که باغ را ایمن تر می کند، یا ساحل را می توان با خلیج احاطه کرد، این دوباره مرز امن شما را ایجاد می کند. ایده بگیرید؟

اکنون باید کمی رنگ به سلیقه خود اضافه کنید، اما نه بیش از حد، زیرا می خواهید فضای کافی را در اختیار ضمیر ناخودآگاه خود قرار دهید تا برخی از شکاف ها را پر کند. “ممکن است یک باغ رسمی با مسیرهایی باشد که در شبکه با تخت هایی که به زیبایی بین راهروها و پرچین های شکل دار چیده شده اند، یا ممکن است یک باغ چشم انداز با درختان و درختچه های گل وحشی باشد.” بنابراین کاری که شما انجام می دهید این است که گزینه هایی را ارائه دهید. اگر برای خودتان است، انتخابی است که به آن نیاز ندارید، زیرا می دانید چه می خواهید، اما اگر مطمئن نیستید که چه کسی قرار است به مدیتیشن شما گوش دهد، به شنونده اجازه انتخاب می دهید.

حال برای دمیدن زندگی در دنیای درونی خود، تا حد امکان وارد حواس شوید، زیرا در زندگی روزمره ما اطلاعات را از طریق صدا، لمس، بو و البته چشایی دریافت می کنیم. بیایید این یکی را یکی یکی مرور کنیم و با صدا شروع کنیم، می‌توانید اضافه کنید “و می‌توانی آواز پرندگان را در پس‌زمینه بشنوی که در پس‌زمینه آواز می‌خوانند؛ می‌توانی صدای تپیدن آب در ساحل دریا را بشنوی؛ خش‌خش درختان در نسیم.” حالا بیایید به لمس نگاه کنیم. می‌توانی نسیم ملایمی را روی صورتت احساس کنی؛ شن‌های گرم را زیر پاهایت حس می‌کنی؛ و به چمن‌ها تکیه می‌دهی که مانند مخمل زیر دستت است.» حس بویایی زیر. بوی شور دریا را می توانی استشمام کنی. بوی کاج شگفت انگیزی از درختان می آید. احتمالاً چشیدن سخت ترین حس برای ورود به هر مدیتیشن است زیرا اغلب اوقات ما لزوماً چیزی نمی خوریم، اما بیایید آن را امتحان کنیم. وقتی کنار لبه آب زانو زده اید، تقریباً می توانید طعم تازه و سردی آب را بچشید.»

شما اکنون یک شروع و یک میانه دارید، اما باید آنها را با چیزی مانند “خودت را در امتداد جاده راه می‌روی، جاده تو را به…” صدا بزنی.

خوب، من آنها را به محل امن خود رساندم، جایی که کار واقعی شروع می شود. در این فضایی که ایجاد کرده اید قرار است چه کار کنید؟ به عبارت دیگر، هدف از تمرین چیست؟ آنها اکنون آرام و پذیرا هستند، به عنوان اولین قدم می توانید برخی از تقویت نفس، و شاید برخی از موارد تاکیدی را امتحان کنید. یک کلمه احتیاط، سعی نکنید در یک لقمه کار زیادی انجام دهید. همیشه بهتر است هر بار چند مفهوم آسان را تقویت کنید، و همیشه می توانید به عقب برگردید و چیزهای بیشتری اضافه کنید.

البته مهم این است که مهم نیست که به ساحل، پارک یا قله کوه می روید، در مسیر برگشت مراحل را دنبال کنید. به یاد داشته باشید مکانی که ایجاد کردید فقط به عنوان تصویر زمینه وجود دارد. مانند صحنه سازی در تئاتر برای بازیگران و بازیگران زن که داستان خود را بگویند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/