چگونه می توان یک اشتباه مربیگری را برطرف کرد


در لحظه ای که دکتر کارین نوردین از تماس زوم خارج شد ، متوجه شد که مرتکب یک اشتباه اساسی شده است.

این اولین جلسه مربیگری او با یک مشتری جدید بود و از همان ابتدا ، اوضاع کمی متلاطم شد.

مشتری (اجازه دهید او را Dierdre صدا کنیم) احساس احساسی داشت. در عرض چند دقیقه اشک ریخت.

و وقتی دکتر نوردین توصیه کرد ، Dierdre به سرعت آن را رد کرد.

در آن زمان بود که نوردین ، ​​فردی خوش اخلاق و متخصص حرفه ای ، کاری خارج از شخصیت انجام داد:

او دیوانه شد.

به جای استفاده از تخصص مربیگری ، او خود را در دیردر مورد انتقاد قرار داد ، بهانه های او را به چالش کشید و سعی کرد او را مجبور به تغییر کند.

طبیعتاً هرچه نوردین اصرار بیشتری داشت ، دیردر سرسخت تر می شد.

هنگامی که لپ تاپ خود را بست ، دکتر نوردین بدون تردید می دانست … که مشتری بر نمی گردد.

بر فراز 150،000 متخصصان بهداشت و تناسب اندام دارای مجوز

تا 30 درصد در برنامه آموزش تغذیه برتر صنعت صرفه جویی کنید

درک عمیق تری از تغذیه ، قدرت مربیگری آن و توانایی تبدیل این دانش به یک تمرین مربی پر رونق داشته باشید.

وقتی گند میزنی چیکار میکنی؟

به نظر می رسد ، شما می توانید از تجربه دکتر نوردین درس بگیرید.

نوردین مربی دارای گواهینامه PN ، مشاور برنامه درسی تغذیه دقیق و دارای دکترای ارتباطات بهداشتی است.

او همچنین خود را در انجام اشتباهات حرفه ای می داند. خوب ، نه تنها اشتباه کردن ، بلکه افزایش آنها.

تخصص آکادمیک و حرفه ای او در چیزی به نام طرز فکر رشد است ، که اشتباهات و شکست ها را به عنوان سکوی بهبودی می داند.

(و بله ، اصطلاح “طرز فکر رشد” این روزها تقریباً کلیشه ای است ، اما این یک رشته روانشناسی واقعی مبتنی بر تحقیقات است ، و چیزی است که همه ما می توانیم از آن بهره مند شویم.)

در اینجا چگونه دکتر نوردین از اشتباه خود عقب نشینی کرد-و چگونه می توانید همین کار را انجام دهید.

(برای مشاوره مربیگری مفیدتر ، در خبرنامه هفتگی رایگان ما ثبت نام کنید ، باهوش ترین مربی اتاق.)

مرحله 1. اگر احساس می کنید مجبور به تعمیر آن هستید همین الان… صبر کن.

آیا می دانید هنگامی که بهم می زنید تقریباً احساس می کنید؟

دکتر نوردین هم احساس می کند. پس از گفتگو با Dierdre ، “من مدتی احساس استفراغ و حالت تهوع کردم. مدام به این فکر می کردم که “من این کار را بد انجام دادم ، این بدترین است”.

در حالی که انگیزه طبیعی او این بود که سعی کند اشتباه خود را برطرف کند ، او تصمیم گرفت 24 ساعت کامل صبر کند تا اقدام کند.

او توضیح می دهد: “ما می خواهیم بتوانیم در حالت خنثی یا تا حد ممکن خنثی واکنش نشان دهیم.” “و این می تواند کمی زمان ببرد.”

به عبارت دیگر ، توصیه کلاسیک “روی آن بخوابید” هنوز هم کاربرد دارد. البته ، این می تواند کمی نظم و انضباط داشته باشد (مخصوصاً اگر تمایل شما این است که بلافاصله مسائل را برطرف کنید.)

نوردین می گوید: “می دانستم وقتی در تخت می خوابم در مورد آن فکر می کنم ،” اما با کمی فاصله می توانستم خیلی بهتر به شرایط پاسخ دهم. “

غذای آماده: تمایل شما ممکن است این باشد که بلافاصله اوضاع را درست کنید. اما عجله نکنید. به احتمال زیاد روز بعد از یک فضای سر آرام تر و منطقی تر پاسخ خواهید داد.

مرحله 2. مسئولیت اساسی را تمرین کنید.

بخش بزرگی از کوچینگ به مشتریان کمک می کند تا استقلال و کنترل خود را بر انتخاب ها و اقدامات خود تشخیص دهند.

این امر نیرومند کننده است: مشتریان شروع به درک می کنند که برای تغییر عادات خود نیاز دارند و به اهداف خود می رسند.

همین اصل در مورد مربیان نیز صدق می کند. مخصوصا بعد از این که گول خوردیم

نوردین می گوید: “من از دیدگاه” مسئولیت اساسی “بسیار مفید هستم.”

“مهم نیست که چه شرایطی وجود دارد ، من با خودم می گویم: بیایید فقط یک لحظه تظاهر کنیم که صد در صد این تقصیر من استبه سپس ، بر این اساس ، از خودم می پرسم: در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ “

بسته به اشتباه شما ، ممکن است پاسخ واضح باشد.

به عنوان مثال ، اگر اطلاعاتی را به مشتری ارائه دادید که معلوم شد اشتباه است ، به سادگی تسلیم اشتباه شود و جزئیات صحیح را در اختیار آنها قرار دهید.

اما حتی اگر این اشتباه بیشتر ارزشمند باشد ، نوردین می گوید اذعان هنوز راه خوبی است.

در مورد Dierdre ، نوردین 24 ساعت منتظر ماند – و سپس ایمیلی ارسال کرد که چیزی شبیه به این بود:

هی دیردر ،

می دانم که مکالمه ما واقعاً داغ شد و از این بابت عذرخواهی می کنم. کاری که در زندگی انجام می دهید 100 درصد انتخاب شما است – نه من.

من کاملاً درک می کنم که شما نمی خواهید با مربیگری پیش بروید ، و من سپرده شما را پس گرفتم.

ممنون بخاطر وقتی که گذاشتید. برای شما آرزوی بهترین ها را در تمام تلاش های آینده خود دارم.

غذای آماده: در برابر وسوسه سرزنش مشتری ، انکار اشتباه ، توجیه آن یا جارو کردن آن زیر فرش مقاومت کنید. مالکیت اعمال خود را به عهده بگیرید و تمام تلاش خود را برای جبران اشتباه انجام دهید. این رویکرد نه تنها حرفه ای تر است ، بلکه قدرتمندتر است.

مرحله 3. به دنبال فرصت رشد باشید.

هنگامی که کار درستی را از طرف مشتری انجام دادید ، آنچه را که می توانید در نظر بگیرید از تجربه درس بگیریدبه

نوردین می گوید: “اشتباه من به من چیزهای زیادی در مورد تمرینات مربیگری و نحوه معرفی خود به عنوان مربی تغییر رفتار آموخت.”

بزرگترین درک او؟

این که او به درستی به Dierdre اعلام نکرده است که در جلسه مربیگری آنها چه انتظاری دارد. “من فکر می کنم او از کسی انتظار داشت که فقط به حرف او گوش دهد و به او کمک کند تا مشکلات عاطفی خود را حل کند ، در حالی که مربیگری من بیشتر در مورد تغییر عادت است.”

و بله، مقاومت مشتری بخش عادی تغییر است اما اگر نوردین به Dierdre ایده بهتری در مورد رفتارهای مربیگری او بطور معمول نشان می داد ، آنها ممکن بود از درگیری اجتناب کنند.

“تقصیر دیردر نبود. بسیاری از مردم نمی دانند مربیگری تغییر رفتار چیست ، ”نوردین می افزاید. “من باید کار بهتری انجام دهم تا به مردم کمک کنم بفهمند وقتی با من کار می کنند چه انتظاری دارند.”

غذای آماده: خود را به خاطر اشتباه خود مورد ضرب و شتم قرار ندهید. در عوض ، بر نحوه استفاده از آن به عنوان یک تجربه یادگیری تمرکز کنید. هدف این است که حداقل یک مورد را ارائه دهید که دفعه بعد روی بهبود آن کار کنید یا متفاوت انجام دهید.

مرحله 4. با خودتان کنجکاو شوید.

علاوه بر رشد حرفه ای ، اشتباهات می توانند فرصتی برای درک بهتر خودمان باشد.

مطمئناً گاهی اوقات اشتباهات فقط اشتباهاتی هستند – ناشی از بی تجربگی یا عدم آگاهی. اما آنها اغلب به مناطقی اشاره می کنند که می توانیم در آنها عمق بیشتری داشته باشیم.

نوردین می گوید: “این امر به ویژه در صورت الگو شدن بیشتر اتفاق می افتد.” “به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که مکرراً در حال تشدید یا تنش هستید ، ممکن است مسائل خود را به مشتری نشان دهید.”

پس از وضعیت Dierdre ، دکتر نوردین از خود پرسید: “چرا من از این موضوع خیلی عصبانی شدم؟”

در نهایت ، او تصمیم گرفت که طغیان احساسی او ناشی از برخی مسائل شخصی بوده است که از آنها غفلت می کرده است.

بنابراین ، با توجه به اینکه او فردی است که به رشد فکر می کند ، تصمیم گرفت با یک درمانگر آنها را بررسی کند.

غذای آماده: کمی خودآگاهی صادقانه انجام دهید. مطمئناً ، “گاهی اوقات یک سیگار برگ فقط یک سیگار است.” (این نقل قول زیگموند فروید است ، در صورتی که هرگز آن را ندیده اید.)

از سوی دیگر ، برخی اشتباهات (به ویژه موارد تکراری) می تواند به عنوان زنگ خطری یا حتی موفقیت شخصی عمل کند.

بله ، ممکن است در لحظه اشتباهات مضر باشد. اما اگر بتوانید با کنجکاوی ، ذهن باز و کمی مهربانی با آنها برخورد کنید ، آنها ممکن است شما را مربی بهتری – و شادتر – بسازند.

اگر مربی هستید یا می خواهید…

یادگیری نحوه راهنمایی مشتریان ، بیماران ، دوستان یا اعضای خانواده از طریق تغذیه سالم و تغییر شیوه زندگی – به روشی که برای بدن ، ترجیحات و شرایط منحصر به فرد آنها طراحی شده است – هم هنر است و هم علم.

اگر می خواهید در مورد هر دو بیشتر بدانید ، به موارد زیر توجه کنید صدور گواهینامه تغذیه دقیق سطح 1.

دیدگاهتان را بنویسید