چگونه می توان یک برنامه شبانه برای کل خانواده ایجاد کرد


فهرست مطالب[Hide][Show]

قبلاً در مورد کارهای روزمره صبحگاهی مان نوشتم که چگونه خانه ما همهمه می کند. اکنون وقت آن است که من غذاهای خود را در برنامه شبانه بشویم. این در مورد برنامه های سخت یا یک روش مناسب برای همه نیست ، اما به خانواده (و مادر!) بسیار بهتر کار می کند.

برنامه شبانه برای مادران (و همه افراد دیگر)

یک روال معمول همان برنامه ای نیست که به صورت لحظه ای برنامه ریزی شده است. من به انعطاف پذیری بیشتری نسبت به آن در زندگی نیاز دارم. یکی از بزرگترین پیشرفت ها برای سلامت عقل من به عنوان یک مادر ، تغییر برنامه برنامه بود. برنامه های معمول ، از جمله برنامه های شبانه ، کاملاً در این زمینه مناسب است.

روالها اساساً عادت های برنامه ریزی شده هستند. هنگامی که ما عادت روال عادی را تجربه می کنیم ، مانند مسواک زدن هر روز صبح ، به سرعت به طبیعت دوم تبدیل می شود. هرچه بیشتر کارهای روزمره خود را انجام دهیم ، مغز ما کمتر باید در مورد آن فکر کند. ما به معنای واقعی کلمه می توانیم مسیرهای موجود در مغز خود را با استفاده از روالهای معمول ، به روشهای مثبت بازسازی کنیم.

سازگاری به علاوه انعطاف پذیری

CDC ثبات را به عنوان اصلی ترین عنصر برای ساختار و صلح در خانه ذکر می کند. بچه ها با ثبات ، روال عادی و دانستن آنچه در آینده می آید ، رشد می کنند. این بدان معنا نیست که برنامه های ما باید سخت و ثابت باشند ، اما به ما چارچوبی می دهد.

به خود فضل و تکان دهید چیزی به عنوان برنامه یا روال کامل وجود ندارد. اگر تمام شب را با یک کودک/کودک نو پا مشغول بیدار هستید ، ممکن است بعد از ظهر به جای انجام کارهای کاری ، با او چرت بزنید. برنامه های شبانه کار نمی کنند مگر اینکه متناسب با نیازهای خانوادگی شما باشند.

اگر دارای 2 کودک پیش دبستانی ، یک کودک و یک کودک نوپا هستید ، روال زندگی شما بسیار متفاوت از یک خانواده با نوجوانان خواهد بود! روال بهداشتی من با شما یکسان نخواهد بود.

اصول یک روال شبانه

قبل از اینکه روال ایده آل شب خود را طراحی کنیم ، باید به صبح ایده آل خود (و روز بعد) فکر کنیم. مهندس معکوس روز کامل خود را. تصمیم بگیرید که اولویت ها و قرارهای ملاقات شما برای روز آینده چیست و باید چه کار کنید تا آنها را تا حد ممکن روان کنید.

اگر همه افراد صبح ها دسته ای از مکمل ها را مصرف می کنند ، برای دسترسی آسان از قرص های پیش ساخته استفاده کنید. اگر نوزاد برای بعد از ظهر به مادربزرگ می رود ، مطمئن شوید که کیسه پوشک موجود است. درست کردن کاری از مرغ نارگیل در قابلمه فوری برای شام؟ آن را برای ذوب شدن تنظیم کنید.

موارد خاصی لازم نیست هر شب انجام شود ، اما برخی دیگر این کار را انجام می دهند. به شما این امکان را می دهد که چند لنگر در برنامه شبانه داشته باشید و سپس موارد اضافی را در صورت نیاز اضافه کنید.

این کار را به صورت خانوادگی انجام دهید

این بستگی به سن و توانایی کودکان دارد ، اما من دریافته ام که بچه ها اغلب می توانند بیشتر از آنچه ما به آنها اعتبار می دهیم ، انجام دهند. سالها پیش متوجه شدم که مجبور نیستم همه کارها را برای فرزندانم انجام دهم. اگر من نکنم برای آنها بهتر است! آموزش مسئولیت پذیری و خوداتکایی به کودکان به آنها کمک می کند تا بزرگسالان قوی و مستقل شوند.

من روال شبانه خودم را دارم ، اما بچه ها نیز در کنار من برنامه خود را دارند. بچه ها می توانند کارهای ساده عصرانه انجام دهند ، لباس چیدمان کنند و ناهارهای خود را بسته بندی کنند. سپس موارد اصلی مانند مسواک زدن ، لباس خواب و داستانهای قبل از خواب وجود دارد.

روتین شبانه خود را کامل ایجاد کنید

در اینجا عناصر یا مراحل مختلف برای رسیدن به جایی که می خواهید بروید آورده شده است. تصمیم بگیرید که در هنگام ایجاد برنامه شبانه خود ، چه چیزی برای شما و خانواده شما مفید است. این امر باعث می شود که کارهای روزمره خانواده چاپ و نمایش داده شوند در مکانی که به راحتی قابل مشاهده است ، مانند یخچال. این می تواند به سادگی یک لیست باشد ، یا می توانید زمان ها یا کادرهای تأیید دقیق برای بچه ها را وارد کنید.

1. آماده سازی غذا

بچه های من در حال حاضر تا حد زیادی مستقل هستند و می توانند صبحانه و ناهار خود را تهیه کنند. بزرگترها حتی می توانند یک غذا را از ابتدا برای کل خانواده بپزند. وقتی آنها کوچک بودند ، همه اینها بر دوش من بود.

اگر صبح های شلوغی دارید صبحانه های آماده مانند کلوچه های نان موز ، بلغور جو دوسر پخته شده یا فنجان ژامبون و تخم مرغ می تواند نجات دهنده باشد. این می تواند روز/شب قبل ساخته شود و صبح دوباره گرم شود.

آیا روز بعد بچه ها به مدرسه می روند یا تعاونی می کنند؟ سپس ناهارها باید بسته بندی شوند. آیا گوشت گاو کره ای Bulgogi در برنامه غذایی قرار دارد؟ اطمینان حاصل کنید که مواد ذوب شده و آماده کار هستند.

2. اجتناب از ضرب وشتم مس

من دوست دارم یک پاکسازی سریع عصرانه را در برنامه شبانه انجام دهیم تا بتوانم صبح با یک تمیز شروع کنم. بیشتر زمان مرتب سازی ما در “بلوک بهره وری” من در برنامه بلوک من است. پاکسازی سریع قبل از خواب کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز (بیشتر روزها) در جای خود است.

اگر قصد دارید صبحانه صبحانه تهیه کنید ، اما وقتی بیدار می شوید سینک پر از ظروف کثیف است ، روند کار را کند می کند. این چیزی است که بچه ها می توانند در آن کمک کنند. کارهای مناسب سن ، جارو کردن زمین بعد از شام یا بارگیری ماشین ظرفشویی به همه کمک می کند.

3. در دستور کار فردا چیست؟

به برنامه خود نگاه کنید و ببینید روز بعد باید برای چه قرارهایی آماده شوید. آیا لازم است ناهار/کوله پشتی/کیف های ورزشی بچه ها را بسته بندی کنید؟ هنگامی که آنها به اندازه کافی بزرگ شدند ، می توانند این مسئولیت را به عهده بگیرند. برخی از موارد را می توان در ماشین بارگذاری کرد ، بنابراین هیچ کیفی در صبح باقی نمی ماند!

در صورت دویدن زیاد ، می توان به انجام این کار در اوایل روز کمک کرد. ما نمی خواهیم زیاد در برنامه شبانه خود جمع کنیم. این ایده زندگی را ساده می کند!

4. لباس برای موفقیت

هر لباس را برای روز بعد تنظیم کنید. این چیزی است که بچه ها می توانند به آن عادت کنند ، بنابراین هر شب 7 لباس را جمع نکنید. من پیدا کردم کمد های کپسولی این روند را بسیار ساده می کند.

وقتی بچه های من کوچک بودند ، همه لباس های آنها را انتخاب کردم. من به زودی با مزایای اجازه دادن به آنها برای انجام این کار ، از جمله شستن لباس های خود ، آشنا شدم.

5. برای هضم زمان بگذارید

خانواده ما به دلایل مختلفی صبح زود غذا می خورند. این به بهترین وجه در برنامه ما قرار می گیرد و به همه زمان می دهد تا غذای خود را واقعا هضم کنند. سوزش معده شبانه و ناراحتی های شکمی هنگام خواب سرگرم کننده نیست. بدن وقتی مشغول تلاش برای هضم غذا است نمی تواند منابع خود را به طور موثر بر خواب متمرکز کند.

در کنار آن ، به همان اندازه مهم است که در طول روز به خوبی هیدراته بمانید. من سعی می کنم در طول روز مقدار زیادی مایعات سالم بنوشم و بچه ها را نیز تشویق کنم. بسیاری از ما با اصطلاح “مامان من نیاز به نوشیدنی دارم” قبل از خواب بسیار آشنا هستیم. نوشیدن کافی در طول روز (و نه در شب) به سالم ماندن بدن کمک می کند و سفرهای شبانه حمام را که خواب را مختل می کند ، کاهش می دهد.

در اینجا چند گزینه خوشمزه سالم و بدون کافئین وجود دارد:

6. از نور آبی خودداری کنید

نور آبی دارای رپ بدی است ، اما در واقع در طول روز مفید و ضروری است. هرچند در شب ، می تواند خواب را مختل کرده و منجر به مشکلات متعددی برای سلامتی شود. به همین دلیل سال ها پیش از استفاده از عینک های محافظ نور آبی شروع کردم.

همچنین عصرها به صورت خانوادگی لوازم الکترونیکی را خاموش می کنیم. این به همه کمک می کند تا از بین بروند و ذهنیت آرام تری داشته باشند. نور آبی دستگاه ها ملاتونین را سرکوب می کند و ریتم هورمون های شبانه روزی را مختل می کند. با کنارگذاشتن ساعت شبانه تبلت و تلویزیون ، به همه کمک می کند تا خواب راحت تری داشته باشند و به ما زمان برقراری ارتباط می دهد.

7. Kill Switch را فعال کنید

ما نه تنها رایانه های خود را در شب خاموش می کنیم ، بلکه وای فای موجود در خانه را نیز خاموش می کنیم. شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد EMF های wifi برای ما خوب نیستند ، اما بر خواب نیز تأثیر می گذارند. خاموش کردن wifi در شب راه خوبی برای کاهش قرار گرفتن در معرض EMF به مدت 8 ساعت است. می توانید این کار را به عنوان بخشی از برنامه شبانه خود به صورت دستی انجام دهید یا از EMF Safe Switch استفاده کنید ، چیزی که من از آن استفاده می کنم.

8. آن را خنک نگه دارید

به گفته تارا یانگ بلود ، خوابیدن در طول شب بسیار مهم است. هنگامی که درجه حرارت در شب کاهش می یابد ، باعث می شود که سلول های عصبی در مغز ما ملاتونین را آزاد کرده و به خواب کمک کنند. یک گزینه این است که ترموستات را در دهه 60 بالا در شب تنظیم کنید. تشکهای گرمتر ، مانند فوم حافظه ، گرمای بدن را جمع آوری می کنند و استراحت در دمای مناسب را دشوار می کنند.

من شب ها از ChiliPad استفاده می کنم تا مطمئن شوم در دمای مطلوب می خوابم. روی تشک می رود تا گرمای بدن من اجاق زیر پتو ایجاد نکند.

9. خاموش شدن

در طول روز اتفاقات زیادی برای هر خانواده ای می افتد و مادران بار زیادی از این بار روانی را تحمل می کنند. به جای دراز کشیدن و خوابیدن ، خیلی راحت می توانید بیدار بمانید و به لیست کارهای فردا فکر کنید. یکی از راه های خلاص شدن از درهم و برهمی ذهنی اضافی ، مجله نویسی یا مدیتیشن قبل از خواب است.

من یک مجله سپاسگزاری دارم که افکار روزانه من را جمع آوری می کند. اگر نگران فراموش کردن چیزی هستید ، می توانید اولویت های فردا را بنویسید. نوشتن همه اینها روی کاغذ به مغز ما کمک می کند تا اطلاعات را مرتب کرده و تنش را آزاد کند.

مدیتیشن یکی دیگر از راههای بسیار مفید برای از بین بردن شب است. این امر در مورد تخلیه مغز از همه افکار نیست ، بلکه به ما کمک می کند تا تمرکز و استراحت عمیق داشته باشیم. حتی اگر در خوابیدن در شب مشکل ندارید ، مدیتیشن معمول می تواند به بهتر شدن شب کمک کند.

به روال شبانه پایبند باشید

بچه ها برای والدین به زمان نیاز دارند تا در طول روز از بین بروند. در صورت امکان ، داشتن ساعت خواب قوی ، عدم بیدار ماندن شب و کار یا تماشای تلویزیون کمک می کند. این به کودکان کمک می کند تا ثبات داشته باشند و از خواب کافی برای رشد مغز و بدن خود اطمینان حاصل کنند.

در حالی که همیشه اتفاق نمی افتد ، به ویژه هنگامی که کودکی درگیر است ، داشتن اهداف خوب است. اگر همه چیز همیشه خوب پیش نمی رود فقط استرس نداشته باشید!

من و شوهرم وقتی بچه ها در رختخواب هستند وقت می گذرانیم و من کارهای شبانه ام را تمام می کنم. این وسوسه انگیز است که دیر وقت بیدار بمانید و تمام وقت “من” را به محض برخورد بچه ها به یونجه بکشید. با این حال ، اواخر شب نیز بدن من را شاد نمی کند و صبح های سخت را برایم رقم می زند.

روال عملی شبانه

بنابراین این در زندگی واقعی چگونه می تواند باشد؟

  • ساعت 6 بعد از ظهر هر کس کارهای عصرانه خود را انجام می دهد. ماشین ظرفشویی را سریع تمیز کرده و بارگذاری کنید.
  • 7:00 بعد از ظهر منیزیم ، پروبیوتیک ها و مقداری تنتور خواب مصرف کنید. اسپری روغن منیزیم را به کف پا بمالید. همه لوازم الکترونیکی خاموش می شوند
  • ساعت 7:30 بعد از ظهر بچه ها دندان های خود را مسواک می زنند ، PJ ها را می پوشند و لباس های خود را برای فردا دراز می کنند.
  • ساعت 8:00 بعد از ظهر بچه ها روی تخت هستند. والدین برای مراقبت از خود در زمان و زمان تنها هستند. این می تواند شامل روزنامه نگاری ، مدیتیشن یا جلسه درمان با چراغ قرمز باشد. Wi-Fi خاموش است (در اینجا نحوه تنظیم و فراموش کردن این مرحله آمده است).
  • ساعت 10 شب مادر و پدر با ChiliPad و مقداری اسپری بالش آرامش بخش در رختخواب هستند.

بدیهی است ، این فقط یک نمونه است و می توانید آن را به تناسب نیازهای خانواده خود تغییر دهید. یک برنامه شبانه خوب می تواند تا حد زیادی در ایجاد یک خانه شادتر و آرامش تر کمک کند!

شبها چه روالها یا عادت هایی دارید؟ بعد از خواندن این مطلب چه چیزی را تغییر می دهید یا اضافه می کنید؟



دیدگاهتان را بنویسید