چگونه چاق شویم؟ (5 راهکار ساده برای چاق شدن سریع)


برخلاف خیلی از افرادی که در دوره کاهش وزن و لاغری هستند ، برای برخی از افراد دیگر سوال است که چگونه چاق شویم؟
راه برای افزایش بردن وزن ، راهکارهای وجود وجود دارد.
اما در ابتدا باید سنجید کرد که آیا واقعا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این موضوع بهتر است bmi محاسبه شود. از این طریق درک کنید که فرد نیاز به چاق شدن دارد یا خیر.
پس از آن بررسی کرد که چه راهکارهای سالمی برای این موضوع وجود دارند. با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط با چگونه چاق شویم

از کجا بدانیم نیاز به افزایش وزن داریم؟

یکی از شاخصه های که تا حدودی وضعیت وضع سلامت وزن را مشخص می کند ، محاسبه شاخص توده بدنی است. وقتی با استفاده از قد و وزن ، به عددی حدودی دست یافتیم ، نیاز به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه bmi: وزن بدن (برحسب کیلوگرم) ، تقسیم بر مجذور قد (برحسب سانتی متر متر)

وقتی عدد به دست آمده کمتر از 18.5 باشد ، یعنی فرد کمبود وزن دارد. در شکل که عدد به دست آمده بیشتر از 25 باشد ، فرد دارای وزن اضافه شده است.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست و باید خیلی از موارد دیگر مانند سن ، جنسیت ، فعالیت بدنی ، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی نیز برای فرد مورد بررسی قرار گیرد. با این حال به صورت پیچیده می توانید گزینه خوبی باشید.

چگونه در مدت کوتاه چاق شویم؟

چگونه چاق شویم

یکی از برجسته ترین سوالاتی که همه کسانی که کمبود وزن دارند ، با آن هستند ، این است که چگونه چاق شویم تا در سریعترین زمان ممکن نتیجه بگیریم؟
در ابتدا باید در نظر داشته باشیم برخی از عوامل وجود دارند که خود لاغری بیش از اندازه را به همراه داشته اند. در بیشتر موارد وقتی این عامل برطرف می شود ، وزن گرفتن شروع می شود:

  • مشکلات غدد مانند پرکاری تیروئید که باعث شد افزایش متابولیسم بدن نتیجه و در نتیجه کاهش وزن را در پی دارد.
  • مشکلات درمان بر خوردن مانند بی اشتهای عصبی که یکی از عوامل روحی و روانی مورد توجه قرار گرفته است.
  • ابتلا به سلیاک که افراد خاصی از ابتلا به آن نیاز دارند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده شده و جذب ویتامین و مواد معدنی را پیدا کرده است.
  • ابتلا به دیابت به ویژه اگر نوع 1 و کنترل نشده باشد.
  • وجود عفونت یا مواردی مانند انگل ، ابتلا به سل ، یا ویروس HIV و ایدز نیز کمبود وزن افزایش یافته است.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث بالا رفتن کالری سوزی وجود و کاهش وزن را در پی دارد.

اما یکی از عوامل کمبود وزن ، تغذیه نادرست باشد. برخی از خوارکی ها هستند که زمینه وزن گرفتن را به همراه دارند. از این رو در ادامه بهترین خوراکی هایی که سطح زمینه بالا می رود وزن را ایجاد کنید معرفی کردید تا با روش های سالم برای این امر آشنا شوید.

مغزها و کره بادام زمینی

انواع آجیل و مغزها می توانند به مواد مواد مغذی و ویتامینی مورد نیاز بدن بدن کمک کنند.
از طرف دیگر هم برای وزن گرفتن گزینه مناسب است. چون کالری بالایی را به بدن املشرانند. چگونه به عنوان بهترین میان وعده های شخصی از این گروه از مواد غذایی استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توانند برای افزایش وزن استفاده کنند شامل موارد زیر زیر می شوند:

  • بادام (به ویژه کره بادام زمینی)
  • گردو
  • فندق
  • بادام زمینی

مصرف انواع میوه و میوه خشک

دریافت کالری بیشتر به بالا رفتن وزن کمک کند. جالب است بدانید میوه خشک ، به دلیل دست دادن آب و کم شدن حجم ، کالری جدید از میوه های تازه دارای شده است.
بهتر است میوه های را را انتخاب کنید که موز ، کربوهیدرات و قند بیشتری دارند. برای انواع میوه خشک شده گزینه های زیر بهترین هستند:

  • خرما
  • کشمش و مویز
  • انجیر خشک
  • آلوی خشک

با مصرف بیشتر برنج چگونه چاق شویم؟

برنج یکی از منابع منبع کربوهیدرات است که به عنوان راحت ترین راهکار برای افزایش وزن باشد. یک پیمانه برنج پخته شده ، نزدیک 200 کالری انرژی ، مقادیری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات به بدن احساسرساند.
برنج گزینه خوبی برای افراد است که سریع سیر می فهمند و اشتهای کمی دارند.
فقط باید در نظر داشته باشید که به عنوان تنها منبع مصرف کربوهیدرات نیست. گزینه های دیگر مانند غلات کامل را نیز باید مصرف کرد.

با اسموتی چگونه چاق شویم؟

چگونه در مدت کوتاه چاق شویم؟

گروه دیگری از خوراکی های که به افزایش وزن کمک کرده اند ، اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی تنوعی از ویتامین های را به همراه دارند. همچنین بسته بندی شده به کار برده شده در مقدار پروتئین متفاوتی به بدن رسانده شده است. از آنها به عنوان میان وعده های سالم برای چاقی استفاده کرد.

طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی لازم است مواد مغذی زیر را در مخلوط کن با ایجاد ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق آجیل خام دلخواه

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی لازم است خوراکی های زیر را در مخلوط کن وارد کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک پیمانه توت تازه یا توت منجمد
یک پیمانه ماست پروتئینی پرچرب
به مقدار دلخواه وانیل

اسموتی فندقی
برای اینکه بدانید چگونه چاق شویم بهتر است اسموتی فندقی را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلاتی پرچرب
یک قاشق عسل
یک قاشق فندق خام بدون پوست
به مقدار دلخواه شکلات

اسموتی کاراملی
برای تهیه این اسموتی لازم است مواد مغذی زیر را در مخلوط کن با ایجاد کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
به مقدار دلخواه کرم کارامل

توجه به پروتئین دریافت

مهمترین ماده غذایی که باید بدن برای ساخت و حفظ بافت های عضلانی کند ، پروتئین است.
وقتی کالرییدی زیاد شود ، بدن آن را به شکل بافت چربی ذخیره کنید. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین باشد ، بدن آن را به شکل بافت عضلانی ذخیره کرده است.

اما با این حال بهتر است پروتئین به مقدار متعادل مصرف شود. چون بر آن است که سیرکننده است و مانع خوردن بقیه موادغذایی انجام داد ، لازم است ابتدا به برخی از مشکلات گوارشی شود
از جمله بهترین منابع پروتئین نمونه به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و گوشت پرندگان
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنیاتی
  • آجیل و دانه افراد
  • حبوبات

مطالب مرتبط با چگونه چاق شویم

جمع‌بندی

در این مقاله به مهمترین راهکارها برای پاسخ به سوال چگونه چاق شویم پرداختیم. اما کسانی که کمبود وزن افراطی دارند ، بهتر است در اصل اصلی بالا نرفتن وزن را بررسی کرده و بعد برنامه غذایی و رژیم مخصوص خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید