کالری بشمار به جای آن تغذیه را بشمارید.


آیا کالری شماری راه خوبی برای کاهش وزن است؟

کالری شماری روشی است که بسیاری از مردم سلامت انتخاب های غذایی خود را ارزیابی می کنند. اما آیا شمارش کالری ها تصویر کاملی از سلامت انتخاب های غذایی ما به ما می دهد؟

انرژی از خوردن پروتئین، چربی، کربوهیدرات و الکل به دست می آید و با کالری اندازه گیری می شود. بدن برای زنده نگه داشتن شما، فعال نگه داشتن ذهن، پمپاژ قلب، حرکت ریه ها و غیره به انرژی نیاز دارد. آیا می دانستید که مغز شما ۲۰ درصد از انرژی اولیه مورد نیاز شما را مصرف می کند، این جانور بسیار گرسنه است! ماهیچه ها برای حرکت بدن شما به انرژی نیاز دارند، بنابراین هرچه بیشتر حرکت کنید (پیاده روی، دویدن، استفاده از پله ها، باشگاه رفتن، دوچرخه سواری، ورزش) انرژی بیشتری مصرف می کنید. برای اکثر مردم، بیشتر نیازهای روزانه انرژی آنها همان چیزی است که برای زنده ماندن به آن نیاز دارند. انرژی اولیه برای بقا، میزان متابولیسم پایه شما نامیده می شود که به اختصار BMR نامیده می شود. مقدار انرژی که بدن مصرف می کند متابولیسم نامیده می شود.

بنابراین بله، فضایی برای ریاضیات پایه برای محاسبه کل کالری دریافتی وجود دارد. اما این به این سادگی نیست، زیرا همه کالری ها برابر نیستند! مقدار انرژی که از پروتئین، چربی ها، کربوهیدرات ها و الکل دریافت می کنید، و همچنین نحوه استفاده و ذخیره بدن از این منابع انرژی متفاوت است! علاوه بر این، بدن هر انسان از مقادیر متفاوتی از سلول های چربی و سلول های پروتئینی تشکیل شده است. بنابراین از آنجایی که یک نقطه شروع برای محاسبه کالری کاربردهای خود را دارد، درک کاملی از تمام تغذیه یا نیازهای غذایی خاص یک فرد به ما نمی دهد.

بیایید شروع کنیم به درک بهتر انرژی و کالری.

سلول های چربی در بدن ما انرژی کمتری (متابولیسم کمتر) نسبت به سلول های پروتئینی (متابولیسم بالاتر) مصرف می کنند. با افزایش حجم ماهیچه های بدن، می توانید متابولیسم خود را تسریع کنید. بنابراین، شروع تمرینات وزنه برداری در باشگاه اغلب به افزایش سرعت متابولیسم کمک می کند، زیرا با تقویت آن و چربی سوزی عضله بیشتری می سازید زیرا بیشتر از گذشته از عضلات خود استفاده می کنید. اما، برای کاهش وزن طولانی مدت، این ممکن است شروع به کند شدن کند زیرا عضله سنگین تر از حجم معادل چربی است.

سلامتی فقط وزن نیست. قد و وزن با هم نیازهای انرژی بدن شما را نیز تعیین می کنند. علاوه بر این، نحوه سوزاندن این انرژی با توجه به میزان چربی ها و پروتئین های بدن شما تعیین می شود. هر چه میزان پروتئین در بدن شما بیشتر باشد، متابولیسم شما سریع‌تر می‌شود و سریع‌تر انرژی غذا مصرف می‌کنید.

انرژی از غذا – علم پشت شمارش کالری

مقدار انرژی حاصل از یک گرم پروتئین، چربی کربوهیدرات یا الکل متفاوت است. پروتئین ها و کربوهیدرات ها هر یک به ازای هر گرم غذا و چربی ۴ کالری انرژی می دهند و الکل تقریبا دو برابر می شود! ۹ کالری در هر گرم برای چربی و ۷ کالری در هر گرم برای الکل.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/