کاهش چربی شکم با پنج ماده غذایی | متخصص تغذیه اصفهان


کاهش چربی شکم با پنج ماده غذایی

مواد غذایی و مواد مغذی خاص نشان داده اند که به خوبی چربی شکم را هدف قرار داده اند.که برخی از آنها از اجزای ثابت رژیم غذایی مدیترانه ای هستند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر رضا متخصصانی تغذیه اصفهان با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می توانم به کاهش چربی شکم کمک کنم ، بیشتر آشنا شویم.

۱.آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است.و منبع خوبی برای چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، داروها و مواد معدنی مختلف از جمله پتاسیم است. این ماده از عملکرد قلب پشتیبانی می کند .و همچنین با عمل به عنوان یک ادرارآور طبیعی در تنظیم فشار خون نقش دارد.

مطالعه ای جدید نشان داده است که آووکادو می تواند به کاهش چربی شکم نیز کمک کند. در این مطالعه ، 111 بزرگسال شرکت کردند که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه یک آووکادو تازه را به عنوان بخشی از یک وعده غذایی روزانه خود دریافت کرده اید.در شرایطی که گروه دوم میزان کالری مشابه را بدون آووکادو مصرف کرد. پس از سه ماه ، افرادی که آوکادو مصرف کرده اند در چربی احشایی را تجربه کرده اند که این اثر در گروه دیگر دیده نشده است.

حتی اگر روزانه یک آووکادو کامل مصرف کرد ، این میوه را به رژیم غذایی و مصرف هرچه بیشتر آن راهبردی هوشمند در راستای حفاظت از سلامت بدن است.

۲.مغزهای خوراکی

مغزهای خوراکی بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای هستند.که چربی های سالم را همراه با پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر ، و طیف تغذیه ای از مواد غذایی و مواد معدنی ارائه می دهند. بین آنها از مواد مغذی وجود دارد که افراد بزرگسال ممکن است با کمبود آنها باشند.که از آن جمله می توان به منیزیم اشاره کرد که از سلامت روانی و خواب خوب پشتیبانی می کند.

مشخص شده است بزرگسالانی که به طور منظم و به طور میانگین حداقل یک چهارم اونس (۷ گرم) مغزهای خوراکی از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام هندی ، فندق ، ماکادمیا ، گردوی آمریکا ، پسته و گردو مصرف می کنند.دارای شاخص توده بدنی و فشار خون کمتر نسبت به افرادی هستند که این مواد غذایی را مصرف نمی کنند. همچنین ، آنها از اندازه دور کمر کوچکتر ، یک نشانگر آنباشت چربی شکمی ، آماده هستند.

اگر به مغزهای خوراکی آلوده یا حساسیت ندارید.افزودن آنها به وعده های غذایی روزانه یا مصرف به عنوان یک میان وعده را مد نظر قرار دهید.

۳.عدس

عدس را می توان به عنوان یکی از ابرمواد غذایی که بیشتر از ما آن را نادیده می گیریم در نظر گرفت. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، انتخاب گزینه ای مقرون به صرفه ، متنوع ، دوستدار محیط زیست ، سیر کننده و فوق العاده مغذی نیز باید تبدیل شود. عدس سرشار از پروتئین گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که به مدت بیش از پنج سال میزان چربی شکم افراد بزرگسال را پیگیری می کرد. نشان داد که هر 10 گرم در فیبر محلول مصرف شده ، میزان انباشت چربی احشایی افراد را به میزان 3.7 درصد کاهش داده است. یک پیمانه عدس پخته ۱۴ گرم فیبر دارد که از ناحیه آن از نوع فیبر محلول است.که این نوع به تنظیم اجابت مزاج و کاهش کلسترول نیز کمک می کند.

۴.غلات کامل

افزایش محبوبیت رژیم های غذایی کتو و پالئو حذف شده است.تا افراد از مصرف غلات پرهیز کنند. اما غلات کامل در واقع می توانم فواید سلامت را از جمله کاهش چربی شکم را ارائه کنم. مطالعه ای با حضور بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که مصرف غلات کامل با کاهش چربی زیرپوستی و احشایی مرتبط بوده است ، در شرایطی که غلات پالایش شده مانند نان ، برنج و پاستای سفید با افزایش چربی شکم در ارتباط بوده اند.

به جای پرهیز کامل از غلات ، مصرف مقادیر متوسط ​​از غلات کامل هم راستا با تقاضای انرژی خود ، به معنای مصرف وعده های کوچکتر در زمان فعالیت بیشتر و مصرف وعده های بزرگتر زمانی که بیشتر فعال هستند را مد نظر قرار دهید. از گزینه های خوب می توان به جو دوسر ، کینوآ و برنج قهوه ای اشاره کرد.

۵.ماهی سالمون وحشی

ویتامین D برای برخی عملکردهای بدن از جمله امنیت ، تنظیم تراکم استخوانی و سلامت روانی اهمیت ویژه ای دارد. پژوهش ها نشان داده اند که سطوح پایین ویتامین D با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان پیوند خورده است.

ماهی سالمون وحشی یکی از بهترین منابع غذایی برای عرضه محصول D است. یک وعده چهار اونسی (113 گرم) از این ماهی می توانم 80 درصد از ارزش روزانه D را تامین کنم. شما می توانید به اشکال مختلف ماهی سالمون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی مصرف نمی کنید یا سالمون از ماهی های مورد نیاز شما نیست ، خوراکی های غنی شده با ویتامین D مانند برخی از شیرهای گیاهی ، یا مصرف مکمل های این دارو که ۸۰۰ تا ۱،۰۰۰ واحد بین المللی در روز را تامین می کنید را مصرف کنید مد نظر قرار دهید.


دکتر رضا تحتانی با ارائه روش های اصلی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن افراد می تواند نقش مهمی را در افراد به سلامت جسمی و روحی داشته باشد.

جهت مشاهده پیج اینستاگرام دکتر رضا نمونهانی پزشک متخصص تغذیه و درمان درمانی اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا فشارانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

۶ راه برای دریافت امگا ۳

خوردن یا نخوردن گوشت

رفع بوی بد دهان با رژیم غذایی

لاغری غیراصولی و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید