کمک به کاهش احتمال گرفتگی عضلات در شب

گرفتگی هایی که در طول شب رخ می دهد می تواند باعث درد طاقت فرسا شود. اینها زمانی اتفاق می‌افتند که عضله خیلی سخت منقبض می‌شود، به احتمال زیاد در ساق پا یا ماهیچه‌های کوچک داخل پا. این انقباض باعث اسپاسم عضله می شود و درد گرفتگی معمولاً برای چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد. اگر گرفتگی عضلات به طور مکرر رخ می دهد، درمان های خاصی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد.

  1. رژیم غذایی خود را در نظر بگیرید – سطوح پایین پتاسیم، کلسیم و منیزیم دلیل اکثر گرفتگی عضلات است. موز منبع غنی پتاسیم است، بنابراین خوردن آن می تواند مفید باشد. کلسیم در اقلامی مانند سبزیجات سبز، محصولات لبنی، دانه‌ها و مغزها یافت می‌شود، در حالی که منیزیم در سبزیجات سبز، دانه‌ها، آجیل و شکلات تلخ وجود دارد. مطمئن شوید که مقدار بیشتری از این مواد معدنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  2. تمرینات کششی – سعی کنید ماهیچه های تحت تاثیر گرفتگی را حدود سه بار در روز بکشید، آخرین بار درست قبل از رفتن به رختخواب. اگر این کار به کاهش گرفتگی کمک می کند، سعی کنید تمرینات را به یک یا دو بار در روز کاهش دهید تا ببینید آیا گرفتگی ها از بین می روند یا خیر.
  3. تخت های قابل تنظیم – تحقیقات پزشکی ثابت کرده است که استفاده از تخت خواب قابل تنظیم می تواند درد گرفتگی شبانه را کاهش دهد. انعطاف پذیری تخت های قابل تنظیم به مبتلایان این امکان را می دهد تا به راحتی موقعیت خود را تنظیم کرده و مرتباً تغییر دهند تا به کاهش گرفتگی و سفتی شبانه کمک کند. سیستم ماساژ درمانی داخلی، هم برای تخت‌ها و هم برای صندلی‌ها، به آرامی عضلات آسیب‌دیده را ماساژ می‌دهد و درد قابل توجهی را تسکین می‌دهد.
  4. وضعیت پاها هنگام خواب – موقعیت هایی که از انقباض ماهیچه های ساق پا در هنگام خواب جلوگیری می کند، می تواند به کاهش شانس ابتلا به گرفتگی شبانه کمک کند. سعی کنید روکش ها را در پایین تخت شل نگه دارید تا پاهای شما در یک موقعیت خاص منقبض نشوند. همچنین می توانید سعی کنید به پشت دراز بکشید و پاهای خود را با یک بالش بالا نگه دارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر