کنترل وزن در دوران بارداری

افزایش وزن در دوران بارداری کاملا طبیعی است. بدن چنان دگرگونی را پشت سر می گذارد که می تواند دو نفر را حفظ کند نه فقط یکی را. از یک طرف شما به دلیل دگرگونی های آناتومیکی که از بارداری حمایت می کند وزن اضافه می کنید: رشد کودک، تشکیل و رشد جفت، افزایش حجم خون و رشد رحم. علاوه بر اینها، نوع دیگر افزایش وزن در دوران بارداری پیامد مستقیم رژیم غذایی است.

اکثر زنان سعی می کنند رژیم غذایی خود را به دقت زیر نظر داشته باشند، زیرا اشتیاق به پرخوری در زمینه هوس غذایی بیشتر است. دانستن چیزی در مورد تغذیه دوران بارداری و میزان مواد مغذی لازم برای نوزاد مهم است، در غیر این صورت ممکن است مرتکب اشتباهات غذایی با عواقب جدی شوید. باید بدانید که کلسیم، منیزیم، آهن و اسید فولیک در تغذیه صحیح بارداری همه تاکید را دارند. بنابراین، نگرانی خود در مورد افزایش وزن در دوران بارداری را قبل از نیاز کودک خود قرار ندهید.

گاهی اوقات، تجویز یک مکمل غذایی باعث افزایش اشتها می شود و شما بیشتر از حد معمول میل به خوردن خواهید داشت. این طبیعی است، اما باید با پزشک در مورد آن صحبت کنید. یکی دیگر از مسائل در اینجا این است که مطمئن شوید مکمل حاوی ویتامین A کمی است که در مقادیر زیاد برای رشد کودک خطرناک است. مصرف ویتامین A را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید. در مورد کلسیم، سبزیجات با برگ‌های سبز و لبنیات، مقدار لازم برای سلامت مادر و نوزاد را تامین می‌کنند.

از شیر، ماست و پنیر کم چرب استفاده کنید زیرا به این ترتیب می توانید افزایش وزن خود را در دوران بارداری بهتر کنترل کنید. نکته دیگر برای خوش فرم ماندن، توجه به مصرف شیرینی جات است. بیشتر مردم غذاهای شیرین را ترجیح می دهند و زنان باردار بیشتر از همه. با این حال، به یاد داشته باشید که اعتدال برای وضعیت شما حیاتی است، و علاوه بر اضافه کردن وزن اضافی، ممکن است کودک خود را در معرض تأثیر شکر تصفیه شده، مواد افزودنی و رنگ‌های مورد استفاده در تولید شیرینی قرار دهید. در اینجا نیز تعادل را حفظ کنید!

آخرین اما نه کم اهمیت: تماشای غذا خوردن در شب! بسیار رایج است که یک زن باردار در طول شب افت سطح گلوکز را تجربه کند. فاصله زمانی بدون غذا بسیار طولانی است و در نتیجه سطح قند خون کاهش می یابد. به جای پرخوری در شب، و ذخیره تمام این کالری ها به عنوان چربی، می توانید با خوردن مقداری میوه از این ناراحتی بکاهید. روی سفره شب یک گلابی، یک سیب یا یک هلو تهیه کنید و در طول شب که گرسنه از خواب بیدار شدید میل کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع