گرفتگی عضلانی دارید؟ آب ترشی را امتحان کنید – نه واقعا!

آیا شما یا هر یک از مشتریانتان مشکل گرفتگی عضلات را داشته اید؟ من حداقل سه مشتری داشته ام که به یاد دارم که با گرفتگی پا مشکل داشتند. ما جایگزین الکترولیت، آب، کشش و غیره را امتحان کردیم.

چه چیزی باعث گرفتگی عضلات می شود؟ به نظر می رسد که هیچ کس واقعا نمی داند. ممکنه ارثی باشه؟ بله، برخی از اختلالات متابولیک مانند بیماری های ذخیره گلیکوژن، کمبود کارنیتین پالمیتیل ترانسفراز، کمبود میوآدنیلات دآمیناز یا سایر سندرم ها، مانند بیماری کرامپینگ اتوزومال غالب می توانند از طریق ژنتیک منتقل شوند.

یک فرد می تواند به یک بیماری پزشکی نیز مبتلا شود. گرفتگی را می توان به مشکلات عصبی عضلانی یا غدد درون ریز، اختلالات مایعات و الکترولیت ها، داروها، سموم و میلیون ها بیماری دیگر نسبت داد که می تواند باعث “ارغه” شود.

در اصطلاح عامیانه، گرفتگی عصب را می‌توان به به دام افتادن یا فشرده شدن عصب، هورمون‌ها یا کمبود، سطوح سدیم پتاسیم و H2o، سموم و سایر عدم تعادل مواد معدنی و «دوران» نسبت داد. ناگفته نماند، دردهای قاعدگی یا سوء هاضمه.

همراه با ورزش، گرفتگی شغلی (کرامپ نویسندگان)، شبانه و مرتبط با بارداری نیز می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.

با این حال، مقصرهای رایج تر، گرفتگی عضلات اکتسابی مرتبط با ورزش یا EAMC هستند. اگرچه علت EAMC در ۵۰ سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، هنوز یک عامل به عنوان تنها علت شناسایی نشده است. جدیدترین فرضیه توسط Drs. Schwellnus، Derman و Noakes از دانشکده پزشکی دانشگاه کیپ تاون و واحد تحقیقات بیوانرژتیک ورزش موسسه علوم ورزشی آفریقای جنوبی. آنها فرض می‌کنند که گرفتگی ناشی از غیرطبیعی بودن فعالیت نورون حرکتی آلفا پایدار است، که محرک را به دوک عضلانی ادامه می‌دهد و یک اثر بازدارنده بر روی اندام تاندون گلژی بر فعالیت عضله تأثیر می‌گذارد، بنابراین منجر به گرفتگی می‌شود. جالبه، ها؟

چگونه می توانید از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید؟

داشتن شرایط مناسب بسیار مهم است تا عضله خسته نشود. انعطاف ناپذیری می تواند منجر به رفلکس میوتونیک اغراق آمیز، افزایش خستگی و دوباره گرفتگی عضلات شود.

رژیم غذایی مناسب و هیدراتاسیون بسیار مهم است. این رژیم باید مقدار کافی سدیم، کلرید، پتاسیم، منیزیم و کلسیم را تامین کند.

اگرچه پیشگیری بهترین دارو برای گرفتگی عضلات است، اما بسیاری از افراد دستورالعمل های فوق را به طور کامل رعایت نمی کنند یا ممکن است آنها را رعایت کنند و در عین حال گرفتگی عضلات را تجربه کنند. درمان های رایج برای EAMC حاد عبارتند از: یخ زدن، کشش، ماساژ و آبرسانی.

اگر گرفتگی عضلات حتی بعد از تمام این اقدامات ادامه پیدا کرد، سعی کنید آب ترشی بنوشید. فیلادلفیا ایگلز و کارکنان تمرینات ورزشی در دانشگاه آیووا شمالی ورزشکارانی را با ۲ اونس آب ترشی به ورزشکارانی که از گرفتگی عضلانی حاد رنج می‌برند درمان می‌کنند.

این که دقیقاً چگونه کار می کند یک راز باقی مانده است. به نظر می رسد عنصر اصلی سرکه باشد. سرکه و خردل هر دو نتایج مشابهی با آب ترشی داشته اند.

در دانشگاه آیووا شمالی، آنها به ورزشکاران مبتلا به EAMC حاد آب ترشی داده اند و گرفتگی عضلات در عرض ۳۰ ثانیه ناپدید شد!

بنابراین، اگر شما یا مشتریانتان تا به حال گرفتگی عضلات مرتبط با ورزش را تجربه کرده اید، دو اونس آب ترشی را امتحان کنید. ممکن است شما را از یک «ترشی» خارج کند. جناس را ببخش، نتوانستم مقاومت کنم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر