۸ میان وعده کم کالری برای روزهای تعطیل – دکتر رویا خادمیان


۸ میان وعده کم کالری برای روزهای تعطیل

بی شک به هدف تناسب اندام را افزایش دهید با رعایت یک رژیم غذایی سالم ، نیاز به انتخاب میان وعده های مناسب و کم کالری هم دارد. انتخاب گروه میان وعده ها به ویژه در روزهای تعطیل باید رژیم غذایی را با رعایت میزان و تعادل داشته باشید در این صورت اصل تنوع نیز در انتخاب میان وعده بهتر است در نظر گرفته شود.

پاپ کورن:

اگر می خواهید یک میانوعده زیاد ولی کم کالری بخورید ، از پاپ کورن استفاده کنید ، پیشنهاد خوبی است. این میان وعده دارای مقدار زیادی فیبر است که می تواند شما را تا مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد. شش پیمانه پاپ کورن ۵۵ گرم چربی اشباع شده ، ۲۲۰ میلی گرم گرم سدیم ، و ۲۴ گرم کربوهیدارت دارد.

بادام:

اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن میان وعده ‌ای سالم سالم دارید می توانم 14 عدد بادام بخورید ؛ با این کار بدن شما ۹۸ کالری دریافت کرد. بادام‌ سرشار از فیبر و پروتئین است و گرسنگی را به مدت طولانی از شما دور کرده است.

سیب‌ پخته شده است:

سیب یکی از سالم میانترین انواع به تعداد میرود و روشهای مختلف می توانم از آن استفاده کنم. یکی از این روش ‌ها پختن آن است. سیب پخته شده دارای مقدار فیبر و ویتامینی است که در سیب تازه وجود دارد.

انبه:

استفاده از این میان وعده راه مناسبی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم پیمانه از قطعات انبه یخ زده فقط ۹۰ کالری دارد و ۶۰ درصد نیاز بدن روزانه به ویتامین C را برطرف می کندکند.

کره بادام زمینی:

لایه نازکی از کره بدون نمک بادام زمینی را می توانید همراه نان سبوس دار و یا سیب مصرف کنید. این میان وعده دارای ۹۰ کالری و ۲ میلی گرم سدیم است.

مغز تخمه آفتابگردان:

یک قاشق چایخوری مغز تخمه آفتابگردان را می توان همراه با یک فنجان ماست مصرف کنید. مغزها دارای 19 کالری هستند و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده است. مطمن می شوند مغزهایی که استفاده می کنند بدون نمک می شوند بخصوص اگر مراقب مقدار سدیم بدنتان باشید.

پسته:

از مقدار چربی زیاد موجود است در پست نترسید چرا که این چربی این گونه اشباع نشده و یا چربی ها خوب برای بدن هستند. با خوردن ۲۰ عدد پسته تنها ۸۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده ببینید. پسته های ها سرشار از پروتئین ، فیبر ویتامین و مواد معدنی کلیدی هستند.

انگور:

انگورها دارای مقدار زیادی آب هستند و یک پیمانه پر از انگور فقط ۶۲ کالری دارد. آب درون انگورها را به شما کمک کنید تا احساس کنید. انگورها سرشار از نوع K و منگنز و مقداری فیبر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید