۱۰ غذای طبیعی که باید در رژیم غذایی خود گنجانده شود

با آماده شدن برای خداحافظی با سال ۲۰۱۵ و نزدیک شدن به سال ۲۰۱۶، این موضوع به طور فزاینده ای روشن می شود – تغذیه سالم نباید پیچیده باشد.

اگر سلامتی آرزوی شماست، هیچ تغییری در رژیم غذایی شما وجود ندارد. به یاد داشته باشید که سلامت جسمانی شما بازتاب مستقیمی از آنچه می خورید و به طور کلی چگونه زندگی می کنید است. غذاهای از پیش بسته بندی شده و فرآوری شده ممکن است به راحتی طبخ شوند، اما اگر می خواهید به سلامتی مطلوب برسید، تهیه یک وعده غذایی مغذی و متعادل از ابتدا با استفاده از مواد طبیعی ضروری است. پس چرا صبر کنیم؟ آشپزخانه خود را با این غذاهای طبیعی که طیف وسیعی از مواد مغذی ضروری را برای یک رژیم غذایی متعادل ارائه می‌کنند، ذخیره کنید و آنها را به طور روزانه به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا زندگی شما را تقویت کند:

  1. لیمو (Nimbu)

لیمو نه تنها یک تقویت کننده طعم خوب است، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر فواید سلامتی است که بدن و ذهن را جوان می کند. دوز روزانه لیمو به صورت لیموناد یا به صورت خام فشرده شده در وعده های غذایی، ایمنی را تقویت می کند، بدن را پاکسازی می کند و به سلامت کلی کمک می کند. برای به دست آوردن مواد مغذی بیشتر از این میوه ترش، با دستور العمل های لب زدن برای طعمی تازه و رژیم غذایی متعادل همراه شوید.

  1. بادام (بادام)

یک مشت بادام که در هند به نام بادام معروف است، فواید زیادی دارد. بادام با داشتن پروتئین انرژی زا، فیبر مبارزه کننده با گرسنگی و بسیاری از مواد مغذی ضروری، آجیل درختی دارای بالاترین میزان پروتئین، فیبر، کلسیم، ویتامین E، ریبوفلاوین و نیاسین است. آنها همچنین یکی از بالاترین منابع منیزیمی هستند که به سختی به دست می آیند. مصرف روزانه این آجیل دارای فواید متعددی از جمله کمک به مدیریت وزن، مبارزه با دیابت و حفظ سلامت قلب است. خوشبختانه، این آجیل های پر طعم و همه کاره در طول سال در دسترس هستند تا یک افزودنی سالم و خوشمزه به وعده های غذایی شما داشته باشند. این دستور العمل های فوق العاده خوشمزه بادام را برای میان وعده های آسان، سیر کننده و سالم امتحان کنید.

  1. تخم مرغ آلی

تخم مرغ های ارگانیک که منبع پروتئین با کیفیت بالا هستند، نسبتا ارزان هستند و منبع خوبی از مواد مغذی با کیفیت هستند که بسیاری از افراد با کمبود آن مواجه هستند. تخم مرغ به راحتی پخته می شود و برای صبحانه، ناهار یا شام عالی درست می شود. می توانید آندای کا حلوا یا کتلت بادام را برای میان وعده های «خوشمزه» امتحان کنید.

  1. کلم بروکلی

«کلم بروکلی خود را بخور» یک عبارت رایج بود و والدین شما وقتی این را به شما گفتند می‌دانستند چه خبر است. این سبزی سبز رنگ منبعی از مواد مغذی متعددی مانند فیبر، کلسیم، پتاسیم، فولات و چند مغذی است که به مبارزه با خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سایر بیماری ها کمک می کند. کلم بروکلی را می توان به صورت سرخ کرده، سوپ، سالاد و کاسرول میل کرد.

  1. کنجاله جو دوسر

چه راه بهتری برای شروع روز با یک کاسه پر از جو مخلوط با میوه های خشک است. جو دوسر که یکی از سالم‌ترین غذاهای سالم به حساب می‌آید، نه تنها متعادل است، بلکه طعم آن نیز عالی است. سرشار از فیبرهای غذایی و مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، تیامین و فسفر است. جو را به همراه میوه های خشک در رژیم غذایی معمولی خود بگنجانید تا فواید متعددی برای سلامتی داشته باشید.

  1. سیر

سیر با ترکیب بی نظیری از فلاونوئیدها و مواد مغذی، یک عنصر ضروری در رژیم غذایی روزانه شماست. یک چاشنی خوب برای افزودن عطر و طعم همراه با مواد مغذی به غذاهای شما است. این دستور العمل های خوشمزه با سیر را امتحان کنید: Taimuri Shorba، Murg Badam Korma و Badami Murg Kheema

  1. لوبیا

حبوبات سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها چیزی بیش از جایگزین های گوشت هستند. آنها فواید بی شماری برای سلامتی دارند و به راحتی در دسترس هستند. لوبیا را می توان در غذای اصلی (راجما/دال)، غذای جانبی (لوبیا پخته شده)، پیش غذا (سوپ – مونگ دال بادامی) یا میان وعده (دیپ) قرار داد. وقتی در آشپزخانه خود لوبیا، لوبیا سیاه، نخود سیاه، نخود، نخود فرنگی و عدس دارید، می توانید در برنامه ریزی وعده های غذایی خود خلاق باشید.

  1. اسفناج

اسفناج سبز و برگدار باید جزء ضروری رژیم غذایی روزانه شما باشد. اسفناج حاوی لوتئین و زآگزانتین است که باعث تقویت ایمنی و در عین حال بهبود سلامت چشم می شود. سالاد خود را با اسفناج درست کنید. اسفناج را به تخم مرغ های همزده اضافه کنید. آن را روی پیتزا بپوشانید یا پالاک بادام کی سابزی فوق العاده خوشمزه را بپزید.

  1. انگور فرنگی هندی

آملا یا انگور فرنگی هندی که به طرز خوشمزه ترش و ترش است، یک غذای فوق العاده است که رایج ترین ماده مورد استفاده در اکثر آماده سازی های آیورودا است. آملا منبع غنی ویتامین C است و حاوی بسیاری از مواد معدنی حیاتی است که برای سلامت متابولیک ضروری است. برای بهره مندی از فواید آملا در رژیم غذایی خود، مقداری پودر آملا را در غذاهای ترش و شیرین اضافه کنید، میوه آملا تازه مصرف کنید یا آب آن را بنوشید تا سلامت کلی خود را افزایش دهید.

  1. ماست

تصادفی نیست که بخش ماست اکثر خواربارفروشی ها عملاً راهروی لبنیات را به خود اختصاص داده است. ماست دوز سالمی از باکتری ها را فراهم می کند که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و در برابر سرطان محافظت می کند. ماست پر شده با زغال اخته، بادام، بذر کتان و عسل بهترین صبحانه یا دسر است. ماست همچنین پایه خوبی برای سس سالاد و دیپ است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع