10 مزیت از رژیم کتوژنیک – مشاوره تغذیه تلفنی


رژیم کتوژنیک- 10 مزیت از رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سالهای زیادی بحث برانگیز بوده اند. برخی ادعا می کنند که این رژیم به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شود. با این حال ، در مطالعات مطالعات علمی ، رژیم های کم کربوهیدرات ثابت کرده اند که برای سلامتی بسیار با ارزش و مفید هستند.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها باعث کاهش وزن بیشتر می شود ، آیا شما می توانید پیشرفت کنید؟

در این مقاله 10 مزیت اثبات شده از رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی ارائه شده است.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که افراد زیادی در آن احساس ناتوانی می کنند و حین رژیم های سخت سرانجام تسلیم می شوند. این در حال است که خوردن کربوهیدرات کم ، به طور خودکار به کاهش اشتها تبدیل می شود. مطالعات به طور مداوم نشان می دهند که وقتی افرادی کربوهیدرات ها را قطع کرده اند و پروتئین و چربی بیشتر مصرف می کنند ، در نهایت کالری کمتری می کنند.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا به کاهش وزن بیشتر می شوند

قطع مصرف کربوهیدرات یکی از ساده ترین و قوی ترین راه های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد که افراد با رژیم های کم کربوهیدرات نسبت به افرادی که رژیم های کم چربی وزن خود را افزایش داده اند در زمان کوتاه تری از دست می دهندگان ، این اتفاق در رخداد رخ داد که حتی در رژیم های کم چربی به طور فعال کالری انجام شد. دریافت را محدود می کنند.

دلیل این امر این است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به خلاق شدن از آب اضافی بدن شما می کنند ، سطح انسولین را کاهش می دهند و این موارد را به کاهش وزن خیلی سریع در طول یک هفته یا دو هفته اول می رسانم.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چربی را با هم انجام داده اند ، افرادی که کربوهیدرات خود را محدود کرده اند ، برخی اوقات 3-2 برابر بیشتر وزن کم می کنند ، این اتفاق بدون گرسنگی رخ می دهد.

در پژوهشی که بر روی بزرگسالان چاق شد ، نتایج نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات نسبت به رژیم معماری تا شش ماه به طور طبیعی باعث کاهش وزن می شود.

  1. قسمت بیشتری از چربی که از دست می دهید از ناحیه شکم شما بودید

چربی ها در قسمت های مختلف بدن شما یکسان اهمیت. در جایی که چربی ذخیره می شود ، چگونگی تأثیر آن بر سلامتی و خطر بروز بیماری در شما را مشخص می کند. دو نوع اصلی از ذخیره چربی در بدن وجود دارد ، اولی چربی زیر جلدی یا چربی زیر پوست است و دیگری چربی احشایی است که در حفره شکم ذخیره می شود که افراد دارای وزن اضافی این نوع چربی را دارند.

چربی احشایی وظیفه حفاظت از ارگان های مختلف بدن را به کار دارد. بالا بودن درصد چربی احشایی می تواند به ایجاد التهاب و مقاومت در انسولین تبدیل شود و ممکن است عملکرد متابولیکی بدن را نیز مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی های مضر شکمی بسیار بیشتر هستند. در حقیقت ، به نظر می توانید بخش بیشتری از چربی هایی که افراد در رژیم کم کربوهیدرات از دست می دهند از حفره شکمی است. با گذشت زمان ، این امر به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 تبدیل می شود.

  1. تری گلیسیرید به شدت کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکولهای چربی هستند که در جریان خون شما وجود دارند. این موضوع به خوبی مشخص شده است که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا ، یک عامل فوق العاده خطرناک برای بروز بیماری قلبی- عروقی است. یکی از محرکهای اصلی افزایش تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات به خصوص به صورت قند ساده فروکتوز است.

آیا کسانی مصرف کربوهیدرات را قطع می کنند ، من می توانم به وضوح ببینم چشمگیر در سطح تری گلیسیرید خون هستند. از طرف دیگر رژیم های غذایی کم چربی ، افزایش افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. افزایش سطح HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” می تواند تبدیل شود. هرچه میزان HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” بیشتر است ، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی- عروقی کمتر شود. یکی از بهترین راههای افزایش سطح HDL ، خوردن چربی و رژیم کم کربوهیدرات شامل مقدار زیادی چربی است.

بنابراین خیلی شگفت آور نیست که میزان HDL در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات به طور چشمگیری افزایش یافته است ، در صورتی که معمولاً در رژیم های کم چربی تنها به میزان بیشتر افزایش یافته یا حتی افزایش داشته باشد.

  1. کاهش سطح قند خون و انسولین

میلیون ها نفر در جهان به بیماری دیابت و مقاومت به انسولین می شوند که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک به طور خاص برای من این افراد بسیار مفید هستند. مطالعات علمی ثابت کرده اند که مصرف کربوهیدرات ها ، قند خون و مقاومت به انسولین را به شدت کاهش می دهند.

برخی افراد به دیابت بلافاصله بعد از شروع برنامه کم کربوهیدرات ، احتمالاً نیاز به کاهش 50٪ از دوز داروی خود را دارند. در یک تحقیق بر روی افراد مورد نظر به دیابت نوع دو ، 95٪ افراد بعد از 6 ماه مصرف داروهای تولید کننده قند خون را کم و یا کاملاً قطع کردند.

در صورت استفاده از دیابت شما و داروی قند خون مصرف کنید ، قبل از ایجاد تغییر در میزان مصرف کربوهیدرات حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

  1. احتمال کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای ابتلا به شدت از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی- عروقی ، سکته مغزی و نارسایی همه است. رژیم های کم کربوهیدرات یک روش بیشتر برای کاهش فشار خون است که می توانم خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داده و به شما برای داشتن یک زندگی بیشتر تر کمک کنم.

  1. مؤثر در برابر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک وضعیتی است که با خطر ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی و دیابت ارتباط دارد. در حقیقت ، سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • سطح بالای قند خون ناشتا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL (کلسترول خوب) پایین

رژیم کم کربوهیدرات در درمان هر پنج مورد از این علائم بسیار بیشتر است. تحت چنین رژیمی ، شرایط سندرم متابولیک بیشتر از بین می رود.

  1. بهبود وضعیت LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند ، احتمال دارند حمل شوند قلبی بیشتر می شود. مساله ای که اهمیت دارد ، اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر با ریسک بالاتری برای ابتلا به بیماری قلبی مرتبط هستند ، در حالتی که ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. به نظر می توانید رژیم های کم کربوهیدرات را افزایش دهید ذرات LDL افزایش یافته و در عین حال تعداد کل ذرات LDL در جریان خون را کاهش می دهند. به همین ترتیب ، کاهش کربوهیدرات می تواند باعث بهبود وضعیت LDL شود.

  1. درمان برای انواع اختلال مغزی

مغز شما به گلوکز احتیاج دارد ، زیرا برخی از قسمت های آن تنها این نوع قند را می توان بسوزانند. به همین دلیل اگر کربوهیدراتی نخورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کنید. در عین حال ، بخش اصلی مغز شما همچنین می توانید کتون بسوزاند ، که میزان آن در زمان گرسنگی یا در زمان مصرف کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک برای دهه های متمادی است که برای درمان صرع در کودکانی که به درمان دارویی پاسخ می دهند نمی دهند ، استفاده می شود. در بسیاری از موارد ، این رژیم می تواند کودکان را به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی می کردند ، بیشتر از 50٪ کاهش در تعداد حملات خود را تجربه کردند ، این در صورت رخ داد که 16٪ بدون تشنج بودند.

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات مغزی ، از جمله بیماری آلزایمر و پارکینسون نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان

در علم تغذیه ، به موارد کمی در رابطه با فواید بی نوع رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی اشاره شده است. این رژیم نه تنها می تواند وضعیت کلسترول ، فشار خون و قند خون شما را بهبود ببخشند چرا که باعث ناراحتی شما ، افزایش وزن کاهش و کاهش تریل گلیسیرید نیز شد. اگر به دنبال بهبود وضعیت سلامت خود هستید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید