5 راه برای انجام بیشتر هر روز (بدون سوختگی)


فهرست مطالب[Hide][Show]

انجام هر روز کارها می تواند کاملاً چالش برانگیز باشد. مادری یک شغل به تنهایی است – سپس ازدواج و روابط ، تجارت ، دوستی و خانواده گسترده را اضافه کنید ، و این بسیار زیاد است! به هر حال ، حوزه های متعددی از زندگی وجود دارد که نیاز به توجه دارند و گاهی اوقات به نظر می رسد که همه آنها به طور همزمان به توجه شما نیاز دارند.

اما فقط یکی از شما وجود دارد! بنابراین ، چگونه می توانید همه چیز را بدون سوختن کامل انجام دهید؟

چند نکته در مورد سازماندهی و مادری وجود دارد که به من کمک کرده است تا در زمان موجود کارآمدتر باشم. امیدوارم آنها به شما کمک کنند تا کارهای بیشتری انجام دهید و مدتی نیز آزاد شوید. در اینجا 5 عادت قابل کنترل وجود دارد که به بهبود بهره وری شما کمک می کند تا بتوانید هر روز کارهای بیشتری انجام دهید.

هدف این است که کارآمدتر عمل کنید تا زمان بیشتری برای خانواده ، سرگرمی ها و مراقبت از خود داشته باشید.

اینجا می رویم!

1. یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

شماره یک در لیست ایجاد یک روال صبحگاهی است. اگر می خواهید یک روز پربارتر ایجاد کنید ، اولین چیز این است که صاحب صبح خود شوید. اگر روز را با هیاهو و بدون برنامه ای برای استفاده از ساعات اولیه شروع کنید ، مقابله م theثر با بقیه روز بسیار دشوار خواهد بود. این فقط به این بستگی دارد که بنشینید و بفهمید که می خواهید صبح شما چگونه به نظر برسد و چگونه می تواند به بهترین شکل شما را در طول روز پربار سازد.

در حالی که تعداد زیادی کتاب و وبلاگ وجود دارد که روال صبح را پوشش می دهد ، بهترین کتابی است که به آن پایبند باشید. از آنجا که صبح ها (و روزها) هنوز می توانند در زمان مادر غیرقابل پیش بینی باشند ، ایده خوبی است که برنامه صبح خود را ساده و تنها با کمی انعطاف پذیری حفظ کنید.

برخی از نکات کلیدی که باید در برنامه ریزی صبح خود رعایت کنید عبارتند از:

قبل از بچه ها بلند شوید

اولین نفر اول به شما این امکان را می دهد تا بر فعالیت های صبحگاهی خود تمرکز کرده و زمان آرامی برای فکر کردن داشته باشید. این به شما کمک می کند توجه خود را در یک زمان در یک زمان قرار دهید ~ می دانید که بقیه روز اینطور نخواهد بود! این فضای آرام شما قبل از شروع روز است. این زمان مراقبت از خود به شما کمک می کند تا بقیه روز مادر بهتری باشید.

بر سلامت و مراقبت از خود تمرکز کنید

برنامه صبحگاهی شما زمان مراقبت از سلامتی و برخی از نیازهای خود است ، مانند کمی مراقبت از خود. این می تواند شامل نوشیدن آب لیمو ، دعا یا مدیتیشن ، روزنامه نگاری ، انجام چهره طبیعی ، دوش گرفتن ، و شاید حتی پیاده روی یا انجام یوگا باشد.

برای روز برنامه ریزی کنید

سومین قسمت از یک برنامه مفید صبحگاهی این است که فقط به ساعات پیش رو نگاه کنید و کارهای خود را برنامه ریزی کنید. این ممکن است شامل وعده های غذایی یا خرید مواد غذایی ، قرارهای بعدی ، پروژه های کاری یا حتی برنامه هایی برای چیدن توت یا رفتن به بازار کشاورزان باشد. ممکن است قبلاً این موارد را در برنامه ریز خود داشته باشید ، اما فقط مرور تقویم یا برنامه ریز خود می تواند به شما کمک کند تا چیزی را از دست ندهید.

2. از Block Schedule استفاده کنید

صحبت از تقویم یا برنامه ریز ، نکته مفید دیگر استفاده از برنامه بلوک است. به گفته نویسنده آن دیلارد ، “یک برنامه از هرج و مرج و هوس دفاع می کند.”

برنامه بلوک چیست؟ شما می توانید در اینجا بیشتر در مورد آن بخوانید ، اما اساساً ، وظایف خود را به صورت بلوک دسته بندی کرده و سپس آنها را در طول روز برنامه ریزی می کنید. به این ترتیب ، شما بهترین زمان بهره وری خود را با کارها ، قرارها ، شستن ظروف ، جاروبرقی … و انواع مختلف زمان ارزشمند را در گذر از یک نوع کار به کار دیگر از دست نمی دهید.

همچنین اطمینان حاصل می کند که هر هفته کارهایی را از هر دسته از کارها انجام می دهید و برخی کارها مانند لباسشویی یا ورزش را کنار نمی گذارید … فقط به عنوان مثال!

برخی از نمونه های دسته های مختلف وظایف شامل موارد زیر است:

  • روال صبح – همه مواردی که قبلاً ذکر شد ، از جمله تخت خواب ، صبحانه ، آبیاری گیاهان/باغ.
  • مدیریت خانوار – برنامه ریزی و آماده سازی غذا ، خشکشویی ، مرتب کردن ، پرداخت قبض ها.
  • گردشها/کارها – خرید مواد غذایی ، قرار ملاقات ، بردن بچه ها به فعالیت ها.
  • مراقبت از خود/رشد خود – چرت زدن ، سونا ، کتاب خواندن ، خلاقیت ، دعوت از یک دوست

استفاده از برنامه بلوک تا حد زیادی به سازماندهی فعالیت های روزانه شما کمک می کند. گام بعدی این است که محیط خانه خود را نیز سازماندهی کنید.

3. سازمان خانه خود را نظام مند کنید

ایجاد سیستم ها کلید کارآمدتر شدن در هر کاری است. این تصمیم گیری را حذف می کند ، اطمینان می دهد که اولویت های خود را انجام می دهید و به طور کلی در طول هر روز ، هفته و ماه به شما راهنمایی می کند. در ایجاد یک سیستم سازماندهی خانه ، شما یک چک لیست ایجاد می کنید که تمام مناطق خانه شما را که نیاز به توجه دارند ، شامل تمیز کردن حمام ، شستن لباس ها ، برنامه ریزی وعده های غذایی و یا حتی زمان استراحت ، پوشش می دهد.

می توانید آن را در مدرسه قدیمی ، با اتصال دهنده 3 حلقه انجام دهید ، یا می توانید یک سیستم سازگار با محیط زیست را در تلفن هوشمند خود ایجاد کنید. چند برنامه خوب برای این Evernote و Notion هستند.

در ایجاد سیستم سازماندهی خانه خود ، می خواهید با ایجاد یک طرح کلی برای آنچه هر روز اتفاق می افتد شروع کنید. سپس ، در مورد فعالیتهای روزانه ، کارهای و پروژه هایی را تعیین می کنید که باید در همان هفته یا ماه اتفاق بیفتد.

می توانید چک لیست هایی برای موارد زیر ایجاد کنید:

  • وظایف هر روز
  • وظایف هر هفته
  • وظیفه هر ماه
  • برنامه ریزی/آماده سازی غذا
  • هر اتاق از خانه (چک لیست نظافت)

اگر می خواهید راهنمای بیشتری در مورد سیستم سازماندهی خانه خود پیدا کنید ، من این کتاب را به شدت توصیه می کنم قانون زندگی یک مادر که به شما کمک می کند سیستم خود را تشخیص دهید.

همچنین می توانید چک لیست سازمان من را در این پست وبلاگ بیابید. من شامل برگه طرح کلی روزانه ، ورق کارهای روزانه ، برگه معمول هفتگی ، برگه معمول ماهانه ، برگه برنامه غذایی ، برگه تمیز کردن اتاق و برگه روزانه “کارهای انجام شده” هستم.

بعدی… برنامه ریزی غذا! برنامه ریزی غذا مهم است!

4. برنامه غذایی در پیش رو داشته باشید

فقط با برنامه ریزی وعده غذایی می توانید حدود 3 ½ ساعت در هفته صرفه جویی کنید. به طور جدی. من در واقع زمانی را که صرف برنامه ریزی ، آماده سازی و خرید غذا در هفته هایی می کردم که برنامه غذایی نداشتم در مقایسه با هفته هایی که انجام می دادم ، پیگیری می کردم. این تفاوت شوکه کننده بود: 3.5 ساعت به طور متوسط ​​در هفته صرفه جویی می شد … فقط با برنامه ریزی غذا. پاداش: من همچنین حدود 45 دلار در هفته در خرید مواد غذایی هنگام برنامه ریزی غذا در مقایسه با زمانی که این کار را نکردم ، پس انداز کردم. برنامه ریزی غذا می تواند به شما کمک کند هر روز و هفته کارهای بیشتری انجام دهید.

دوباره می توان این کار را روی کاغذ یا تلفن هوشمند انجام داد. ابزاری که من استفاده می کنم Real Plans نام دارد که می تواند در رایانه یا برنامه تلفن همراه آنها استفاده شود. استفاده از این ابزار خرید مواد غذایی و آماده سازی غذا را ساده می کند و به شما این امکان را می دهد که کارهای دیگری را که در غیر اینصورت برای پیدا کردن شام صرف کرده اید انجام دهید.

استفاده و سفارشی سازی Real Plans آسان است. هنگامی که این روند را به پایان رساندید ، تقریباً می توانید برنامه ریزی غذایی خود را در حدود 5 دقیقه در هفته انجام دهید. این برنامه به طور خودکار یک برنامه غذایی ایجاد می کند ، سپس می توانید آن را تا آنجا که می خواهید سفارشی کنید. حتی می توانید از آن برای پخت دسته ای استفاده کنید تا بتوانید از قبل آشپزی کنید. سپس ، می توانید برنامه غذایی ، دستور العمل ها و لیست خرید را در تلفن هوشمند خود مشاهده کنید.

همچنین می توانید از فرزندان خود در آماده سازی غذا کمک بگیرید … که من را به آخرین نکته من می رساند.

5. فرزندان خود را توانمند کنید

مادران اغلب احساس می کنند که باید همه کارها را برای همه اعضای خانواده انجام دهند. اما این دستور العمل دیگری برای فرسودگی شغلی است. به جای اینکه همه کارها را خودتان انجام دهید ، راه هایی را در نظر بگیرید که می توانید خانواده خود را در انجام کارها برای خود توانمند کنید. تفویض وظایف باعث صرفه جویی در وقت شما در هر روز می شود. همچنین به آماده سازی فرزندان شما برای بزرگسالی کمک می کند و آنها را به بزرگسالانی مسئولیت پذیر ، منظم و با ملاحظه تبدیل می کند که جهان را به مکان بهتری تبدیل می کنند.

در اینجا چند راه برای تقویت فرزندان خود آورده شده است:

  • وظایفی را که فرزندان شما قادر به انجام آن هستند انجام دهید (برس زدن موها ، شستن لباس ها ، مرتب کردن تختخواب ، مرتب کردن اتاق ها ، ناهارها ، به طور کلی تمیز کردن بعد از خود)
  • کمد های کپسولی درست کنید تا بچه های شما لباس های آماده داشته باشند و بتوانند به راحتی خودشان لباس بپوشند.
  • یک لیست کارهای خانه متناسب با سن و توانایی های هر کودک تهیه کنید. وظایف ممکن است شامل موارد زیر باشد:
  • وظایف یا شیوه های آداب معاشرت – این یک راه عالی برای یادگیری زودهنگام است. نمونه ها عبارتند از:
    • پاسخگویی به تلفن و دریافت پیام
    • نوشتن یادداشت های “متشکرم”
    • تماس برای بررسی یک دوست یا یکی از اعضای خانواده
    • کمک به یک دوست یا همسایه سالمند

همه این موارد تکنیک های فرزندپروری عالی هستند ، به علاوه آنها هر روز زمانی را آزاد می کنند تا بتوانید کارهای بیشتری را بدون سوختن خود انجام دهید!

نکته پاداش: آن را گام به گام بردارید

راهی وجود ندارد که بتوانید زندگی خود را در یک مرحله تغییر دهید. به من اعتماد کن ، من سعی کردم! هر بار یک منطقه را برای کار انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که مسئولیت نه تنها بر دوش مادر بلکه بر کل “تیم” – خانواده است!

بهترین توصیه های شما برای از بین رفتن بیشتر بدون سوختن چیست؟ زیر را با ما به اشتراک بگذارید!



دیدگاهتان را بنویسید