6 افزودنی غذایی که ممکن است شما را دچار مشکل کند


وقتی همه آلرژن های بزرگ – گلوتن ، لبنیات ، تخم مرغ ، آجیل – را از بین می برند و هنوز علائم اسرارآمیزی دارند که به نظر می رسد رژیم غذایی آنها آنها را تشدید می کند ، یک فرد باید چه کار کند؟ شاید شما آن شخص هستید. شما رژیم های Primal ، AIP و کم FODMAP را امتحان کرده اید ، اما هنوز مشکلات مکرر با روده ، پوست یا سطح انرژی خود دارید. یا ، شما اغلب بعد از غذا تهوع یا ناراحتی دستگاه گوارش را تجربه می کنید حتی پس از از بین بردن واضح ترین محرک های احتمالی.

وقتی یکی از بازیکنان بزرگی نیست که به شما اندوه می دهد ، کوچکتر فکر کنید. گاهی اوقات آن اقلام دورتر از فهرست مواد تشکیل دهنده مقصر واقعی هستند. من در مورد مواردی صحبت می کنم که تولید کنندگان مواد غذایی برای بهبود بافت ، ظاهر و ثبات قفسه به محصولات خود اضافه می کنند. آنها برای مصرف ایمن تلقی می شوند (در ایالات متحده ، اگرچه لزوماً در سایر کشورها ، همانطور که مشاهده خواهید کرد) ، اما این حشرات موذی کوچک ممکن است شما را با این حال ناخوشایند کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که در صورت داشتن مشکلات سلامتی مداوم که گمان می کنید به چیزی که می خورید مرتبط است ، توجه کنید.

رنگ قرمز و رنگ آمیزی مواد غذایی مصنوعی دیگر

بدیهی است که غذای اصلی احتمالاً مقادیر زیادی غذای حاوی مواد رنگ آمیزی مصنوعی مصرف نمی کنند. با این حال ، آنها در عرضه مواد غذایی آمریکایی فراگیر هستند. شما همچنین می توانید آنها را در داروها و مکمل ها ، گاهی اوقات در سطوح نگران کننده بالا پیدا کنید. حتی در خواربارفروشی های گران قیمت و فروشگاه های مواد غذایی سالم ، اجتناب از آنها دشوار است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در حال حاضر به رنگهای آبی 1 ، آبی 2 ، سبز 3 ، زرد 5 ، زرد 6 ، قرمز 3 ، قرمز 40 ، قرمز مرکباتی 2 و نارنجی B اجازه می دهد تا غذاها در سطوح مورد تایید قرار گیرند. با این حال ، دانشمندان و مقامات بهداشت عمومی ده ها سال است که می دانند هر یک از اینها خطرات بالقوه ای برای سلامتی ، به ویژه رنگ های قرمز و زرد ، دارند. FDA Red 3 را ممنوع کرد (موسوم به erythrosine یا E127) در لوازم آرایشی و سایر کاربردهای موضعی در سال 1990 بر اساس مطالعاتی که نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان تیروئید افزایش یافته است ، اما هنوز به عنوان یک رنگ خوراکی تایید شده است. زرد 6 (موسوم به تارترازین یا E110) و قرمز 40 (موسوم به Allura Red AC یا E129) به دلیل نگرانی از اثرات احتمالی سرطان زا و اثرات آنها بر کودکان ، به برچسب های هشدار دهنده احتیاج دارند یا به طور کلی در چندین کشور ممنوع شده است. آنها همچنین شایع ترین رنگهای غذایی مصنوعی در ایالات متحده هستند

اولین باری که درباره رنگهای غذایی که روی بچه ها تأثیر می گذارد شنیدم سالها پیش بود که یکی از دوستانم به من گفت نمی تواند به دخترش غذا یا آب میوه ای بدهد که رنگ قرمز در آن وجود داشته باشد. همانطور که او توصیف کرد ، فقط چند تکه آب نبات یا یک تکه کیک ورقه ای با رنگ های روشن در جشن تولد ، و بچه معمولاً شیرینش از دیوارها بالا می رود. به نظر می رسد که این چندان غیر معمول نیست. مطالعات متعدد به این نتیجه رسیده اند که رنگ های غذایی ممکن است در بیش فعالی و سایر مشکلات رفتاری نقش داشته باشند ، به ویژه در کودکانی که علائم ADHD وجود دارند. FDA شواهد بالینی را ده سال پیش بررسی کرد و تصمیم گرفت که به اندازه کافی قطعی برای عمل نیست. بررسی 2018 منتشر شده در اطفال، نشریه رسمی آکادمی اطفال آمریکا ، خواستار تحقیقات بیشتر شد و FDA استانداردهای ایمنی خود را در مورد رنگهای مصنوعی مواد غذایی تجدید نظر کرد. از آن زمان هیچ چیز تغییر نکرده است.

علاوه بر این نگرانی ها ، برخی از افراد به رنگهای غذایی حساس هستند یا حساسیت دارند. علائم شامل مشکلات تنفسی ، سردرد یا در موارد شدید آنافیلاکسی است.

همه اینها به این معناست که رنگهای غذایی مصنوعی بسیار مشکوک هستند. نکته ناامید کننده این است که ما جایگزین های طبیعی داریم ، اما اکثر تولیدکنندگان مواد غذایی از آنها استفاده نمی کنند مگر اینکه مجبور شوند.

کاراگینان

کاراگینان یک غلیظ کننده و تثبیت کننده غذا است که از جلبک قرمز گرفته شده است. شما معمولاً آن را در محصولات لبنی ، سوپ ها ، سس ها و جایگزین های شیر غیر لبنی مانند شیر بادام و شیر نارگیل پیدا می کنید. همانند سایر مواد افزودنی که امروز مورد بحث قرار گرفته است ، FDA آن را تأیید کرده است. با این حال ، کاراگینان سهم عادلانه خود را در بحث و مجادله مشاهده کرده است.

در سال 2016 ، هیئت ملی استانداردهای ارگانیک با استناد به شیوه های مشکوک تولید ، به حذف کاراگینان از لیست مواد اولیه مورد تایید خود رای داد. این بدان معناست که محصولات حاوی کاراگینان دیگر نمی توانند در ایالات متحده به عنوان ارگانیک تعیین شوند – مگر اینکه USDA ، که در نهایت بر گواهینامه ارگانیک حاکم است ، توصیه آنها را نپذیرفت.

طرفداران ایمنی غذا همچنین نگرانی هایی در مورد خواص ضد التهابی کاراگینان دارند. یک محصول مرتبط به نام کاراگینان تنزل یافته، یا چندقلو، یک عامل التهابی شناخته شده و سرطان زای احتمالی است. در واقع ، در مطالعات دارویی به طور خاص برای ایجاد التهاب استفاده می شود. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد کاراگینان تخریب شده باعث انواع مشکلات در مطالعات روی حیوانات می شود. این به خودی خود نگران کننده نیست زیرا کاراگینان تخریب شده از نظر شیمیایی با کاراگینان موجود در غذای شما متمایز است. با این حال ، برخی از حامیان ایمنی استدلال می کنند که کاراگینان درجه غذایی می تواند توسط اسید معده تجزیه شود.

معلوم نیست که واقعاً چقدر اتفاق می افتد. علاوه بر این ، هیچ مطالعه انسانی به طور مستقیم ایمنی کاراگینان را آزمایش نکرده است ، و مطالعات روی حیوانات یافته های متناقضی به دست آورده است. این برای ما شواهد عمدتاً داستانی باقی می گذارد تا ادامه دهیم. ناگفته نماند که برخی از افراد با مشکلات گوارشی مانند نفخ یا گاز هنگام از بین بردن کاراگینان تسکین می یابند. این مطالعه با مطالعات حیوانی نشان می دهد که اصلی ترین اثر سوء کاراگینان اسهال است.

افراد مبتلا به سندرم آلفا گال ، حساسیت نادر به غذاهای پستانداران ، ممکن است به شدت به کاراگینان واکنش نشان دهند زیرا حاوی اپی توپ های آلفا گال است. برای برخی ، کاراگینان محرک بزرگتری نسبت به گوشت یا محصولات لبنی است.

سویا لسیتین

من می دانم که برخی از افراد اولیه کلمه سویا را مشاهده می کنند و به طور خودکار لسیتین سویا را رد می کنند ، اما صبر کنید. بله ، لسیتین سویا از دانه سویا گرفته شده است ، اما با غذاهای معمولی مبتنی بر سویا کاملاً متفاوت است.

لسیتین سویا محصول نهایی تولید روغن سویا است. خود فرآیند تصفیه شامل مراحل نگران کننده ای است ، از جمله استفاده از هگزان برای استخراج روغن سویا. با این حال ، هیچ شواهد واقعی وجود ندارد که سطوح خطرناک محصولات جانبی خطرناک در لسیتین سویا درجه غذایی باقی بماند. همچنین فاقد پروتئین سویا است که باعث ایجاد حساسیت به سویا می شود ، بنابراین اکثر مردم حتی اگر نیاز به اجتناب از سایر محصولات سویا داشته باشند ، هیچ مشکلی با لسیتین ندارند.

کریس کرسر نکات مثبت و منفی سوییت لسیتین را کاملاً نوشته است. به طور کلی ، من کاملاً متقاعد شده ام که لسیتین سویا برای اکثر افراد در مقادیر کم خوش خیم است. با این حال ، احتمالاً عشق من به شکلات تلخ حکم من را تحت تأثیر قرار می دهد. یافتن شکلات تلخ بدون لسیتین سویا در لیست مواد تشکیل دهنده بسیار دشوار است. (Hu و Alter Eco دو مارکی هستند که ارزش امتحان کردن را دارند.)

من لسیتین سویا را در لیست نگه می دارم زیرا به طور حدی ، به نظر می رسد برخی از افراد هنوز نسبت به آن واکنش ضعیفی نشان می دهند. افرادی که دارای حساسیت شدید به سویا هستند باید تا زمانی که با پزشک خود مشورت نکنند از آن اجتناب کنند.

گوار گوم و زانتان گوم

من این دو را با هم جمع می کنم زیرا از نظر عملکردی مشابه هستند. هر دو به عنوان عوامل غلیظ کننده غذا استفاده می شوند. در واقع ، من قبلاً آنها را به عنوان گزینه های کم کربوهیدرات کم برای غلیظ کردن سس ها ، خورش ها و سوپ ها توصیه کردم.

صمغ گوار از دانه گوار مشتق شده است ، در حالی که صمغ زانتان از طریق تخمیر باکتریایی ایجاد می شود. هر دو حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول هستند. تحقیقات نشان می دهد که آنها ممکن است برخی از مزایای سلامتی مشابه فیبر را به طور کلی ارائه دهند ، مانند عمل به عنوان پری بیوتیک ، کاهش LDL ، بهبود کنترل قند خون و درمان یبوست. همانطور که می دانیم ، فیبر بیشتر همیشه بهتر نیست. به عنوان مثال ، برای افرادی که مبتلا به IBD هستند ، فیبر می تواند مضر باشد و مشکلات GI را تشدید کند.

بنابراین ، تعجب آور نیست که صمغ گوار و صمغ زانتان می توانند اثرات ملین ناخواسته ای داشته باشند. اگرچه تحقیقات انسانی کم است ، برخی از افراد هنگام خوردن غذاهایی با این لثه ها دچار گاز ، گرفتگی و اسهال می شوند. اگر با کرون ، کولیت ، IBD یا موارد مشابه مبارزه می کردم ، به این احتمال توجه می کردم.

مونوسدیم گلوتامات (MSG)

من مطمئن نیستم که چند نفر از شما به اندازه کافی برای یادآوری سن دارید ، اما سی و چند سال پیش زمانی بود که MSG عنصری بود که همه از آن متنفر بودند. رسانه های مشهور MSG را مسئول مشکلات مختلف سلامتی دانستند. رستوران های غذای چینی عجله کردند تا از MSG فاصله بگیرند. همانطور که معمولاً اتفاق می افتد ، اشتیاق فروکش کرد ، اگرچه ممکن است هنوز احساس آزاردهنده ای داشته باشید که باید از MSG اجتناب کنید.

در همین حال ، مطالعات ثابت نکردند که MSG در صورت مصرف در مقادیر کم با مشکلات عمده سلامتی ارتباط دارد. با این حال، ظاهراً درصدي از مردم به MSG حساس هستند. این افراد هنگام خوردن غذاهای تهیه شده با MSG علائمی مانند تهوع ، گرگرفتگی ، ضربان قلب سریع ، اسهال و سردرد را گزارش می کنند.

یک جزء در MSG به نام گلوتامات رایگان احتمالاً مسئول این واکنش ها است. این مهم است زیرا گلوتامات رایگان نیز در غذاهایی که حاوی MSG نیستند یافت می شود. کاراگینان منبع بالقوه گلوتامات رایگان است ، همانطور که سس سویا است. یکی دیگر از غذاهایی که ممکن است بخورند این است مخمر تغذیه ای، جایگزین پنیر که طعم امامی جذابی به سس های گیاهی و غذاهای سبزیجات می بخشد.

من از اجتناب از MSG یا گلوتامات رایگان خودداری نمی کنم ، اما همچنین غذاهای رستوران زیادی که احتمالاً حاوی MSG هستند ، نمی خورم. با این حال ، من خواهد اگر هر کدام از علائم ذکر شده را تجربه کردم ، برچسب مواد تشکیل دهنده را دقیق تر بررسی کنید.

باید هر کس آیا به عنوان یک دوره از این مواد اجتناب می کنید؟

این یک سوال معتبر است ، اما من فکر می کنم پاسخ این است نه ، به جز رنگهای خوراکی. داده های ایمنی برای رنگ های مصنوعی مواد غذایی به اندازه ای نگران کننده است که توصیه می کنم تا حد ممکن از آنها اجتناب کنید. در مورد بقیه ، اگر از رژیم اولیه استفاده می کنید ، احتمالاً قرار گرفتن در معرض این مواد برای شروع بسیار کم است. اگر هیچ مشکل واضحی با آنها ندارید ، من هیچ دلیل قانع کننده ای برای اجتناب کامل از آنها نمی بینم. از طرف دیگر ، آنها از نظر تغذیه ای چیزی به رژیم غذایی شما اضافه نمی کنند. اگر اصولاً از آنها اجتناب کنید ، مطمئناً از دست نمی دهید.

این پست قصد ندارد در مورد خطرات غذاهای فرآوری شده صحبت کند. در واقع ، اکثر مردم به دلایل راحتی ، هزینه یا صرفاً برای درمان خود برخی غذاهای آماده و از قبل بسته بندی شده را می خورند. اگر می خواهید گهگاه در سینما شیرینی بخورید یا در یک سفر جاده ای میان پمپ بنزین تنقلات بردارید ، نمی بینید که من شما را تنبیه می کنم. خوب ، من آن فردی هستم که در ابتدا قانون 20/80 را مطرح کردم.

در حالی که “پاکسازی” رژیم غذایی و محیط خود عالی است ، این را به خاطر داشته باشید تلاش برای سلامت مطلوب نباید باعث ایجاد استرس و اضطراب در شما شود. باید احساس رهایی داشته باشد ، نه ظالمانه. در سلسله مراتب موارد نگران کننده ، این مواد افزودنی در لیست پایین هستند مگر اینکه علائم نامطلوبی داشته باشید که کیفیت زندگی شما را مختل می کند. اگر اینطور است ، پس ارزش آن را دارد که برچسب های مواد اولیه را دقیقتر بررسی کنید.

در مورد بقیه ما؟ همچنان بر خوردن غذاهای اصلی تمرکز کنید ، خوب خواهید شد.

به علاوه ، هرچه بیشتر تولیدکنندگان غذا به مصرف کنندگان دلپذیر که مواد افزودنی کمتری در غذاهای خود می خواهند توجه کنند ، پیدا کردن گزینه های طعم عالی در سوپرمارکت محلی شما آسان تر می شود. آشپزخانه پریمال این مواد را در همه محصولات ما ممنوع کرده است. من انتظار دارم شرکت های بیشتری با افزایش تقاضای مصرف کنندگان از این روش پیروی کنند ، بنابراین فشار را ادامه دهید!

به من بگویید: آیا با حذف یکی از این مواد ظاهراً بی ضرر ، در از بین بردن علائم مزاحم موفق شده اید؟

سوخت اولیه_640x80


درباره نویسنده

مارک سیسون بنیانگذار شرکت سیب دیلی مارک ، پدرخوانده جنبش غذا و سبک زندگی Primal و نیویورک تایمز پرفروش ترین نویسنده رژیم بازنشانی کتوبه آخرین کتاب او این است کتو برای زندگی، جایی که او در مورد چگونگی ترکیب رژیم غذایی کتو با شیوه زندگی اولیه برای سلامت مطلوب و طول عمر صحبت می کند. مارک نویسنده کتابهای متعدد دیگری نیز هست ، از جمله طرح اولیهکه در سال 2009 به رشد توربین اولیه/paleo کمک کرد. پس از سه دهه تحقیق و آموزش مردم در مورد اینکه چرا غذا جزء اصلی دستیابی و حفظ سلامتی مطلوب است ، مارک Primal Kitchen ، یک شرکت مواد غذایی واقعی را راه اندازی کرد. که لوازم اصلی آشپزخانه Primal/paleo ، keto و Whole30 را ایجاد می کند.

اگر می خواهید یک نماد به همه نظرات خود اضافه کنید اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید