۶ خوراکی که به شما کمک می کند از شر سوزش سر دل خلاص شوید


ردیف های کاهو

بشریت سابقه طولانی در خوردن غذاهایی دارد که احتمالاً برای ما بهترین نیستند – و آن را پشتیبان ثبت کرده است. مورخان قادر به تشخیص علائم سوزش سر دل هستند که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد در بین النهرین باستان باز می گردد. اولین استفاده ثبت شده از خود اصطلاح “سوزش سر دل” در سال ۱۵۹۱ ظاهر شد، اگرچه املای آن “سوزش سر دل” بود و فقط به عنوان یک احساس ذکر شد. در سال ۱۷۴۷ توسط پزشک جان وسلی به عنوان “دردی تیز و آزاردهنده در دهانه معده” توصیف شد که در نهایت درد را به محل مناسب بدن مرتبط کرد.

امروزه، ۶۰ میلیون آمریکایی که به طور منظم با سوزش سر دل سروکار دارند، می توانند به این بیانیه توجه کنند. این زمانی اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌هایی که مری شما را به معده شما متصل می‌کنند ضعیف باشند یا عملکرد غیرطبیعی داشته باشند – به درستی بسته نمی‌شوند و اجازه می‌دهند اسید از معده به حلق برگردد. ما آن را به‌عنوان، بله، به‌عنوان یک درد شدید گاز گرفتن، بلکه به‌عنوان یک احساس سوزش در پشت استخوان سینه احساس می‌کنیم.

خوشبختانه، با کمی تغییر در رژیم غذایی، علائم و حوادث سوزش سر دل به راحتی آرام می شوند.

مهم ترین خوراکی هایی که برای تسکین سوزش معده باید بخورید

سوزش سر دل اغلب در اثر خوردن غذاهای اسیدی، تند، سرخ شده یا شیرین ایجاد می شود. اما زمانی که این ۶ غذای سالم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید، می توانید با علائمی روبرو شوید.

۱. سبزی های برگ دار

اگر می‌خواهید با سوزش سر دل مبارزه کنید، خوردن غذاهای سرشار از مواد مغذی مهم است و سبزی‌های برگ‌دار یکی از مواردی است که باید رعایت کنید.[۱] آنها سرشار از فیبر و همچنین آهن، روی، منیزیم، ویتامین C و غیره هستند. برای بهترین تغذیه، رنگ سبز تیره مانند کلم پیچ و اسفناج را انتخاب کنید.

۲. میوه های غیر مرکبات

مرکبات نقش ضعیفی در سوزش سر دل دارند. از آنجایی که آنها قبلاً اسیدی هستند، خوردن آنها فقط میزان اسید را در سیستم شما افزایش می دهد – چیزی که اگر از اسیدیته رنج می برید قطعاً می خواهید از آن اجتناب کنید. به جای خوردن چیزهایی مانند پرتقال، گریپ فروت و کرن بری، موز، انجیر و هندوانه را انتخاب کنید.

۳. کامبوجا

کامبوجا یک چای تخمیر شده طبیعی است و سرشار از مواد مغذی است که برای خلاص شدن از شر سوزش معده به آن نیاز دارید. این مقداری اسید دارد، اما مفید هستند – و با پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های خوب و آنزیم‌هایی که بیوم گوارشی را متعادل می‌کنند، جفت می‌شوند. کامبوجا اغلب به عنوان پیشگیری کننده برای زخم و همچنین سوزش سر دل استفاده می شود.

۴. زنجبیل

زنجبیل یک ضد التهاب طبیعی است و به تسکین حالت تهوع کمک می کند. قرن هاست که برای درمان ناراحتی های معده استفاده می شود و به لطف ترکیبات فنلی موجود در آن، انقباضات دستگاه گوارش را آرام می کند. این به این معنی است که اسید شانس زیادی برای خروج مخفیانه از روده شما نخواهد داشت.

۵. رازیانه

رازیانه به طور طبیعی اسید کمی دارد، بنابراین منجر به رفلاکس اسید نمی شود. در طول تاریخ، مردم آن را خورده اند و دانه های آن را برای کمک به هضم غذا می جویده اند. به طور طبیعی سطح pH بزاق را بالا می برد که نه تنها اسیدها را خنثی می کند، بلکه به جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک می کند.[۲]

۶. کرفس

کرفس نیروگاهی برای دستگاه گوارش است. آنها سرشار از فیبر، کم کالری هستند و تولید بزاق را تحریک می کنند و هنگام جویدن آنها نفس شما را تازه می کنند.[۳] فیبر کمک می کند تا همه چیز در بدن شما سالم و کارآمد باشد و سوزش سر دل و سایر مشکلات گوارشی را مدیریت کند.

نکته ای برای یادآوری

حدود ۶۰ میلیون آمریکایی به طور منظم از سوزش سر دل رنج می برند. این به دلیل نقص یا ضعف در ماهیچه‌های قاعده مری است که به اسید اجازه می‌دهد از معده به گلو نفوذ کند.

غذاهای اسیدی، تند، سرخ شده یا شیرین می توانند باعث سوزش سر دل شوند، اما می توانید با پیروی از یک رژیم غذایی سالم با علائم و علل آن مبارزه کنید. سعی کنید غذاهایی مانند سبزیجات برگدار و کومبوچا را برای دریافت مواد مغذی مناسب اضافه کنید. کرفس برای افزایش فیبر. میوه های غیر مرکبات و رازیانه برای متعادل کردن سطح اسید در سیستم شما. و زنجبیل برای کنترل گرفتگی معده. اگر سوزش سر دل ادامه داشت، محصول تسکین رفلاکس اسید ما را امتحان کنید. این یک فرمول ارگانیک و گیاهی است که سوزش سر دل، سوء هاضمه و تحریک دستگاه گوارش را تسکین می دهد!

مراجع (۳)
  1. با سوزش سر دل و رفلاکس معده مبارزه کنید: رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند تفاوت ایجاد کند. سخنرانی سلامت و تغذیه در دانشگاه تافتس. آخرین به روز رسانی در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۹. مشاهده شده در ۸ ژوئن ۲۰۲۱.
  2. ۵ دانه از هضم سالم کمک می کند. کالج آمریکایی علوم مراقبت های بهداشتی. ارسال شده در ۱۷ جولای ۲۰۱۸. مشاهده شده در ۸ ژوئن ۲۰۲۱.
  3. ۳ راه برای بهبود سلامت روده با غذاهای کامل دانشگاه باستر. ارسال شده در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۱. مشاهده شده در ۸ ژوئن ۲۰۲۱.

†نتایج ممکن است متفاوت باشد. اطلاعات و داده ها برای مقاصد آموزشی ارائه شده است و قرار نیست جایگزین توصیه های پزشک شما شود. اگر یک بیماری جدی یا نگرانی سلامتی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

این مطلب در مسائل مربوط به گوارش، غذاها، سلامت روده و گوارش، سلامت، غذاهای سالم، تغذیه، سلامت کل بدن ارسال شده است.