۶ مزیت برتر کوئرستین که سلامت شما را متحول می کند


سطل سیب.  کوئرستین به حمایت از سلامت قلب و عروق و تنفس کمک می کند.

آیا احساس می کنید که سیستم ایمنی و تنفسی شما به محبت بیشتری نیاز دارد؟ خوب، فراتر از فلاونوئید کورستین نگاه نکنید. کوئرستین یک آنتی اکسیدان طبیعی است که معمولا در میوه ها و سبزیجات، توت های تیره، انگور و سبزی های با برگ های تیره یافت می شود. چای سبز و شراب قرمز نیز دارای مقادیر قابل توجهی کورستین هستند.

این آنتی اکسیدان قوی نه تنها سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و از سلامت تنفسی حمایت می کند، بلکه می تواند به پاسخ طبیعی بدن شما به آلرژن ها، هیستامین ها و التهاب کمک کند. بیایید شش مزیت اصلی کورستین را که باید بدانید، بررسی کنیم.

فواید کوئرستین

۱. از سلامت تنفسی حمایت می کند

هنگامی که سیستم تنفسی شما تحریک می شود، قرمزی و تورم می تواند ناشی از آزاد شدن هیستامین باشد. کوئرستین ممکن است جدیدترین مکمل مصرفی شما باشد! نشان داده شده است که اثر آنتی هیستامینی دارد. کوئرستین بر آنزیم های داخل سلولی تأثیر می گذارد و ممکن است به مهار ترشح هیستامین کمک کند.[۱] این اغلب می تواند آبریزش چشم، آبریزش بینی و تورم صورت را تسکین دهد. کوئرستین حتی ممکن است به حساسیت به نور کمک کند – حساسیت شدید به اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید و سایر منابع نور.[۲]

۲. سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد

آیا می دانستید که مصرف فلاونوئیدها باعث سلامت قلب می شود؟ کوئرستین برای حمایت از سلامت قلب و همچنین تشویق جریان خون شناخته شده است.[۳] حتی از چسبیدن کلسترول LDL به دیواره سرخرگ ها نیز محافظت می کند.[۴]

۳. افزایش فشار خون متعادل

کوئرستین علاوه بر حمایت از سلامت قلب و عروق، به طور طبیعی فشار خون را متعادل می کند. یک مطالعه متقاطع تصادفی، دوسوکور، کنترل شده با دارونما، اثر مکمل کوئرستین را ارزیابی کرد و گزارش داد که شرکت کنندگان تثبیت فشار سیستولیک، دیاستولیک و متوسط ​​شریانی را تجربه کردند.[۵]


«کوئرستین

۴. در برابر استرس محافظت می کند

هنگامی که بدن شما استرس دارد، کورتیزول تولید می کند. کورتیزول هورمونی است که پاسخ “جنگ یا گریز” را ایجاد می کند. اگرچه این طبیعی است، اما وقتی سطح استرس شما بالا و مداوم است، کورتیزول می تواند به بافت ماهیچه ای آسیب برساند و منجر به تجزیه پروتئین در بدن شود. کوئرستین می تواند در مواقع استرس طولانی با این اثرات مبارزه کند زیرا آنزیم لازم برای ترشح کورتیزول را سرکوب می کند.[۶]

۵. پتانسیل برای شرایط تنفسی فوقانی؟

اگرچه هیئت منصفه هنوز خارج است، مطالعات حیوانی و مدل‌های آزمایشگاهی متعدد نشان داده‌اند که کورستین ممکن است یک اثر گشادکننده برونش ارائه دهد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که آنزیمی را مهار می کند که پروتئین های سیگنال دهی را که باعث تورم و باریک شدن راه هوایی می شود، تجزیه می کند. کوئرستین باعث شل شدن ماهیچه صاف راه هوایی شد و محققان پیشنهاد کردند که ممکن است راه حل های درمانی برای افرادی که از بیماری های تنفسی فوقانی رنج می برند ارائه دهد.[۷] امیدواریم تحقیقات بیشتر برای کشف این امکان ادامه یابد.

۶. پشتیبانی تغذیه ای برای سلامت کلی ارائه می دهد

گوش کنید، قرار دادن تغذیه خوب در بدنتان یکی از بهترین اقداماتی است که می توانید برای تشویق سلامتی انجام دهید. این تضمینی نیست و برخی افراد همچنان بیمار خواهند شد، اما این یک پایه خوب و رویکرد اساسی است. چرا باید کوئرستین بخشی از رویکرد شما باشد؟ از آنجایی که تحقیقات نشان داده است افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند در معرض خطر کمتری برای ابتلا به برخی بیماری ها هستند و مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که کورستین در برابر برخی سرطان ها فواید مثبتی دارد.[۸, ۹, ۱۰, ۱۱, ۱۲] آیا این یک درمان است؟ خیر آیا چیزی است که باید بررسی کنید؟ من هم اینچنین فکر میکنم.

مکمل با کوئرستین

اگرچه کورستین فواید زیادی دارد و کاملاً طبیعی است، چند ملاحظات سلامتی وجود دارد. مقادیر زیاد می تواند بر کلیه ها فشار وارد کند، همچنین ممکن است با رقیق کننده های خون، کورتیکواستروئیدها و آسپرین تداخل داشته باشد. اگر هر یک از اینها را مصرف می کنید، احتمالاً بهتر است قبل از افزودن کورستین به لیست با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید – به خصوص اگر آن را به شکل مکمل مصرف می کنید. با این حال، اکثر مردم باید بتوانند بدون نگرانی از کورستین رژیمی (میوه ها و سبزیجات) لذت ببرند.

†نتایج ممکن است متفاوت باشد. اطلاعات و اظهارات ارائه شده برای اهداف آموزشی است و قرار نیست جایگزین توصیه های پزشک شما شود. اگر وضعیت پزشکی شدید یا نگرانی سلامتی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

این نوشته در زندگی سبز ارسال شده است