۷ غذای ضروری برای جلوگیری از ریزش مو

مانند هر قسمت دیگری از بدن، باید به خاطر داشته باشید که حتی موهای شما نیز نیاز به دریافت نوع تغذیه ای دارند که سزاوار رشد و استحکام آن هستند. زمانی که مو سالم و تغذیه شود، می‌تواند رشد کند، اما زمانی که موها کم‌تغذیه شوند، مستعد شکستن هستند و ریزش مو می‌تواند مشکل‌ساز شود، اگر به‌خوبی در زمان درمان نشود. با این حال، دسته‌های غذایی خاصی وجود دارند که مانند یک سرم قوی برای موهای شما هستند و می‌توانند ریزش مو را متوقف کنند یا حداقل به راحتی آن را کاهش دهند. در اینجا ۷ ماده غذایی ضروری وجود دارد که می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند:

  1. پروتئین – موهای شما اساساً از پروتئین تشکیل شده است و زمانی که پروتئین کمتری در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد، موی شما قطعاً بیشترین آسیب را متحمل می شود. اکنون، ممکن است فکر کنید که پروتئین در رژیم غذایی خود دارید، اما چیزی که نمی دانید این است که بقیه بدن پروتئین را جذب می کند و تنها آخرین آن به موها می رسد. بنابراین، شما باید مقداری پروتئین اضافی در رژیم غذایی خود داشته باشید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی به موهای شما نیز می رسد. یافتن غذاهایی که سطح پروتئین بالایی دارند آسان است و اگر آنها را در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید، باید متوجه کاهش قابل توجهی در ریزش مو شوید. اگر غیر گیاهخوار هستید، می توانید مرغ، بوقلمون و زرده تخم مرغ بخورید. و گزینه های گیاهی شامل کلم پیچ، بادام زمینی، ماست یونانی، لوبیا، عدس و توفو است.
  2. اهن – اگر می خواهید موهای سالم داشته باشید، به گردش خون مناسب نیاز دارید و برای گردش خون مناسب، باید آهن کافی در رژیم غذایی خود داشته باشید، زیرا آهن به خون رسانی مناسب و همچنین اکسیژن به قسمت های مختلف بدن از جمله بدن شما کمک می کند. پوست سر مطالعات نشان داده اند که وقتی کمبود آهن ناشی از کم خونی در بدن رخ می دهد، ریزش مو نیز وجود دارد و درمان این بیماری می تواند سلامت مو را نیز بهبود بخشد. ساده ترین راه برای افزایش آهن در رژیم غذایی، افزودن انواع سبزیجات با برگ سبز تیره، لوبیا و غلات کامل است. همچنین می توانید از گوشت قرمز، زرده تخم مرغ، صدف، صدف و صدف نیز استفاده کنید.
  3. سلنیوم سلنیوم یک عنصر کمیاب است که در بدن یافت می‌شود و از طریق تحریک فولیکول‌های موی جدید به ساخت سلنو پروتئین‌ها کمک می‌کند که برای ایمنی، متابولیسم و ​​همچنین تشویق رشد موهای جدید هستند. اگر سلنیوم کافی در بدن شما وجود نداشته باشد، از سلنیوم موجود استفاده می‌شود و منجر به ناهنجاری‌هایی در فولیکول‌های مو می‌شود که منجر به شکستگی می‌شود. قبل از اینکه به نزدیکترین کلینیک ترمیم مو خود در دهلی بروید، ممکن است بخواهید غذاهایی را امتحان کنید که دارای محتوای سلنیوم بالایی هستند مانند میگو، ساردین، ماهی مانند ماهی تن و هالیبوت، ژامبون و آجیل برزیلی.
  4. فلز روی – در حالی که روی می تواند رشد و ترمیم بافت ها را تقویت کند، برای سلامت پوست سر و مو نیز مهم است، زیرا می تواند تولید غدد ترشح کننده چربی موجود در پوست سر را حفظ کند. به منظور دریافت مقادیر کافی روی در رژیم غذایی معمول خود، کافی است جوانه گندم، نخود و اگر گیاهخوار نیستید، صدف، گوشت گاو و جگر گوساله را بگنجانید.
  5. اسیدهای چرب امگا ۳-این یک عامل مهم نه تنها برای داشتن پوستی عالی، بلکه برای موهای واقعاً خوب نیز است. اسیدهای چرب امگا ۳ پس از رسیدن به پوست سر، به ساقه مو و غشای سلولی نفوذ کرده و رشد مناسب مو را تضمین می کنند. آنها همچنین خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می دهند که احتمال شکستگی مو را نیز کاهش می دهد. با این حال، مشکل اسیدهای چرب امگا ۳ این است که بدن نمی تواند آن را به تنهایی تولید کند، به همین دلیل است که شما باید غذاهای غنی از آنها بخورید – ماهی سالمون، ماهی تن، گردو، دانه کتان، کلم پیچ و کلم بروکسل همه اینها هستند. منابع عالی
  6. ویتامین ها – ویتامین ها برای رشد مو ضروری هستند، به ویژه A و C، زیرا این ویتامین ها به تولید سبوم، که ماده روغنی موجود در فولیکول های مو است، کمک می کنند. سبوم نه تنها حالت دهنده طبیعی بدن است، بلکه به جلوگیری از شکستگی نیز کمک می کند. ویتامین C باعث افزایش آهن در بدن می شود و منجر به اکسیژن رسانی بهتر برای فولیکول های مو می شود. کافی است مقداری چغندر، اسفناج یا کلم بروکلی را به سالاد خود اضافه کنید یا کمی سیب زمینی شیرین یا سوپ کدو تنبل درست کنید تا ویتامین A و C کافی در رژیم غذایی خود داشته باشید.
  7. منیزیم -اگرچه یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن است، اما برای تعداد زیادی از واکنش های بدن از جمله رشد مو نیز مورد نیاز است. به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع میزان منیزیم در بدن کافی نیست و کمبود آن به راحتی می تواند منجر به ریزش مو شود. با این حال، غذاهای زیادی وجود دارند که سرشار از منیزیم هستند و ممکن است در حال حاضر در آشپزخانه شما وجود داشته باشند – آجیل بادام هندی، بادام، برنج قهوه ای، عدس و همچنین هالیبوت.

با این حال، اگر ریزش موی شما از کنترل خارج می شود، ممکن است بخواهید درمان حرفه ای ریزش مو در دهلی را در نظر بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر