۸ غذای غنی از روی


سیر یکی از غذاهایی است که سرشار از روی است.

روی برای بسیاری از فرآیندهای بدن ضروری است و اکثر افراد دچار کمبود این ماده معدنی حیاتی هستند. این یک عامل فعال در توانایی بدن ما برای متابولیسم غذا و مواد مغذی است. این به تحریک بیش از ۱۰۰ آنزیم مختلف درون زا کمک می کند که برای بسیاری از اقدامات متابولیک مورد نیاز هستند. روی برای سیستم ایمنی نیز مهم است. از طریق نقشی که در ساخت و سنتز پروتئین دارد، از رشد حمایت می کند، و بنابراین به ویژه برای زنان باردار و شیرده مورد نیاز است.

روی همچنین در توانایی بدن برای التیام خود پس از آسیب نقش دارد. روی از حس بویایی حمایت می کند و معمولاً با چشم، پوست و موی سالم مرتبط است. ما باید مطمئن شویم که روی به اندازه کافی در رژیم غذایی خود دریافت می کنیم، احتمالاً از مکمل های روی، زیرا بدن به طور طبیعی سیستم ذخیره سازی روی ندارد.

ویدیوی یوتیوب